Retro Parada Primăverii, un eveniment de ţinută, de răsunet naţional, care înseamnă promovare reală pentru Câmpulung, a însufleţit Piaţa Primăriei duminică, 17 aprilie 2016, odată cu popasul unor maşini care-ţi luau ochii prin eleganţa şi aerul de epocă etalat. Potrivit organizatorilor unei acţiuni derulate la sfârşit de săptămână în 27 de localităţi din ţară, din care 22 au fost gazde sâmbătă, iar celelalte 5, duminică, în această manieră a fost deschis sezonul 2016 de manifestări dedicate vehiculelor istorice. „Expoziţiile marca Retromobil Club România vor reuni peste 1.000 de automobile, motociclete, camioane şi autocare mai vechi de 30 de ani, atent conservate sau restaurate de pasionaţi din întreaga ţară. În premieră, evenimentul se va desfăşura şi în afara ţării, expozanţii din Constanţa deplasându-se, în partea a doua a programului, în oraşul bulgar Balcic.”, astfel au stârnit interesul publicului cei implicaţi într-un fenomen care şi-a găsit susţinători şi în Muscel. Misiunea punerii la punct a Retro Paradei câmpulungene le-a revenit Mihaelei şi lui Emil Hagi, deţinătorii Muzeului Automobilului Românesc de la Apa Sărată, în curtea căruia au poposit piesele de colecţie prezentate mai întâi în centrul municipiului. Foarte mulţumit de participare, care a însemnat aproximativ 20 de maşini, Emil Hagi era încrezător că, la această ediţie, expoziţia a fost mai bogată la Câmpulung decât la Piteşti. Cât despre vizitatori, aceştia au fost foarte deschişi, foarte destinşi şi receptivi la acţiunea oferită lor într-o splendidă zi de duminică mai mult de vară decât de primăvară, în care oamenii ieşiţi pe bulevard au avut ce să admire în Piaţa Primăriei. Ca, de pildă, superbele ARO-uri deţinute de Toma Lazăr, managerul firmei Pentarom, maşini impecabile, care arată ca scoase din cutie. Sau autoturismul aflat în proprietatea familiei Garcea. Sau cel al lui Ovidiu Hristu. Fără a pune la socoteală averea auto a familiei Hagi. Şi nu numai ARO-urile au făcut senzaţie. Limuzina de epocă, solicitată la nunţi, a lui Gică Cristea, a fost, cu siguranţă, o pată de culoare între autovehiculele aliniate în curtea muzeului. Trabant-ul lui Iulian Aldoiu, Daciile, Mercedes-urile au stârnit admiraţia muscelenilor, care au avut parte de un festin vizual.
Emil Hagi a insistat ca parada de la Câmpulung să se ţină duminică
Retro Parada Primăverii şi Retro Parada Toamnei sunt acţiuni cuprinse în calendarul Retromobil Club România, reprezentând evenimentele de început şi sfârşit de sezon. „Eu am insistat foarte mult să se ţină la Câmpulung, căci, în felul acesta, intrăm şi noi în circuitul celor 27 de oraşe “şmechere” din România. Nu era cazul să fim şi noi acolo?!”, a afirmat zâmbind gazda manifestării. A fost ideea deţinătorului Muzeului Automobilului Românesc ca parada câmpulungeană să aibă loc duminică, fiind zi de odihnă, iar participarea locuitorilor era asigurată graţie promenadelor de la sfârşit de săptămână, când lumea iese în oraş să se relaxeze. Prin urmare, au bifat sâmbătă prezenţa locuitorii din Alba Iulia, Arad, Bacău, Baia Mare, Balcic, Braşov, Bucureşti, Buzău, Cluj Napoca, Constanţa, Galaţi, Iaşi, Oradea, Petroşani, Piteşti, Ploieşti, Râmnicu Vâlcea, Sibiu, Târgovişte, Târgu Mureş, Timişoara, Vaslui. Iar duminică, cei din Câmpulung, Carei, Tăşnad, Craiova, Suceava.
De la Curtea de Argeş a fost prezent la Câmpulung Paul Stoiculescu, preşedintele Retromobil Club România, Filiala Argeş, în a cărui colecţie de maşini se află chiar şi un model Triumph decapotabil. Duminică, a venit cu un Mercedes 500, fabricaţie 1983, un automobil de referinţă. Reprezentanta Piteştiului a fost o Dacia 1100, care s-a alăturat „suratei” deţinute de clubul câmpulungean. De la Târgovişte a bătut drumul la Câmpulung un M461. Au stârnit interesul iubitorilor de maşini şi cele două BMW-uri expuse în Piaţa Primăriei, „de-ale casei”, autovehiculele istorice, catalogate, aflându-se în posesia unui câmpulungean. Ca dovadă că cei pătrunşi de acest hobby nu se concurează unul pe celălalt, ci colaborează, s-au arătat interesaţi de Retro Parada de la Câmpulung membri ai altui club de profil, Clubul Autovehiculelor de Epocă, deţinător al unor modele spectaculoase, care au promis că, la următoarea ediţie, aduc întreaga „flotă”. Puteau să meargă oriunde în ţară, dar au preferat să vină cu un ARO, de la Bucureşti, ca să fie alături de Emil Hagi, şi el prezent la saloanele auto organizate de aceştia. La fiecare eveniment de-al lor, de la pavilionul expoziţional, câmpulungeanul le duce afişe din muzeul său, care sunt materiale unicat şi care sunt foarte cerute.
Organizatorii au făcut curăţenie în Piaţa Primăriei, întrucât autorităţile erau în ziua liberă
În prima parte a zilei, programată a se desfăşura în Piaţa Primăriei, organizatorul a avut inspiraţia să aşeze maşinile sub forma unui careu, renunţând la amplasamentul din faţa clădirii Primăriei, unde era deja aglomeraţie din cauza căsătoriilor civile. Ca să realizaţi încă o dată cât de departe suntem de lumea civilizată, în care, menţinând aceeaşi conducere, este greu de crezut că vom intra vreodată, Emil Hagi a fost nevoit să facă curăţenie în Piaţa Primăriei, întrucât nu putea fi gazdă într-un loc unde mizeria rămasă de sâmbătă aştepta, probabil, începerea unei noi săptămâni lucrătoare. Este de neimaginat ca duminica, într-o zi în care omul iese din casă, mai ales dacă e soare, să nu-ţi pese, ca autoritate locală, cum arată „zona zero” a municipiului! Duminică dimineaţa, organizatorul Retro Paradei, ca să se asigure că nu se face de râs în faţa oaspeţilor din afara Câmpulungului (pentru că cei ai locului cunosc şi meteahna edililor, şi pe cea a semenilor), a adunat sticlele aruncate şi restul gunoiului.
Alt impediment l-a constituit mulţimea de autovehicule aparţinând nuntaşilor, care le-au parcat, vorba aceea, până în uşa Primăriei. Asta deşi, la verificarea traseului efectuată dimineaţă, totul era în regulă. Însă, câteva ore mai târziu, la debutul acţiunii, maşinile aproape să nu poată pătrunde în spaţiul rezervat Retro Paradei. Din nou minus pentru autorităţile locale, beneficiare ale unei promovări adevărate a Câmpulungului, graţie acestui gen de evenimente, care puteau să se îngrijească măcar ca zona de acces să fie liberă. Ca să poată să intre, a fost nevoie de mutarea unor jardiniere. Dacă sosea o cohortă de VIP-uri de la partid, nu parca nimeni pe o rază de un kilometru în jurul Primăriei.
Retro Parada Toamnei, la Câmpulung şi la Curtea de Argeş
Emil Hagi ne spunea că, împreună cu Paul Stoiculescu, a stabilit o strategie pentru Retro Parada Toamnei. Adică acţiunea să aibă loc la Câmpulung şi la Curtea de Argeş, pentru că Piteştiul, în calitate de capitală de judeţ, are şi alte surse de promovare şi s-ar cuveni ca municipiile mai mici să aibă şansa unui plus de atractivitate graţie acestui eveniment. Mai mult decât atât, în „buza” Piteştiului, la Mioveni, există o fabrică de automobile, va fi şi un mega-muzeu şi pot organiza expoziţii şi raiduri auto şi fără implicarea Retromobil.
Eroare sau gest intenţionat, în cadrul unui reportaj realizat de echipa unui post de televiziune naţională, care a venit la Câmpulung, pentru un interviu acordat de Emil Hagi, la scurt timp de la inaugurarea Muzeului Automobilului Românesc, amplasamentul a fost “mutat” la 30 de kilometri distanţă de Câmpulung, la Mioveni. Asta deşi reporterii nu se poate să nu fi ştiut în ce localitate au ajuns pentru filmări. La toamnă, la Retro Parada care încheie calendarul din 2016, manifestarea programată de comun acord de amfitrionii de la Câmpulung şi Curtea de Argeş va ocupa ambele zile ale weekend-ului. Asta pentru ca expozanţii de la Curtea de Argeş să vină la Câmpulung şi invers.