Ediţia 2025 a Retro Paradei Toamnei de la Câmpulung a reprezentat maximul în materie de maşini participante, dintre cele aproape 30 de localităţi din ţară în care se derulează acest eveniment. Muzeul Automobilului Românesc a constituit vârful acţiunii dedicate vehiculelor de epocă, datorită pregătirilor cu care Emil Hagi atrage un public consistent, preponderent, din afara Câmpulungului, unde apatia faţă de agenda de acţiuni locale porneşte, din păcate, chiar de la conducerea municipiului. Municipalitatea nu a avut niciun reprezentant la o manifestare, care nu punea accentul pe trecut, ci trata pe picior de egalitate prezentul reprezentat de societăţile comerciale găzduite de „Câmpulung Industrial Park”. Aşadar, un subiect de interes pentru întreaga comunitate locală, tratat cu indiferenţă de la „vlădică la opincă”.
Emil Hagi şi cei cooptaţi într-un demers de anvergură au bifat încă o reuşită în calendarul de evenimente asumat, ca partener Retromobil, atât prin expoziţia de autoturisme, atractivă prin varietatea mărcilor şi vechimea exponatelor, cât, mai ales, prin simpozionul cu o temă ofertantă „140 de ani (1885-2025) de activitate economică pe platforma ARO”, începând cu Fabrica de Hârtie „Câmpulungul”, până la valorificarea suprafeţei Uzinei ARO de către Landmark Management în favoarea întreprinzătorilor care au dezvoltat afaceri pe terenul companiei bucureştene.
- Prezenţă inedită la Câmpulung: Daniel Picu, cel care participă cu ARO la evenimente în Statele Unite ale Americii
Dorinţa împărtăşită de Emil Hagi oaspeţilor săi, legat de unul dintre spaţiile aflate pe fosta platformă ARO, care a fost reabilitat de actualul proprietar, este de a fi transformat într-un muzeu al autoturismului fabricat la Câmpulung. Acesta s-a referit la Hala Motor, achiziţionată de familia Răuţoiu şi renovată, care, în 2019, a fost locul unui eveniment al Muzeului Automobilului Românesc. „Muzeu al Automobilului fiind, ne oferim să acordăm toată colaborarea, avem toată disponibilitatea – ne socotim, într-un anume fel, „fratele mai mare” – şi ne vedem obligaţi să-i ajutăm oricând pentru acest deziderat.”, a afirmat Emil Hagi.
Unul dintre momentele care, simbolic, exprimă gratitudinea gazdei Retro Paradei câmpulungene, îl constituie înmânarea unei diplome de participare, care vor fi amintiri peste ani pentru echipajele implicate, an de an, într-o acţiune organizată impecabil. Ca dovadă, reacţia invitaţilor este pe măsură. Obiceiul preluat de la Clubul Retromobil este perpetuat la fiecare „raid” prin trecutul fabricaţiei de maşini de către Emil Hagi, care, de data aceasta, a deschis premierea cu cel mai mic participant la Retro Parada de Toamnă. „La Muzeul Automobilului de la Câmpulung cred că s-a realizat un nou record. Cel mai tânăr participant este domnul Matei Bădicu, care a venit împreună cu ARO care tractează rulota-magazin. La numai două luni şi jumătate primeşte o diplomă pentru participare cu ARO 244, AG 26 ARO, din 1998.”, a anunţat Emil Hagi primul premiu al zilei.
Acesta a punctat următoarea participare inedită: Daniel Picu, posesorul unei Dacii SupeRNova. „Daniel are o colecţie de Dacii şi restaurează un ARO cu care participă la evenimente în Statele Unite ale Americii. De asemenea, ne oferim disponibilitatea să ajutăm cu orice este necesar în acest demers, pentru că şi în prezent, sub o altă formă, este adevărat, maşina românească circulă în Statele Unite.”, a precizat Emil Hagi.
Premierile au continuat cu: Emil Cenţiu, cu ARO M461 din 1971; Valentin Tudorache, cu ARO 243 din 1984; Costel Dascălu, cu ARO 10 din 2000; Ştefan Postolachi, cu ARO 10 din 1998; Marius Bădulici, cu ARO 243 din 1978; Florin Bucă, cu ARO M461 din 1969; Claudiu Mocanu, cu Oltcit 12 TRS din 1994; Cătălin Gârliceanu, cu Oltcit Club 11 RL, din 1992; Alexandru Seghedi, cu Dacia 1300 din 1979; Radu Mihail Toma, cu Oltcit Club din 1982; Alexandru Zaheu, cu Dacia 1310 din 1989; Nicolae Iorga, cu Dacia 1310 din 2003; Constantin Popa, cu Trabant 601 din 1988; Marian Aron, cu Trabant 1.1 din 1990; Marcel Diaconescu, cu Trabant 601 din 1986; Teodor Libianu, cu Volkswagen Jetta din 1990; Mihai Vintilă, cu Oltcit Club din 1983; Marian Stoica, cu Pontiac Firebird din 1994; Lucian Şerban, cu Trabant 1.1 din 1990; Iulian Aldoiu, cu Lada 1500 din 1979; Ioan Lariu, cu Renault 16 din 1967; Casian Duţă, cu Dacia 1310 din 2003; Ovidiu Lungan, cu Lada 1500 din 1980; Cristian Lungan, cu Moskvich 1500 din 1978; Ninel Stănoiu, cu Oltcit Club din 1995; Ciprian Vlăsceanu, cu Dacia 1300 din 1978; Mihai Pop, cu Dacia Sport din 1988; Iulian Vasile, cu Dacia 1310 din 1993; Robert Găncilă, cu Dacia 1300 din 1980; Ion Onofre, cu Dacia 1300 din 1979; Virgil Neacşu, cu ARO Dragon din 2001; Cătălin Filip, cu Dacia 1300 din 1975; Mădălin Felinoiu, cu Dacia 1300 din 1975; Sorin Georgescu, cu ARO 246 din 2005; Ştefan Rădulescu, cu Mercedes Benz din 1968; Adrian Vlaicu, cu Dacia 1300 din 1970; Eugen Savu, cu Mercedes E Coupe din 1995; Petru Costache, cu Fiat 124 Spider din 1980; Florin Marinescu, cu Dacia 1300 din 1975; Mădălin Beliţă, cu ARO 324 din 1987; Rareş Lazăr, cu ARO 244 din 2001; Adrian Rădescu, cu Mercedes Benz 300 din 1992; Darius Ionete, cu Dacia 1310 din 1989; Horia Chiriţescu, cu Dacia 1300 din 1974; Alin Lazăr, cu ARO 246 din 2002; Diana Lucia Tică, cu Oltcit Club din 1994; Dragoş Tudorache, cu BMW din 1988; Valentin Antofie, cu Volkswagen Golf din 1992; Marius Ciobanu, cu Trabant 1.1 din 1991; Sebastian Marinescu, cu Volkswagen Golf din 1991; Marian Bloju, cu Skoda 120L din 1979; Georgian Dinu, cu Skoda 120L din 1988; Mandra Tamaş, cu ARO 320 din 1985; Dorin Durdeu, cu ARO 10.4 din 1990; Ioan Maricuţu, cu ARO M461 C din 1972; Eduard Grigore, cu ARO M461 din 1969; Cristian Bragă, cu ARO 243 din 1990; Emil Chiru, cu ARO 243 din 1988; Mihail Motoi, cu ARO din 2002; Alexandru Gheorghe, cu Opel Calibra din 1992; Ion Morlova, cu ARO 244 din 2003; Sergiu Iorga, cu ARO 244 din 2003; Cătălin Baltac, cu ARO 244 din 2000; ARO 241 din 1978 şi ARO 244, maşini din colecţia dr. Cătălin Copăescu.
- Tema Retro Paradei de Primăvară va fi conturată în jurul unui ARO 244, exportat în Italia şi descoperit de dr. Cătălin Copăescu într-un garaj
La final, Emil Hagi a dezvăluit parţial tema Retro Paradei Primăverii 2026: automobilele ARO montate în Italia, temă susţinută tot printr-o colaborare cu dr. Cătălin Copăescu. „O maşină despre care trebuie să vă spun câteva cuvinte: ARO 244 alb, din anul 1979. De la un târg expoziţional de la Bucureşti, a fost exportată în Italia, unde nu a fost niciodată înmatriculată. A zăcut într-un garaj până când a fost descoperită de domnul doctor Copăescu. Are o poveste interesantă, este o maşină unică şi ne-am propus să avem un proiect comun, pe care s-ar putea să-l derulăm cu ocazia Retro Paradei Primăverii de anul viitor. Va fi dedicat maşinilor ARO, care au fost exportate şi montate în Italia. Vor fi prezente aici câteva maşini din patrimoniul fundaţiei doctorului Copăescu, printre care şi această maşină unică.”, a anunţat Emil Hagi.
Şi cu această ocazie, mulţumirile speciale ale lui Emil Hagi s-au îndreptat către partenerul său, dr. Cătălin Copăescu, pentru prezenţa maşinilor sale în cadrul acţiunilor de la Muzeul Automobilului Românesc şi pentru tot ceea ce întreprinde în susţinerea cauzei susţinute de promotorii vehiculelor istorice, fie colecţionari, fie restauratori. „Această pasiune a noastră este o cauză comună. Şi noi încercăm să răspundem în acelaşi fel la iniţiativele fundaţiei.”, a mai afirmat acesta.
Oaspeţii i-au întors aprecierea organizatorului principal pentru strădaniile sale, cu repetiţie în cursul unui an, întrucât Muzeul Automobilului Românesc derulează, prin eforturi materiale proprii, trei evenimente ample: cele două Retro Parade, primăvara şi toamna, şi „Câmpulung în amintiri”, de Zilele Câmpulungului. „Daţi-mi voie ca, în numele tuturor, să-i mulţumesc domnului Hagi pentru eforturile pe care le face în fiecare an să organizeze cel puţin două evenimente, la care toţi să ne putem întâlni şi să ne putem bucura de ceea ce a mai făcut fiecare între timp.”, a transmis Adrian Vlaicu.







