9.1 C
Campulung Muscel
08/10/2024

Soluţia lui Dan Şain pentru a se evita „ondularea” asfaltului: ori restricţii de circulaţie pe caniculă, ori cântărirea camioanelor la intrările în oraş

Şoferii au remarcat lucrarea de îmbunătăţire a condiţiei Şoselei Naţionale, sever deteriorată de faptul că reparaţiile nu s-au întreprins la timp, cu regularitatea impusă de traficul ridicat de pe principala arteră a municipiului. La şedinţa de Consiliu Local de ieri după amiază, Elena Lasconi a anunţat că aceasta va fi, în următoarele două săptămâni, prioritatea ADP-ului, întrucât freza de asfalt, care decopertează sensul de coborâre al drumului, de la Apa Sărată, către Schitu Goleşti, este închiriată. Şi n-a fost închiriată uşor. „Abia am făcut rost de o freză profesională, pentru că este o criză de utilaje la nivel naţional. Aţi văzut că s-a frezat pe aproape întreg tronsonul de coborâre, de la bariera de la Apa Sărată şi până la Schitu, şi urmează să se asfalteze.”, a anunţat Elena Lasconi la dezbaterea aleşilor. Urmează pe agenda de lucru cele două intersecţii Turn şi Schei şi străzile Revoluţiei, Dragalina nouă şi Istrate Rizeanu, programate pentru reparaţii.

Discutându-se despre reabilitările stradale, consilierul local Dan Şain a ridicat în plen chestiunea degradării stratului asfaltic abia turnat, în acest an, pe „centura” Câmpulungului, în zona Tabaci, care n-a rezistat decât o vară. De fapt, nicio vară, căci, pe timpul verii, s-a produs „ondularea” lui, din două cauze: vehicule supraîncărcate şi căldura care a înmuiat, sub greutatea mastodonţilor, covorul bituminos.

  • Dan Şain: „Ori facem restricţii de circulaţie, pentru greutate, în zilele foarte calde, ori, la intrările în oraş, cerem sprijinul ISCTR, ca să cântărească maşinile”  

După ce şefa Executivului a prezentat noutăţile programului de reparaţii stradale, consilierul local POL Dan Şain a vorbit despre afectarea suprafeţei abia reabilitate pe Bulevardul Ion Mihalache, în zona Podului Tabaci. Afectare pe fondul circulaţiei, pe timp de căldură, a unor vehicule care este posibil să fie încărcate peste limita admisă.

„Pe partea dinspre Podul Tabaci deja a început să se „onduleze” puţin asfaltul. Ori ajungem şi noi să facem restricţii de circulaţie, pentru greutate, în zilele foarte calde, căci altă soluţie nu este, ori, la intrările în oraş, să cerem sprijinul ISCTR, ca să cântărească maşinile. Pentru că altfel vom asfalta mereu şi asfaltul va fi tot „ondulat”. S-a lăsat acolo unde trec maşini foarte grele, cred eu, peste greutatea normală, căci altfel n-ar trebui să se „onduleze”. Sau, când e temperatura foarte mare, să restricţionăm circulaţia.”, astfel au sunat propunerile alesului POL.

Alexandru Hagi a confirmat existenţa unor restricţii în câteva zile foarte călduroase. „În momentele în care au fost temperaturi caniculare, a fost restricţie şi în zona noastră. Cred că, în acest an, au fost minimum două zile, dacă nu mai multe.”, a precizat acesta. Insuficiente, se pare, de vreme ce s-a ajuns la lăsarea covorului asfaltic turnat de câteva luni.

  • Elena Lasconi ia în calcul şi o taxă pentru tranzitarea Câmpulungului de către vehiculele grele

Primăriţa nu exclude varianta instituirii unei taxe pentru vehicule grele, în scopul protejării variantei, după ce se va reuşi reabilitarea ei. „În urmă cu o oră – spunea aceasta miercuri, după amiază -, am ajuns la Câmpulung de la Bucureşti. Am fost la o conferinţă pe teme de digitalizare, urmează să semnăm un protocol cu mai multe oraşe, vizând digitalizarea României. Cred că totul este posibil şi prin softuri inteligente, prin digitalizare şi să punem şi taxă pentru camioane şi TIR-uri. Mi se pare normal. Noi, niciodată, n-o să putem să facem şoseaua de centură, care are 11,5 kilometri, pe banii noştri. Nu a fost o idee bună, dar nu mai discutăm acum, căci este trecut, să se ia acest tronson de la Ministerul Transporturilor la Primăria Câmpulung. S-a întâmplat în urmă cu mai mulţi ani şi de asta au şi sărit peste noi când s-a licitat reabilitarea DN 73. Cred că există posibilitatea s-o facem printr-un parteneriat public-privat. Pe fonduri europene, în niciun caz! Pentru că nu se face asfaltare până în 2027, cel puţin. Nu sunt decât proiecte de regenerare urbană şi, în acea zonă, nu se poate. Am putea să facem altceva. Dar este o altă discuţie.”, a menţionat şefa Executivului.

Magda BĂNCESCU

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!