Preţul cel mai mic oferit va tria constructorii înscrişi la licitaţia lui Dumitru Secăreanu, care îmbie firmele rodate în parteneriate cu statul cu un contract de peste 5,6 milioane lei. Primăria de la margine de Muscel a obţinut fonduri nerambursabile pentru modernizarea drumului comunal DC 22, Dâmbovicioara – Cabana Brusturet, km 1+825 – 4+735, cu o lungime de 2.910 metri. Autoritatea contractantă pretinde de la viitorul colaborator toate serviciile necesare execuţiei lucrării: proiectare în fazele de proiect tehnic şi detalii de execuţie, asistenţă tehnică din partea proiectantului şi, bineînţeles, execuţia lucrărilor. Ce ne-a atras atenţia la această licitaţie este participarea executanţilor, din rândul cărora nu lipseşte familia Răuţoiu, care are ceva treabă şi pe la Câmpulung. Ca, de pildă, să se încadreze până la sfârşitul anului, aşa cum s-a angajat, cu finalizarea lucrărilor la Bulevardul „Pardon”. Măcar la pastila pietonală, căci, mai mult ca sigur, de străzile Republicii şi Negru Vodă, carosabil şi trotuare, nicio şansă să se atingă în 2021!
Lucrarea este estimată la 14 luni: două luni, proiectarea, un an, execuţia
Licitaţia a debutat pe 7 iulie 2021, când a fost postată pe portalul destinat contractărilor realizate de instituţiile publice invitaţia către constructorii de drumuri de a onora o lucrare estimată la 5.643.544,06 lei. Suma se împarte astfel pe capitole bugetare: proiect tehnic şi detalii de execuţie – 196.350 lei; asistenţă tehnică din partea proiectantului – 26.441,80 lei; construcţii şi instalaţii – 5.288.538,50 lei; lucrări de construcţii şi instalaţii aferente organizării de şantier – 132.213,76 lei.
Autorităţile au impus o durată a contractului de 14 luni, din care două sunt alocate elaborării proiectului tehnic şi detaliilor de execuţie şi predării lor în vederea verificării. În timpul celor 12 luni, cât vor ţine lucrările în teren, proiectantul va acorda asistenţă tehnică.
Anunţul Primăriei Dâmbovicioara prezintă, în rezumat, starea drumului, la a cărui reparaţie va fi serios de muncă. „Cele mai frecvente degradări întâlnite sunt specifice drumurilor pietruite şi din beton de ciment şi acestea sunt: gropi, făgaşe, burduşiri, faianţări, crăpături de colţ, margine sau câmp, rupturi, cauzate de şiroiri ale apelor de suprafaţă sau staţionării îndelungate a acestora pe partea carosabilă, dar şi de o lipsă a întreţinerii curente şi periodice şi de traficul desfăşurat în timp. Drumul are structura rutieră alcătuită astfel: Structura semirigidă, pe sectorul de la km 0+000 la 1+225, cu dale din beton de ciment şi un covor asfaltic, ca strat de uzură. Acest covor asfaltic a fost executat de către beneficiar, după predarea primei variante a expertizei, în 2015, astfel încât nu mai este analizat în noua expertiză tehnică; Structura rutieră flexibilă, pe sectorul de la km 1+225 – 1+825, drumul prezentând pe lungimea de 600 m o îmbrăcăminte asfaltică uşoară; Structura rutieră flexibilă, pe sectorul de la km 1+825 – 4+735, drumul fiind pietruit pe lungimea de 2.910 metri. Drumul se desfăşoară pe o platformă nu prea înaltă, adesea de la firul apei (talveg), până la axul drumului, înălţimea nu este mai mare de un metru, ceea ce poate crea probleme în perioadele cu precipitaţii abundente. Lipsa şanţurilor (colmatate sau inexistente) favorizează acumulări de ape pe partea carosabilă şi o descărcare dificilă către albia râului, podeţele întâlnite sunt colmatate cu aluviuni depuse în timp. Drumul nu dispune de elemente de siguranţă (parapete de protecţie), iar taluzul învecinat cu albia
Dâmbovicioarei este neprotejat.”, este descrierea, în rezumat, oferită de autorităţile locale.
Intervenţiile constructorului se vor desfăşura pe o suprafaţă de 18.000 metri pătraţi. „Sistemul rutier propus este de tip suplu (elastic) şi are următoarea structură: strat de rulare, 4 cm grosime după compactare, din beton asfaltic BAPC 16 rul 50/70; strat de legătură, 6 cm grosime după compactare, din beton asfaltic BADPC 22.4 leg 50/70; strat de bază din piatră spartă 15 cm; fundaţie din balast (amestec agregat sort 0-63mm), grosime minimă 10 cm pentru completare şi nivelare a existentului. Pentru modernizarea drumului comunal DC 22, Dâmbovicioara – Cabana Brusturet, L = 2910 m, sunt necesare următoarele lucrări: terasamente, drumuri (covor bituminos + modernizare în două straturi rutiere), podeţe, rigole pereate şi siguranţa circulaţiei.”, sunt cerinţele pe scurt ale autorităţii contractante.
Firmele lui Răuţoiu au concurenţă serioasă
Ofertele s-au primit până pe 23 iulie 2021, zi în care s-au şi deschis. Luptă pentru contractul cu o valoare ispititoare, mai cu seamă într-o perioadă săracă în angajamente de lucru pentru firmele dependente de contractele cu statul, următoarele asocieri:
=Asocierea formată din Group Concif SRL (reprezentant Sorinel Răuţoiu), din Bădeni-Stoeneşti, în calitate de lider al asocierii, şi Conteh Barengott SRL (reprezentant George Răuţoiu), din Târgovişte, ofertant;
=Asocierea formată din General Trust Argeş SRL (reprezentant Aurel Stanciu), din Piteşti, în calitate de lider, Proiect Infra 2005 SRL (reprezentant Ecaterina Pletoiu), din Piteşti, ofertant, şi Valah Construct Grup SRL (reprezentant George Mihail Poşircă), din Piteşti, ofertant;
=Asocierea formată din G&M Road Building Engineering SRL (reprezentant Magdalena Emilia Alexandru), din Piteşti, în calitate de lider, Building Design 2000 Top SRL (reprezentant Magdalena Emilia Alexandru), din Bucureşti, ofertant;
=Asocierea formată din Morani Construct SRL (reprezentant Rareş Nicolae Movileanu), din Zărneşti, în calitate de lider, Creative Construct SRL (reprezentant Oana Burlacu), din Arad, ofertant, Concordia Con. Strade SRL (reprezentant Corneliu Vicenţiu Rădulescu), din Piteşti, ofertant.
Cele două firme, care au de executat, la Câmpulung, reconstrucţia Bulevardului „Pardon”, sunt cu ochii după alte lucrări, deşi s-au angajat faţă de primăriţa Elena Lasconi că încheie în 2021 investiţia „lălăită” excesiv în mandatul lui Liviu Ţâroiu. Iar celei de la Dâmbovicioara îi este greu să-i rezişti, la ce valoare estimată are contractul, care a atras constructori cu notorietate. Judecând după efectivele dislocate la Câmpulung, care, după ce că prestează manual, ca să nu genereze alte avarii, sunt şi anemice pe deasupra, chiar şi cel mai optimist martor al ritmului dezamăgitor se îndoieşte că, la sfârşit de an, face primii paşi pe aleea bulevardului înnoită. Motivul pentru care cele trei firme – Conteh Barengott, Group Concif şi Ratelen Construct – au pe şantierul din Câmpulung maximum zece inşi îl găsiţi în acest articol: goana după contracte. Important este să prinzi contractul, nu mai contează în cât timp îl duci la îndeplinire.
La Dâmbovicioara, persoanele cu funcţie de decizie în cadrul autorităţii contractante, la organizarea, derularea şi finalizarea procedurii de atribuire, sunt: primarul Dumitru Secăreanu, viceprimarul Marian Călin, secretarul Marian Vicenţiu Avram, contabilul Mariana I.Uretu, inspectorul Mariana V.Uretu, reprezentantul furnizorului de servicii auxiliare achiziţiei, Marius Oprescu, şi consilierii locali Sever Ţenţu, Dorin Ion Olteanu, Nicolae Ochi, Florin Daniel Mîzgaciu, Paul Dorinel Ţenţu, Ramona Avram, Camelia Maria Bîrloiu Solovăstru şi Ion Brănescu. Magda BĂNCESCU