Două dintre firmele oamenilor de afaceri Răuţoiu, care au de onorat contractul pentru amenajarea Bulevardului „Pardon”, îşi caută în continuare de lucru prin Muscel. În goana după lucrări, constructorii au pus ochii pe un angajament atractiv, licitat tocmai la Coşeşti, unde se pune la punct un drum, pentru reparaţia căruia autorităţile au obţinut o finanţare nerambursabilă. Concurenţa declanşată de procedura de achiziţie s-a limitat la trei asocieri de societăţi, executanţi şi proiectanţi, toate cu nume sonore în materia contractelor cu statul. Sorinel şi George Răuţoiu, tatăl şi fiul, au ratat contractul de la Coşeşti, estimat la peste 1,3 milioane de lei. Şi la margine de Muscel, aşa cum se întâmplă pe lângă Câmpulung, primarii preferă să lucreze cu asfaltatorul din Miceşti, Drum Construct Logistik, care a câştigat serios teren în faţa firmelor familiei Răuţoiu.
Concurenţa a fost asigurată de trei abonaţi la lucrările cu statul
Licitaţiei pentru reabilitarea unui drum din Coşeşti i s-a dat startul toamna trecută, când administraţia publică a lansat invitaţia societăţilor interesate de a accesa o procedură cu o miză tentantă. Contractul de execuţie, la pachet cu proiectarea, are ca obiect asfaltarea drumurilor locale Dealul Coşeştilor şi Coşeşti Deal, cu o lungime totală de 1.000 de metri. Organizatorilor licitaţiei le-a luat patru luni ca să analizeze şi să delibereze pe marginea celor trei oferte primite din partea unor asocieri conduse de constructori consacraţi în relaţia cu statul.
1.360.631,61 lei a fost valoarea de pornire a procedurii, al cărei calcul s-a bazat pe următoarele linii bugetare: documentaţiile tehnice necesare în vederea obţinerii avizelor / acordurilor / autorizaţiilor = 1.190 lei; asistenţa tehnică din partea proiectantului = 12.906,19 lei; cheltuieli pentru investiţia de bază = 1.290.618,70 lei; organizare de şantier – lucrări de construcţii = 32.265,47 lei.
„Investiţia este necesară datorită faptului că transporturile, în prezent, se realizează cu costuri ridicate, pe drumuri ce au capacitate de circulaţie redusă, care nu mai corespund cerinţelor de trafic rutier actual şi de perspectivă, cu implicaţii direct negative asupra siguranţei în circulaţie. Activităţile comerciale din zonă sunt obstrucţionate de starea actuală a drumurilor, iar, din cauza acestor disfuncţionalităţi, este necesară îmbunătăţirea sistemului rutier, aplicându-se soluţii tehnice cu costuri rezonabile. Amplasamentul lucrărilor propuse este situat în intravilanul comunei Coşeşti.”, este argumentaţia Executivului lui Nicolae Pană de a întreprinde lucrarea pentru care a obţinut o finanţare nerambursabilă.
Invitaţia Primăriei a stârnit interesul a trei asocieri de firme, constructor + proiectant, pentru a îndeplini cerinţele contractului.
=Asocierea formată din Group Concif SRL (reprezentant Sorinel Răuţoiu), din Bădeni – Stoeneşti, în calitate de lider, şi Conteh Barengott SRL (reprezentant George Răuţoiu), din Târgovişte, ofertant;
=Asocierea formată din Selca SA (reprezentant Andrei Cristian Hideg), din Piteşti, în calitate de lider, şi DRX Cad Proiect SRL (reprezentant Ovidiu Andrei Buşcă), din Cuca, ofertant;
=Asocierea formată din Drum Construct Logistik SRL (reprezentant Marius Florin Păcioianu), din Miceşti, în calitate de lider, şi Romarg Proiect Center SRL (reprezentant Robert Marcel Stan), din Piteşti, ofertant.
Preţul cel mai scăzut, criteriul determinant al selecţiei, l-a oferit asfaltatorul din Miceşti, câştigător cu un preţ de 1.164.369,36 lei, la o diferenţă de 196.262,25 lei de estimarea autorului documentaţiei care a stat la baza licitaţiei. Pe 23 aprilie 2021, autorităţile de la Coşeşti au încheiat contractul cu Drum Construct Logistik SRL, tot mai solicitată de primarii din vecinătatea Câmpulungului, Boncoi, Tănăsescu şi Manta fiind o parte dintre „clienţii” patronului Florin Păcioianu.
Magda BĂNCESCU