Primăria Dâmbovicioara a lansat licitaţia pentru modernizarea drumului comunal DC 22, spre Cabana Brusturet, constând în serviciile de proiectare şi detaliile de execuţie, asistenţa tehnică din partea proiectantului şi execuţia lucrărilor. Valoarea totală a proiectului de reabilitare a drumului a fost estimată la 5.643.544 lei, din care 196.350 lei – proiectul tehnic şi detaliile de execuţie; 26.442 lei – asistenţa tehnică din partea proiectantului; 5.288.539 lei – construcţii şi instalaţii; 132.214 lei – organizarea de şantier. Criteriul de atribuire a fost stabilit preţul cel mai scăzut, termenul limită pentru primirea ofertelor fiind 23 iulie 2021, ora 15.00.
Conform descrierii, se urmăreşte modernizarea a 2.910 metri din drumul comunal DC 22, care leagă satul Dâmbovicioara de Cabana Brusturet. Aceasta va impune mai multe lucrări de tipul terasamentelor; turnarea de covor bituminos în două straturi rutiere; amenajare podeţe; rigole periate.
În prezent, drumul este pietruit şi pe alocuri din beton, cu gropi, făgaşe, burduşiri, faianţări, crăpături de colţ, margine sau câmp, rupturi cauzate de şiroiuri ale apelor de suprafaţă sau staţionării îndelungate a acestora pe partea carosabilă, dar şi de o lipsă a întreţinerii curente şi periodice, şi de traficul desfăşurat în timp.
Terenul pe care se va executa lucrarea aparţine domeniului public al comunei Dâmbovicioara şi are o suprafaţă de 18.000 de metri pătraţi. Sistemul rutier propus este de tip suplu (elastic) şi are următoarea structură: strat de rulare, de 4 centimetri grosime după compactare, din beton asfaltic; strat de legătură, de 6 centimetri grosime după compactare, din beton asfaltic; strat de bază din piatră spartă, de 15 centimetri; fundaţie din balast (amestec agregat, grosime minimă 10 centimetri pentru completare şi nivelare existent.
Plecând din satul Dâmbovicioara spre Cabana Brusturet, 1,225 kilometri din drum au structură rutieră semirigidă (de la km 0+000 la 1+225), cu dale din beton de ciment şi un covor asfaltic ca strat de uzură. Pe următorii 600 de metri (de la km 1+225 la 1+825), calea de rulare are o îmbrăcăminte asfaltică uşoară. Iar restul, de 2.910 metri (de la km 1+825 la 4+735), chiar distanţa la care se face referire în anunţul de licitaţie, este pietruit, drumul desfăşurându-se pe o platformă nu prea înaltă, adesea de la firul ierbii (talveg), până la axul şoselei, înălţimea nu este mai mare de un metru, ceea ce poate crea probleme în perioada cu precipitaţii abundente. Lipsa şanţurilor sau colmatarea celor existente favorizează acumulări de ape pe partea carosabilă şi o descărcare dificilă către albia Râului Dâmboviţa. De asemenea, podeţele întâlnite sunt colmatate cu aluviuni depuse în timp. Drumul nu dispune de elemente de siguranţă (parapete de protecţie), iar taluzul învecinat cu albia Dâmboviţei este neprotejat.
Firma desemnată va avea la dispoziţie 14 luni pentru execuţia lucrării, din care două sunt pentru elaborarea proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie. Isabela FILIP