Fabricată în 1977, la uzina de la Câmpulung Muscel, şi folosită timp de mai mulţi ani de Nicolae Ceauşescu pentru multe vizite oficiale, inclusiv cea pe care Gorbaciov a făcut-o în România, ”limuzina” ARO 304 nu şi-a găsit până cum cumpărător, deşi Fiscul a încercat să o vândă în repetate rânduri. Ultima licitaţie a avut loc în martie acest an, dar preţul mare, de aproape 30.000 de euro, nu a atras vreun cumpărător. Limuzina are 72.000 de kilometri la bord.
După Revoluţia din decembrie 1989, maşina a ajuns în posesia SPP, iar în 2002 a devenit proprietatea controversatului om de afaceri Ovidiu Tender, aflat în prezent în închisoare.
Deşi a mers şi cu Dacia 1100, Dacia 1310 şi Dacia 2000 (un model fabricat în serie limitată, doar pentru protipendada comunistă), Ceauşescu a fost ataşat cel mai mult de modelul ARO 304 de fabricaţie specială. După Revoluţia din 1989, cele cinci sau şase autoturisme ARO 304/306 din garajul prezidenţial au intrat în dotarea Serviciul de Pază şi Protocol (SPP), care le-a scos la licitaţie în 2002.
Unul dintre acestea (se spune că cel mai folosit de Ceauşescu) a ajuns în posesia controversatului om de afaceri Ovidiu Tender, iar un altul a fost câştigat iniţial chiar de Uzina ARO, care nu a reuşita chitarea acestuia în timp util, aşa că a fost revândut ulterior.
Apoi, maşina a ajuns la Ministerul de Finanţe, fiind pusă sub sechestru în urma anchetei penale şi a procesului în care Ovidiu Tender a fost condamnat la 12 ani de închisoare cu executare pentru spălare de bani. Ama IVAN