22.4 C
Campulung Muscel
12/04/2024

Reparaţia străzii Ion Ţicăloiu n-a început nici după un an de la licitarea lucrării

La aproape un an distanţă de momentul câştigării licitaţiei pentru un lot de trei străzi, deschis de Ion Ţicăloiu, proaspăt canalizată, locuitorii şi restul câmpulungenilor constată că asfaltatorul se lasă aşteptat. Şi va mai fi aşteptat o vreme, căci are de finalizat lucrarea în centrul Primăriei, care ajunge la termen pe 30 iunie 2019. Termen pe care, cu siguranţă, îl va depăşi, deşi era vorba că, în paralel sau măcar de la 1 iulie, îşi mută şantierul pe Bulevardul „Pardon” şi că, din acest motiv, se ţin Zilele Municipiului pe Stadionul Municipal. Acelaşi constructor din Stoeneşti, asociat cu alte firme de familie, a câştigat la Câmpulung, în afara celor două „rămăşiţe” ale proiectului de reabilitare urbană a centrului istoric – Piaţa Primăriei şi Bulevardul „Pardon” -, şi un contract de asfaltare a trei drumuri: Ion Ţicăloiu, Plăieşti şi Drăceşti. Prima, în Grui, celelalte două, în Mărcuş. Pe 14 august 2018, Group Concif SRL adjudeca, la un preţ de 10.717.805,15 lei, investiţia scoasă la licitaţie cu o valoare estimată de 10.904.039 lei, rezultând o economie de 186.233,85 lei. 

Contractul de asfaltare are termen limită vara acestui an  

Dintre cele trei străzi licitate şi câştigate, doar Plăieşi a fost asfaltată, rămânând de adăugat reparaţiei carosabilului execuţia rigolei. Drăceşti a fost amânată de primar, care a realizat, după ţinerea licitaţiei pentru asfaltare, că mai întâi trebuie să introducă reţeaua de canalizare. În schimb, Ion Ţicăloiu, despre care Liviu Ţâroiu afirma că este prioritară, rămâne în acelaşi stadiu deplorabil în care a ajuns din cauza anilor mulţi trecuţi peste ea, de la betonarea în timpul regimului comunist, fără a cunoaşte nicio intervenţie ulterioară capitală, pentru a o aduce la o condiţie mulţumitoare. În afara vechimii reabilitării iniţiale, a distrus-o şi execuţia reţelei de canalizare, care nici aceea n-ar fi fost o reuşită. În plină vipie a unui iunie nefiresc, pe stradă curge apă. Un cetăţean ne spunea că de trei ori a venit echipa de intervenţie şi, după fiecare reparaţie, pârâiaşul a continuat să se prelingă pe carosabil. În schimb, Primăria a avut o grijă: să asfalteze, să delimiteze şi să numeroteze locurile de parcare, ocupate de câte un autoturism al cărui posesor se pregăteşte să alimenteze bugetul public cu taxa aprobată de Consiliul Local. 

Cum ajunge între marginile trasate cu vopsea albă… nu mai e treaba Primăriei, a cărei sarcină de autoritate contractantă şi plătitoare a asfaltărilor din târg, cum este şi cea planificată pentru strada Ion Ţicăloiu, este să impulsioneze lucrarea. Care, conform contractului, trebuie să se încheie în vara lui 2019. În cazul acestei artere care mărgineşte cartierul, pe lângă gardul fostului Combinat de Fire şi Fibre Sintetice, intervenţia de reabilitare constă în „refacerea fundaţiei din balast în zonele cu cedări, reciclarea betonului şi executarea unui strat-suport nou, executarea unei noi îmbrăcăminţi asfaltice din două straturi.”

În vara lui 2019, este musai ca lucrarea să fie finalizată, întrucât termenul anunţat de Liviu Ţâroiu, după semnarea contractului de modernizare a celor trei căi de acces, este de 12 luni. Artera din Grui arată foarte rău după introducerea reţelei de canalizare. Nu că arăta grozav înainte, dar este jale după săpăturile pentru îngroparea conductei, aşa că deschide un lot de nouă drumuri din zone mărginaşe, pe care, din lipsa fondurilor, Liviu Ţâroiu le-a „spart” în documentaţii separate, fiecare cu valoarea ei de execuţie, planificate a fi asfaltate pe durata mai multor ani. Întreg „pachetul” a fost estimat la 46.831.355,76 lei, valoarea construcţiilor şi a montajului, care l-a forţat pe şeful Executivului să gândească punerea în practică pe bucăţele. Cu proiecte separate, licitaţii distincte şi constructori diferiţi. „Ţicăloiu, Plăieşi şi Drăceşti este un grup de trei străzi pe care l-am rupt din totalul de nouă pentru care avem studii de fezabilitate şi pe care l-am dat în lucru pentru proiectare şi execuţie. Am solicitat să începem cu Ion Ţicăloiu.”, a precizat şeful Primăriei anul trecut.    

Primarul se amăgea şi ne amăgea cu începerea reparaţiilor pe Ion Ţicăloiu toamna trecută, pentru ca, pe durata iernii, să se circule bine pe ea. „Chiar dacă eu cred că nu va fi asfaltată în cursul acestui an (n.r. 2018), să scoatem betonul de acolo, să terasăm, să excavăm, să punem piatră şi balast şi să compactăm ca lumea, ca să se poată circula bine. Altfel, cu betonul care este acum şi la cum arată, se va circula mai greu.”, îi anunţa Liviu Ţâroiu pe locuitorii din Grui, înainte de instalarea iernii 2018-2019, din care artera a ieşit aşa cum o vedeţi în prezent.   

În afara celor trei străzi contractate, programul mai cuprinde: Chilii (415 metri): 1.614.265,44 lei, din care construcţii + montaj: 1.338.451,63 lei; Nedeleşti (1.006 metri): 2.711.392,06, din C+M: 2.248.122,92 lei; Rujoi (814 metri): 1.078.732,81 lei, din care C+M: 894.420,25 lei; Mărcuş-Boboc (1.709 metri): 3.510.247,52 lei, care C+M: 2.910.485,74 lei; Leculeşti (1.007 metri): 42.474.518,51 lei, din care C+M: 35.217.311,53 lei; Livadiei (926 metri): 3.077.101,50 lei, din care C+M: 2.551.347,15 lei. 

În afara străzilor, a centrului şi bulevardului, constructorul are pe agendă podul de la Minier   

Pentru toate aceste căi de acces enumerate există studii de fezabilitate. La jumătatea lunii septembrie, Liviu Ţâroiu a întreprins o deplasare la ADR Sud Muntenia, în încercarea de a depune un proiect pe fonduri europene, pe axa de modernizare de străzi şi reţele de apă şi canalizare. Intenţiile primarului erau de a obţine bani din afară, ca să rezolve diferenţa de şase artere. Asta pentru că Ţicăloiu, Drăceşti, Plăieşi vor fi puse la punct cu resursele bugetului local. „Sunt destul de mulţi bani acolo, 50 şi ceva de milioane de lei, care înseamnă 8-9 milioane de euro, bani pe care nu ni-i permitem imediat, ca să ducem la capăt reparaţiile tuturor străzilor. Cu acestea, am încheia aproape în întregime asfaltarea municipiului Câmpulung.”, declara, toamna trecută, şeful Executivului. 

Group Concif trebuie să încheie în această vară reconstrucţia podului de pe Şoseaua Naţională – pe care n-a început încă să-l construiască -, adjudecat la un preţ de 738.888 lei, majorat, după săltarea salariului minim în construcţii, la 905.616,04 lei. Asociată cu Ratelen Construct, din Cetăţeni, are de predat, la sfârşitul acestei luni, investiţia de amenajare a Pieţei Primăriei, o lucrare în valoare de 6.412.000 lei, care va creşte şi ea, în mod sigur, din aceleaşi considerente. Şi, conform ordinului de începere a lucrărilor dat de primar, trebuia să fi debutat amenajarea Bulevardului „Pardon”, al cărei contract a fost atribuit, pe 25 februarie 2019, firmei Conteh Barengott, din Târgovişte, asociată cu Group Concif şi Ratelen Construct, la preţul de 6.581.387,71 lei. Magda BĂNCESCU

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!