Vineri, 3 mai, la Primăria Rucăr a avut loc procedura de predare a Drumului Comunal 21 Sătic către constructor. Acest drum va fi asfaltat prin programul guvernamental PNDL II. Alături de primarul Ionel Dulamă şi viceprimarul Ion Pârnuţă s-au aflat senatorul Gheorghe Marin, preşedintele Consiliului Judeţean Argeş, Dan Manu, şi vicepreşedintele Ion Mânzână.
DC 21 Sătic va fi asfaltat pe o lungime de 12 kilometri, iar valoarea investiţiei este de aproape 11 milioane de lei. DC 21 se formează din drumul naţional DN 73 Piteşti – Câmpulung – Braşov (zona kilometrului 78+470), şi se sfârşeşte la capătul podului peste barajul Pecineagu. Rezultă o lungime reală de drum ce se asfaltează (după geometrizare) de 11.972 metri.
Valoarea totală a contractului este 10.074.732,88 lei (8.466.162,08 lei fără TVA), care este defalcată:
-190.400 lei (160.000 lei fără TVA) – servicii de proiectare
-27.846 lei (23.400 lei fără TVA) – servicii de asistenţă tehnică din partea proiectantului
-9.856.486,88 lei (8.282.762,08 lei fără TVA) – execuţie lucrări
Pe 12 septembrie 2018, s-a parafat contractul de proiectare şi execuţie lucrări între comuna Rucăr, reprezentată de primarul Ionel Dulamă, şi asocierea formată din Comesad Drumuri SRL şi Centrul de Proiectare şi Consultanţă Rutieră SRL, având ca lider constructorul piteştean, condus de directorul general Daniel Grigorescu.
Potrivit contractului, termenul de execuţie al ambelor servicii – proiectarea şi asfaltarea – este de 20 de luni de la data semnării, „cu respectarea graficului din studiul de fezabilitate. Termenul de execuţie se poate prelungi numai cu perioada de sistare a contractului, din motive legale (exemplu: prelungirea termenului de emitere a avizelor, acordurilor, autorizaţiilor şi/sau condiţii meteorologice nefavorabile execuţiei lucrărilor)”.
DC 21 Sătic se află în situl Natura 2000 – „Munţii Piatra Craiului” şi în situl Natura 2000 – „Râul Târgului – Argeşel – Râuşor, motiv pentru care administraţia locală are aviz favorabil de la Agenţia de Mediu. Aceasta din urmă a stabilit că proiectul de reabilitare a şoselei nu implică lucrări de defrişare şi nu afectează ariile naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi a faunei sălbatice
În afară de asfaltarea propriu-zisă, vor mai fi construite podeţe şi apărători de maluri din gabioane. Vor fi amenajate rigole betonate pe aproape toată lungimea, pe partea stângă a drumului (pe direcţia Sud-Nord), dar şi pe partea dreaptă a drumului.
Din cauza apelor de pe versantul drept, a fost afectat drumul în mai multe zone, apa formând şanţuri naturale de scurgere către albia Râului Dâmboviţa. Din acest motiv, pe traseul reamenajat vor fi 56 de subtraversări:
-14 podeţe dalate existente la care se vor face doar lucrări de întreţinere şi decolmatare;
-42 podeţe tubulare, de diferite diametre (2 podeţe degradate ce se vor înlocui cu altele noi; 5 podeţe funcţionale, care se vor decolmata şi la care se vor repara camerele de cădere; 35 podeţe funcţionale la care se vor face lucrări de întreţinere şi decolmatare).
Din totalul de 56 subtraversări existente, 12 preiau atât debitele de pe cursurile de apă existente în terasa de mal drept a Râului Dâmboviţa, cât şi de pe versanţi.
Pentru asigurarea scurgerii apelor în sens longitudinal, au fost prevăzute a se executa:
-2 podeţe tubulare noi, care vor înlocui pe cele degradate, pe acelaşi amplasament, cu diametrul de 800 mm, cu lungimea de 10 metri (la kilometrul 11+500) şi 7 metri (la kilometrul 11+0,24);
-4 podeţe tubulare noi, de 800 mm, amplasate în zonele în care s-au produs şiroiuri puternice în zona drumului, cu lungimea de 8 metri (la kilometrul 11+312), 7 metri (la kilometrul 10+840 şi kilometrul 10+518) şi 12 metri (la kilometrul 7+276), podeţe prevăzute cu camere de cădere;
-3 podeţe tubulare, de 600 mm, dispuse în lungul rigolei la subtraversările a 3 drumuri laterale, prevăzute cu lungimile de 8 metri, 10 metri şi 9 metri (zona drumuri laterale ce intră în DC21).
Evacuarea celor 9 subtraversări se va racorda la şanţurile existente de evacuare în Râul Dâmboviţa.
DC 21 are 12 drumuri laterale, care vor fi amenajate folosindu-se acelaşi sistem rutier ca al drumului principal, pe o lungime de 15 metri.
Pe noua şosea, care pleacă de la Podu Dâmboviţei, vor fi montate 79 de indicatoare rutiere.
Asfaltarea acestui drum va avea drept rezultat direct o şi mai puternică dezvoltare turistică a zonei.