-5.9 C
Campulung Muscel
10/02/2025

La trei luni de când a fost ales primar, fiind la primul mandat, Dorel Tănăsescu a şi depus un proiect de 5 milioane de euro de la Uniunea Europeană

Primarul Dorel Tănăsescu trage nădejde că va obţine 5 milioane de euro de la Uniunea Europeană, joia trecută, depunând, în acelaşi timp cu municipiul Câmpulung, cererea de finanţare în cadrul Programului Operaţional Capital Uman 2014-2020 (POCU). Bughea de Jos doreşte să acceseze un proiect care vizează reducerea sărăciei în comunităţile marginalizate rome, în timp ce Câmpulungul a depus unul care urmăreşte acelaşi lucru, dar în comunităţile non-rome (blocurile ARO şi Vişoi II). „Chiar astăzi (n.r. joi, 15 septembrie 2016, fiind termenul limită) l-am depus, sperăm să fie eligibil, căci ne încadrăm în punctaj. În centrul atenţiei este comunitatea din Valea Măcelarului. Porneşte cu măsuri, începând cu anteşcolarii de la vârsta de 3-4 ani, şi continuă cu şcoala primară, gimnazială, după aceea pregătirea profesională… beneficiarii sunt încurajaţi să înceapă o afacere, dar priveşte multe alte probleme sociale.”, i-a prezentat primarul de la Bughea de Jos ambasadoarei Suediei ce planuri are pentru rudarii de la Valea Măcelarului, în numele cărora speră să-i fie alocată finanţarea consistentă solicitată. „Sigur suntem eligibili, după punctajul pe care l-am acumulat, să accesăm 5 milioane de euro din fondurile europene.”, a adăugat acesta.

Ambasadoarea a precizat că şi-ar dori foarte mult să se întoarcă după ce autorităţile accesează fondurile şi le investesc, ca să fie martoră a schimbării. În opinia Excelenţei Sale Anneli Lindahl Kenny, o măsură necesară este să se creeze locuri de muncă şi, în special, pentru tineret. „Noi am analizat şi această problemă, dar posibilităţile sunt mai mici. Încercăm să promovăm în zonă obiectele de artizanat (n.r. confecţionate de romi). Ne-ar bucura dacă am accesa acest program.”, a afirmat el, fiind sigur că banii de la UE vor ajuta la cooptarea unei părţi a etnicilor din Bratia în activităţi generatoare de venituri.

O altă intenţie a şefului Executivului este de a rezolva şi calea de acces spre comunitarea romă, pentru care planurile au fost deja făcute. În această săptămână, după cum a anunţat, intenţiona să se întâlnească cu reprezentanţii unei firme de consultanţă, ca să se documenteze cum poate accesa programe de modernizare a infrastructurii unor drumuri mărginaşe. Într-un astfel de program se încadrează şi drumul din Mlăci – Valea Măcelarului. „Una dintre condiţii este ca acel drum să plece din asfalt şi să se îndrepte spre un obiectiv: grădiniţă, şcoală, spital. În contextul în care realizăm şi infrastructura acestui drum, putem să mergem cu microbuzul şcolii până la ei.”, a conchis primarul Tănăsescu. 

Garda de Mediu, în control la Bughea de Jos, să verifice colectarea selectivă a gunoiului

În aceeaşi zi cu sosirea ambasadoarei Suediei la Bughea de Jos, Primăria era inspectată şi de comisarii Gărzii de Mediu, pentru a analiza procentul de selecţie a gunoiului menajer colectat din comună. Localitatea are încheiat contract cu operatorul local Financiar Urban. „Ne-a surprins felul în care arată situaţia, pentru că figurăm la dânşii cu vreo 36 de tone de nereciclat şi am înţeles că o să ne impute câte 100 de lei pe tonă. Dar ce folos, le reciclăm, să zicem, dacă Edilul (n.r. Financiar Urban) le colectează într-un singur loc, într-o singură maşină. Noi avem containere separate, dar este greu. Oamenii încă nu i-am obişnuit, dar ce folos, dacă vin cu o singură maşină de transport?!”, spunea primarul Dorel Tănăsescu.  

Primăria cea nouă de la Bughea de Jos va fi inaugurată pe 2 octombrie, de Ziua Comunei

Sediul cel nou al Primăriei Bughea de Jos va fi inaugurat de Ziua Comunei, programată a se ţine pe 2 octombrie. Cam târzior faţă de restul localităţilor muscelene care sărbătoresc vara, existând riscul ca vremea capricioasă de toamnă să strice petrecerea. Însă nu chiar toată lumea se înghesuie să organizeze sărbătoarea localităţii în intervalul iunie-august, cel târziu septembrie. De pildă, doi dintre primarii din zona de Nord, cel de la Schitu Goleşti şi cel de la Mihăeşti, obişnuiau să sune adunarea la distracţie, până să renunţe la tradiţie, de Sfântul Dumitru. Cum octombrie se anunţă o lună blândă şi caldă, Dorel Tănăsescu are şanse să le ofere consătenilor o zi de neuitat, după 16 ani de la întreruperea obiceiului respectat de fostul primar Ion Marinescu şi abandonat de succesorii săi din următoarele două mandate, primarul Gheorghe Sanda şi viceprimarul Cornel Leca. Ultimul se pare că nu va onora sărbătoarea cu un recital în slujba comunităţii, ca să ajute Primăria să scutească nişte bani, având nuntă în acel weekend. Chiar şi fără muzicantul dat jos de alegători de la conducerea localităţii, sărbătoarea se ţine la data stabilită. „Cam cârpită, cam din sărăcie”, vorba organizatorilor, care n-au avut nici resursele financiare, nici timpul necesar planificării detaliilor, date fiind alegerile din 5 iunie 2016, care au produs o schimbare totală la şefia administraţiei publice locale. 

Dacă Primăria n-a avut cu ce să tocmească interpreţi celebri, care cântă pe onorarii de mii de euro, în schimb, le va oferi contribuabililor un sediu nou de Primărie, în care şi cetăţenii veniţi cu treburi, şi angajaţii vor avea suficient  spaţiu de mişcare. Înainte de sosirea ambasadoarei Suediei, primarul Dorel Tănăsescu i-a condus pe jurnalişti într-un tur al clădirii ridicate din temelii de firma omului de afaceri Tudor Geamănu, câştigătoarea licitaţiei, la începutul anului trecut. 12 constructori au sperat să prindă contractul de 962.000 de lei, SC Euro Consult Project SRL câştigând licitaţia, în stilul binecunoscut, oferind cel mai mic preţ, 604.437 lei.

Săptămâna trecută, dintre toate încăperile, exceptând sala de Consiliu Local, unde a fost primită delegaţia de la Ambasada Suediei, numai birourile primarului şi viceprimarului erau amenajate cât de cât, miercurea trecută, 14 septembrie 2016, fiind adusă mobila. În schimb, biroul secretarului era ocupat de patru luni cu alimentele de la Uniunea Europeană. Cei mai importanţi oameni ai localităţii, primarul, viceprimarul (faţă în faţă) şi secretarul, au birourile la parter, pentru că, vorba lui Dorel Tănăsescu, „dacă nu eşti în miezul vâltorii, degeaba eşti, mai bine pleci acasă.” Tot la parter vor funcţiona şi cele mai solicitate servicii: Registrul Agricol, Situaţiile de Urgenţă, care au şi Starea Civilă, Asistenţa Socială, Contabilitatea, casieria, pe care primarul vrea s-o doteze, după modelul de la Valea Mare, cu un ghişeu cu intrare separată de intrarea principală în instituţie, pentru a nu mai aglomera clădirea cu fel şi fel de solicitanţi. În special, cu cei de la ajutoarele sociale, care „sufocă” zona plăţilor într-o Primărie. Imobilul este prevăzut şi cu grupuri sanitare pentru persoane cu handicap. 

La etaj au fost amenajate sala de şedinţe a Consiliului Local şi Biroul de Stare Civilă, pentru oficierea de căsătorii. Tot aici va funcţiona un oficiu dotat cu un aragaz şi un frigider, unde angajaţii vor lua masa civilizat, departe de nările contribuabililor, umplute, cât timp aceştia au lucrat claie peste grămadă, în vechea Primărie, de tot soiul de miresme. Primarul Dorel Tănăsescu a precizat că nu mai vrea să vadă altceva pe birouri în afară de hârtiile de serviciu. Săptămâna trecută, încă nu era pus la punct sistemul informatic. 

Sediul vechi, compus din trei camere şi un hol, va rămâne în picioare şi, când bugetul local va permite, fiind alte lucrări mai urgente de derulat, va fi reabilitat, modernizat şi transformat într-un Muzeu al Satului. 

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!