În ciuda apelurilor repetate de a nu discuta politic, căci s-a văzut cu sacii în căruţă, Liviu Ţâroiu a reuşit performanţa primei răzmeriţe pe subiectul garajelor, care, în mod sigur, nu s-a manifestat la proporţiile reale, nefiind suficienţi participanţi. Şi, cu siguranţă, n-au fost în sală nici cei mai pătimaşi apărători ai coşmeliilor. Dar şi cei prezenţi au arătat destulă şmechereală, bătând şaua corespunzător, ca „iapa” de la prezidiu să înţeleagă cât de mult cântăreşte opinia lor. Altfel spus: vrei să te votăm din nou, nu te atingi de garaje! Cine n-a urlat anti-PNL s-a manifestat grijuliu cu veniturile Primăriei, care are mai mult de câştigat dacă menţine şandramalele dintre blocuri decât dacă le va demola, ipoteză în care instituţia pierde. La fel şi Ţâroiu, au transmis voalat unii dintre vorbitorii care interveneau unul peste altul, nerespectând o ordine a luărilor de cuvânt. „Nu cumva să vă luaţi după nebunii de la PNL!”, şi-au adus aminte de „piaza rea” liberală, înjumătăţită prin vot în 2016 şi asigurată de fanii PSD-ului că, în 2020, va avea maximum doi consilieri. „Haideţi să nu discutăm politic, să discutăm pe administraţie!”, a îndemnat Ţâroiu, deşi în campanie i-a convenit caracterul politic al subiectului „garaje”, fiindcă cu garajele a câştigat alegerile.
Vorbim despre termene, a intervenit în discuţie, cât i-au permis revoltaţii din sală, Lucreţia Mitoi, şefa Serviciului Administrare Venituri Persoane Fizice şi Juridice, nu despre demolare, care, să stea lumea liniştită, nu se va produce în mandatul lui Liviu Ţâroiu. Dacă era să facă ceva şi proiectul de amenajare era pregătit, făcea într-un termen mai apropiat de 2016, nu de 2020. Adică lumea să vadă că arată bine ce a gândit el, iar votanţii să aibă timp să se obişnuiască cu ideea. Aşadar, nu va face nimic în cei patru ani, din păcate.
După expirarea termenului la 30 septembrie 2016, contractul se prelungeşte în aceleaşi condiţii, la acelaşi tarif. Ca să dea satisfacţie şi Executivului, care, declarativ, doreşte să disciplineze aspectul cartierelor, unii dintre vorbitori au arătat cu degetul către „cazurile izolate de garaje aruncate la întâmplare”. Pe acelea să le dărâme, căci, în opinia aruncătorilor de pisici moarte spre magherniţele stinghere, numai acelea deranjează ochiul, nicidecum aglomerările metalice care au suprimat spaţiul verde şi trecerile pe lângă blocuri.
Unii administratori de asociaţii au organizat şedinţe cu locatarii înainte de a se prezenta la Primărie, ca să ştie ce să vorbească cu primarul. Unul dintre aceştia este Cristi Munteanu, printre puţinele persoane descuiate la minte din sală, care a propus un experiment, care n-are de ce să nu meargă. Iată şi alte opinii, unele mai flexibile decât cele prezentate în ediţia anterioară, când deschiderea secţiunii de cuvântări a fost dominată de cei mai înverşunaţi apărători ai garajelor.
=Gheorghe Profiran: „Sunt posesor de garaj în Grui (…). Am avut aprobare de la Primărie. Am amenajat într-o zonă de urbanism pe care aţi făcut-o. Măsurătorile garajelor s-au făcut de către un reprezentant al Primăriei. Înţeleg că unele garaje au un aspect deplorabil. Poate le revizuiesc şi o să le aducă la stadiul pe care îl doriţi dumneavoastră. La garajul pe care îl am acolo, sunt cu domnul consilier Băjan. Cât de cât este ordine. În curţile interioare ale blocurilor, fără să vă supăraţi, nu vine nimeni să măture şi să cosească. Măturat, adunate PET-uri şi tot felul gunoaie pe care le aruncă lumea. Dacă dumneavoastră consideraţi că, acolo unde am garajul, trebuie stricat, căci este nevoie de spaţiu de parcare… dar a fost punctul termic, pe care l-am dărâmat, şi stă parcarea goală. Sunt posesor de garaj, parchez maşina în garaj, sunt posesorul unei sape, al unei coase şi al unei lopeţi de zăpadă, cu care iarna fac ordine. (…).”
=Constantin Oprescu: „Ştiu că la nivel de Primărie există un inventar al spaţiilor verzi. Aş vrea să ştiu cât din spaţiile vezi este ocupat de garaje?” La care Liviu Ţâroiu a precizat că localitatea se apropie de norma de spaţiu verde de 28 de metri pătraţi reglementată pentru fiecare locuitor al municipiului. „Avem 26 de metri şi ceva pe cap de locuitor.”, a precizat primarul. „80% dintre garaje sunt pe spaţiile verzi inventariate.”, a replicat fostul angajat al Registrului Agricol, contrazis de şeful Executivului, cum că garajele existau la data apariţiei legii privind suprafaţa de verdeaţă cuvenită fiecărui câmpulungean şi sunt scăzute din suprafaţa verde.
=Cristi Munteanu: „Asociaţia 24 Vişoi este una dintre cele mai mari asociaţii din Câmpulung. În zona asociaţiei există garaje pe proprietate privată. În zona Şcolii 7 există un grup de garaje, care s-au făcut înainte de a fi noi proprietari. Eu sunt posesorul unuia dintre garaje. Plătim impozit la Primărie pentru ele. Într-adevăr, unul este mai sus, altul este mai jos, nu au o formă şi un aranjament plăcut. Daţi-ne o soluţie, ca să le spun oamenilor ce se întâmplă. Sunt proprietari pe teren şi deţin garaje. Nu au autorizaţii de construire, căci s-au făcut în anii ’90, înainte să fie pus în posesie fostul proprietar, ca, la rândul lui, să vândă.” „Din pavilioane de ARO 24 sau de ARO 10?”, a întrebat Ţâroiu, secondat de Blidaru: „Şi lonjeroane de ARO.”
„Fiecare cum s-a descurcat la vremea respectivă, a continuat cetăţeanul. V-am spus de la început, este cea mai mare asociaţie din Câmpulung, dar să ştiţi că proprietarii care deţin garaje în zona asociaţiei sunt în număr de opt. Deşi în cadrul asociaţiei am undeva la 500 de apartamente. Restul, unde poate fiecare să-şi parcheze maşina. Altă propunere: în spatele Şcolii 7 s-a aranjat, anul acesta, o parcare. Foarte frumos, mulţumim Primăriei şi ADP-ului. Vă propun să începem un program pilot, chiar am discutat cu locatarii, să facem un fel de copertină sau ce idei aveţi dumneavoastră şi domnii de la Urbanism. Discutăm la faţa locului cu proprietarii. Proprietarii sunt de acord să amenajăm o zonă frumoasă şi să dăm un exemplu în faţa oraşului.”
„Vă convocăm, venim în zonă şi discutăm.”, a scurtat intervenţia Ţâroiu. Când o voce din sală a reamintit anul 2018 ca dată de începere a modificărilor, căci 31 decembrie 2017 este termenul până la care se prelungesc contractele de închiriere, Mărgărin Blidaru a precizat că se poate şi mai devreme. Mai ales că spaţiul descris de cetăţean este liber şi poate fi amenajat de mâine.
=Doamna Cojocaru: „Locuiesc pe Emil Gârleanu, în zona blocurilor proprietate – blocul 28, şi avem garaj de foarte multă vreme. Însă unele persoane au construit acum, au improvizat, pot să spun, cu o copertină. Când m-am întors din staţiune, am găsit şi burlan pus pe spatele garajului meu, chiar şi cu scurgere, şi toată apa se scurge la mine în garaj. Eu sunt foarte nemulţumită, nu spun persoana care este, fiindcă sunt implicate mai multe. Garajele sunt foarte necesare.”
=Doamna Malancu: „Garajele care nu deranjează pe nimeni şi pentru care se plăteşte să nu fie demolate. Eu sunt singură şi n-am unde să-mi pun materialele. Garajul meu nu deranjează cu nimic.”
=Constantin Bădală: „Eu plec foarte dezamăgit în seara asta. Dumneavoastră doar ne-aţi ascultat opiniile. Eu v-am întrebat dacă aveţi inventar pe garaje, dacă şefei de la Urbanism îi place cum arată oraşul şi nu mi s-a răspuns. Am venit bou şi plec vacă! Eu ce să înţeleg? Suntem tabăra contra garaje şi tabăra pro garaje. Eu nu sunt contra, eu am venit să-mi daţi şi mie o aprobare pentru o copertină.” „Ai depus o cerere în acest sens?”, l-a întrebat Ţâroiu. „Nu, că nu daţi. S-au depus multe. Acolo, în spate, la Stomatologie nu s-au mai dat, sunt sistate.”
Când a văzut reacţia dezlănţuită a pensionarilor împotriva liberalilor şi a lui Bogdan David, Liviu Ţâroiu n-a îndrăznit să spună publicului ce urmează de la 1 ianuarie 2018: altă prelungire a perioadei contractelor sau pune în practică o investiţie menită să elimine gheretele metalice din peisaj. Ca să nu-şi supere, totuşi, electoratul prezent la şedinţa de partid pe tema garajelor, a servit o concluzie scăldată: „S-ar putea să menţinem o parte, o parte să le transformăm, fiecare zonă în parte va fi analizată.” Nici pomeneală de demolare, ci, în cel mai rău caz, o metamorfozare, pe care posesorii de garaje o vor limitată la o bidinea de vopsea.