„Oameni mari, nume mari, care, astăzi, fac parte din istoria românească, contributori importanţi în cercetare, matematică, pictură, economie, etc., prima capitală a Ţării Româneşti, toate acestea au un numitor comun, Câmpulung Muscel! Un oraş mic cu oameni mari!”, este cea mai emoţionantă mărturisire aparţinând unei veritabile personalităţi, Cristina Chiriac, unul dintre cele mai rezonante nume în materie de promovare a României în afara graniţelor. Viena, Bratislavala, Londra – pentru a treia oară consecutiv – şi, zilele trecute, Moscova au fost gazdele colecţiilor extraordinare prezentate în cadrul proiectului fondat de Cristina Chiriac. Din păcate, în ciuda disponibilităţii sale de a se implica în trezirea Câmpulungului, înainte de a vorbi despre dezvoltare, prin turism, domeniu identificat şi susţinut ca şansă pentru localitatea natală de această doamnă excepţională cu rădăcini muscelene, autorităţile locale rămân indiferente la mesajul de sprijin pe care ea doreşte să-l acorde. O şansă la a cărei irosire refuzăm să asistăm. Continuăm să prezentăm activitatea Cristinei Chiriac, cu speranţa că va fi cunoscută şi apreciată la ea acasă, aşa cum este la nivel naţional şi nu numai. În toate relatările în spaţiul public despre originea, familia, copilăria şi adolescenţa sa, Cristina Chiriac mărturiseşte cu mândrie gena de musceleancă şi vorbeşte despre Câmpulung cu o pasiune care umezeşte de lacrimi ochii celor cu sufletele sfâşiate de distrugerea orăşelului cochet şi romantic de odinioară.
Londra şi Rusia, experienţe memorabile pentru “Flori de ie”
Două dintre evenimentele importante pentru „Flori de ie”, proiectul fondat de Cristina Chiriac, pe care le vom aborda în acest material, au fost Târgul „Pure London”, desfăşurat în incinta Olympia Exhibition Center din Londra, în intervalul 24-26 iulie, şi „Collection Premierre Moscow”, între 31 august – 3 septembrie. Primul, considerat unul dintre evenimentele de răsunet în materie de fashion din Europa, se organizează de două ori pe an, sub forma unei expoziţii, care grupează colecţiile a peste 700 de branduri din întreaga lume. Printre acestea se află şi colecţia „Flori de ie”, o raritate în materie de companii care pun accent pe produsele handmade. Potrivit florideie.ro, „expoziţia este de mare impact internaţional, iar, de la o ediţie la cealaltă, „Flori de ie” atrage tot mai mulţi admiratori, cucereşte privirile designerilor şi ale celor pasionaţi de ultimele tendinţe în modă, demonstrând astfel că ia românească este deja un must have, stabilind astfel tendinţele noului sezon!”
Aşa cum a fost anunţat în promo-ul manifestării derulate la Londra, unde noua colecţie „Flori de ie” a cucerit prin originalitatea şi spectaculozitatea pieselor adaptate cromatic şi vestimentar tendinţelor pieţei din UK, ultima manifestare a verii a reprezentat-o „plimbarea iilor la Moscova”. Ia românească, transformată într-un „produs exclusivist cu încărcătură deosebită”, care, însă, poate fi purtată de oricine, la orice ocazie, s-a aflat, zilele trecute, în capitala Rusiei, unde, la fel ca peste tot în lume, unde a poposit, a fost primită cu entuziasm. Cel mai puternic brand din România, care promovează tradiţiile şi arta populară, a ajuns, pentru prima oară, pe pământ rusesc, marcând trecerea de la vara la toamna calendaristică printr-o explozie de culoare şi sensibilitate. Povestea cămăşii cu altiţă s-a scris, astfel, şi în cadrul “Collection Premiere Moscow” – CPM. „CPM reprezintă unul dintre cele mai mari târguri fashion din lume, ce adună, an de an, peste 900 de branduri din întreaga lume. Ediţia acestui an prezintă colecţiile celor mai importanţi designeri din lume, evenimentul fiind unul aparte, elitist, cu invitaţi de seamă din mediul de business, fashion, artă, blogging, jurnalism, etc.
Totodată, această ediţie este o premieră pentru faptul că este pentru prima oară când branduri româneşti îşi vor expune produsele. Rusia, fiind o piaţă pierdută după anii ‘90, acum încercăm să o recucerim prin produse unice, o colecţie specială, în culorile specifice Moscovei. Recunoscut ca un brand care promovează poveştile neamului românesc, cusute atent şi meşteşugite în ia românescă, „Flori de ie” a demonstrat în ultima perioadă, prin adaptarea ţinutelor tradiţionale la cerinţele internaţionale, că ia românească poate deveni un obiect vestimentar, în care se regăsesc tendinţele fashion, devenind astfel un obiect vestimentar urban foarte apreciat la nivel internaţional.
Autenticitatea, atenţia pentru detalii, pasiunea pentru handmade, dar şi cromatica deosebită au adus aprecieri generoase, astfel încât produsele „Flori de ie” se reliefează distinctiv într-o manieră modernă. “Flori de ie” este un brand caracterizat prin: culoare, pasiune şi energie pozitivă. Toate produsele sunt cusute în întregime manual, cu grijă şi migală, verificate cu ajutorul proceselor tehnologice, pentru a se menţine odată cu trecerea timpului. Fiind, totodată, şi un brand modern, adaptabil, deschis la tot ceea ce este nou, acceptând cu bucurie orice provocare, „Flori de ie” este apreciat şi poate fi regăsit şi pe străzile din America, Londra, Austria, Abu Dhabi, Spania, Italia, Suedia şi nu numai.”, este prezentarea celei mai recente acţiuni în care a fost implicată Cristina Chiriac, despre care facem din nou precizarea că este unul dintre cei mai puternici promotori ai ţării prin ceea ce are România autentic, curat şi nepieritor.
După cum au mărturisit cei care au gustat din aprecierea manifestată de public pentru hainele tradiţionale româneşti prezentate în Rusia, “Collection Premiere Moscow” a reprezentat o experienţă de neuitat, cu zile pline de emoţie, culoare, pasiune şi admiraţie.
Turismul ar putea deveni şi pentru Câmpulung principala sursă de dezvoltare
Numele „Câmpulung” apare frecvent în postările Cristinei Chiriac, care îl descrie în maniera corectă, pe care o simte fiecare locuitor cu decenţă şi bun simţ şi, mai ales, cu nostalgie pentru ceea ce a fost odată. Nostalgie, pe care şi Cristina Chiriac o împărtăşeşte publicului în confesiunile făcute în spaţiul virtual.
„Viaţa mi-a servit multe lecţii. Mi-a trebuit ceva timp să realizez că sub un ambalaj frumos şi bine promovat nu neapărat se ascunde ceva de calitate. Apoi, mi-a mai trebuit ceva timp să realizez că sunt foarte puţini oameni, care au valori bine înrădăcinate, marea majoritate urmărind doar interesul propriu. M-am născut în Câmpulung, un orăşel de la munte. Acolo unde aerul este ozonificat, oamenii sunt mândri şi marea majoritate sunt oneşti. Câmpulungul meu fremăta de viaţă. Astăzi, mă reîntorc invariabil în oraş şi privesc cu tristeţe. Străzile nu mai sunt ceea ce au fost, parcă şi teii de pe bulevard şi-au pierdut mirosul, micile magazine colorează pestriţ centrul oraşului şi parcă tot aerul acela regal de altădată a dispărut. Bineînţeles că există o mie de motive şi un şir nesfârşit de scuze şi tot aşa, bineînţeles că politicienii sunt de vină, dar, oare, noi chiar am făcut tot ce se putea… sau am asistat cum totul capătă o altă dimensiune şi altă culoare? Mâine, mă reîntorc acasă. (…) De fapt, nu am plecat nicicând, nu aveam cum să plec, pentru că inima mea este acolo şi va rămâne acolo atâta timp cât respir. (…)”
Potrivit Cristinei Chiriac, un om care ştie ce vorbeşte, turismul poate reprezenta şi pentru Câmpulung principala sursa de dezvoltare a economiei locale dacă potenţialul incredibil pe care îl deţine va fi valorificat corespunzător. Pentru că soluţii pentru „un Câmplung mai bun, sustenabil şi mai frumos” există, dar e nevoie de oameni dispuşi să le găsească şi să le aplice. Atât autorităţi locale, cât şi societatea civilă.