Până pe 5 mai 2025, primarul Mugurel Minciună şi colegii săi implicaţi în procedura de selecţie a constructorului care va reabilita un drum din Cetăţeni aşteaptă oferte în cadrul licitaţiei iniţiate pe 17 aprilie 2025. Cum firmele familiei Răuţoiu n-au concurenţă în zona Stoeneşti – Cetăţeni şi cum D.A.L.I. – documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii pentru investiţia „Modernizarea drumurilor comunale şi locale în comuna Cetăţeni, Argeş, lotul III – strada Soarelui” are ca autor societatea patronată de George Răuţoiu, Conteh Barengott, deznodământul formalităţilor de achiziţie nu credem că va fi unul surprinzător. Dacă proiectarea a fost asigurată de Răuţoiu, cel mai probabil, execuţia va fi tot atributul său. Legat de realizarea D.A.L.I., şeful de proiect a fost inginerul George Răuţoiu, iar colectivul de proiectare l-a inclus numai pe el. George Răuţoiu a elaborat memoriul tehnic şi tot el a proiectat şi a desenat.
Reabilitarea străzii Soarelui, în lungime de 1.364 metri liniari, cu fundaţie de balast de 10 cm, strat de fundaţie din piatră spartă de 20 cm, strat de uzură de 4 cm şi strat de legătură de 6 cm, a fost evaluată la un cost de 2.569.371,65 lei. De la această sumă a pornit licitaţia pentru atribuirea contractului în baza celui mai bun raport calitate – preţ.
- Strada de pământ va fi modernizată prin turnarea covorului asfaltic
Autoritatea contractantă solicită câştigătorului licitaţiei tot pachetul de servicii: elaborarea proiectului tehnic de execuţie, asigurarea asistenţei tehnice din partea proiectantului pe perioada de execuţie a lucrărilor, precum şi execuţia lucrărilor. Durata de execuţie este de 24 de luni, din care trei luni sunt alocate realizării proiectului tehnic.
Strada Soarelui, în lungime de 1.000 metri liniari, are două artere laterale: una de 297 ml, cealaltă, de 67 ml. Potrivit D.A.L.I., „strada este neamenajată, fiind la nivel de pământ. În ceea ce priveşte structura, sectorul pietruit se prezintă cu defecte specifice de tipul făgaşe, gropi, denivelări, burduşiri cauzate de staţionarea apelor pluviale pe partea carosabilă, dar şi o descărcare necorespunzătoare a lor către emisari. Acţiunea combinată a factorilor de mediu şi a traficului reprezintă o cauză importantă a stării actuale de degradare. Colectarea şi evacuarea apelor pluviale sunt deficitare. Drumul analizat nu are şanţuri, apele pluviale se descarcă pe partea carosabilă şi, mai departe, către emisarii naturali.
(…) Podeţele de acces la proprietari sunt, de cele mai multe ori, improvizate sau lipsesc şi obstrucţionează descărcarea eficientă a apelor de suprafaţă. Staţionarea îndelungată a apelor în şanţuri, acolo unde există, duce la infiltrarea în fundaţia drumului, slăbindu-i capacitatea portantă. De-a lungul străzii nu au fost identificate şanţuri de pământ. Acestea sunt total colmatate.”, menţionează George Răuţoiu în studiul său.
Potrivit expertizei tehnice, „sectorul de drum analizat este degradat, având defecţiuni specifice drumurilor nemodernizate, ceea ce face ca traficul rutier să se desfăşoare cu mare greutate. Starea tehnică este necorespunzătoare şi afectează negativ condiţiile de circulaţie din punctul de vedere al siguranţei, confortului şi vitezei. Strada investigată se încadrează ca stradă rurală secundară, asigură un trafic preponderent de interes local, dar, totodată, axat şi spre alte activităţi cu caracter economic sau agricol. Traficul este încadrat la „uşor”.”
Pentru remedierea acestor carenţe, pe lângă asfaltarea suprafeţei carosabile, lucrarea prevede podeţe tubulare, eventual rigole carosabile, şanţuri sau rigole pentru scurgerea apelor şi indicatoare de circulaţie.