O parcare în centrul Câmpulungului, cu mai multe etaje, cum îşi propusese Liviu Ţâroiu în 2020, fără a avea bani în buget pentru o astfel de investiţie scumpă, nu este posibilă, din două motive financiare. Nu-l mai aducem în discuţie şi pe cel legat de teren, căci am arătat într-un articol anterior de ce nu se putea realiza construcţia proiectată prin studiul de fezabilitate pe amplasamentul din spatele Clubului ARO. Parcarea supraterană depăşea suprafaţa terenului disponibil. Referindu-ne la costuri, proiectul nu se poate baza sub nicio formă pe bugetul local, care de-abia susţine „mărunţişuri”. Iar Uniunea Europeană, în mod justificat, nu acordă finanţări pentru parcări în centrul localităţilor, întrucât tendinţa europeană este de a degaja – şi în multe oraşe europene s-a şi reuşit – „inima” aşezărilor, cu atât mai mult cu cât sunt şi istorice, de traficul auto. Existând acest trend al transportului ecologic, nu sunt disponibile programe de finanţare a unor parcări supraetajate, care, în cazul Câmpulungului, ar fi o greşeală enormă să fie trântită în zona ţintită de fostul primar.
- Ioana Marcu: „Am avut discuţii cu ADR referitoare la unde ne-am putea duce cu o parcare. Ne-ar fi lăsat să facem o parcare la Şcoala 6”
Administratorul public Ioana Marcu a expus public faptul că au existat deja contacte cu oficialii de la Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud Muntenia privitoare la şansele de a obţine un sprijin financiar nerambursabil pentru susţinerea unei investiţii necesare, dar proiectate într-un spaţiu mai potrivit pentru o construcţie de dimensiuni considerabile. Cinstit vorbind, atâta timp cât Primăria va percepe taxă, şoferii vor fugi de o astfel de parcare şi vor sufoca pe mai departe trotuarele.
Răspunsurile primite de la ADR Sud Muntenia sunt descurajante. Singura limită admisă, venind spre centrul Câmpulungului, este fosta Şcoală Nr.6. Este exclus să fie amenajată o parcare cu fonduri europene pe distanţa aflată sub fosta unitate şcoală!
Iată ce a declarat city-managerul Ioana Marcu la şedinţa Consiliului Local din 28 noiembrie 2024. „În acest moment, Uniunea Europeană nu finanţează sub nicio formă parcări în centrul oraşului. Are conceputul de parcare la limita intravilanului sau la limita arterelor principale. Am avut discuţii directe şi personale cu ADR referitoare la ce înseamnă această sintagmă şi unde ne-am putea duce cu o parcare. Pot să vă spun că ne-ar fi lăsat să facem o parcare la Şcoala 6. Şi să venim cu bicicleta electrică sau cu autobuzul sau altfel. Se schimbă total mentalitatea referitoare la ceea ce înseamnă mobilitate urbană în România. Şi asta datorită faptului că trebuie să preluăm exemplele de bună practică din Europa. Din păcate sau din fericire, va trebui să ne adaptăm la acest trend în următorii zece ani şi să învăţăm să folosim mai puţin maşina. Acest lucru sper că va demara odată cu achiziţia de autobuze şi microbuze electrice şi implementarea unui sistem de transport în comun funcţional. Chiar şi aşa, cea mai grea luptă este cea cu mentalitatea.”, a precizat administratorul public Ioana Marcu.