11.6 C
Campulung Muscel
24/05/2024

Câmpulungul vrea şoseaua de centură prin zona ARO, strada Ţicăloiu din Grui, Drăceşti, DN 73, Schitu Goleşti. Ministerul Transporturilor o vrea pe culoarul de vale al Râului Târgului

Până pe 14 mai 2024, proiectanţii interesaţi de oferta de lucru de la Câmpulung, în valoare de aproape 4 milioane de lei, sunt aşteptaţi să-şi depună ofertele în cadrul licitaţiei pentru elaborarea studiului de fezabilitate al obiectivului „Varianta de ocolire a Câmpulungului”. Invitaţia de înscriere la procedura de achiziţii a Primăriei Câmpulung a fost lansată pe portalul de specialitate SICAP pe 11 aprilie 2024, autoritatea contractantă impunând firmelor de proiectare condiţia celui mai bun raport calitate – preţ. Studiul de fezabilitate va trata cele două opţiuni de şosea de centură a Câmpulungului, care au trasee diferite. Autorităţile locale văd varianta municipiului pe partea cu Mărcuş, Grui, ARO şi calea ferată care aproviziona fosta platforma industrială. În viziunea Ministerului Transporturilor, centura urmăreşte culoarul de vale al Râului Târgului. Proiectanţii se vor pronunţa care este cea mai bună soluţie pentru localitatea noastră.

  • Centura Câmpulungului este inclusă în Programul Investiţional 2021-2030 al Ministerului Transporturilor, finanţabil din fonduri europene

3.924.306,82 lei este valoarea estimată de la care porneşte licitaţia pentru studiul de fezabilitate al şoselei de centură a municipiului, obiectiv cuprins în Programul Investiţional 2021-2030 al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. Programul cuprinde lista proiectelor de variante de ocolire regionale, fiind finanţabil în cadrul Programului Operaţional Transport 2021-2027. Varianta de ocolire a municipiului Câmpulung reprezintă unul dintre proiectele de conexiune a localităţilor din regiunea de dezvoltare Sud-Muntenia la reţeaua primară de autostrăzi şi drumuri expres ale României cuprinse în Programul Investiţional 2021-2030.

În consecinţă, varianta de ocolire analizată, împreună cu drumul expres (A1) Piteşti – Mioveni – Câmpulung – Braşov (A3), realizează legătura la Coridorul de Conectivitate 1 (CC1 – Transcarpaţi: Constanţa – Bucureşti – Piteşti – Sibiu – Sebeş – Deva – Lugoj – Timişoara – Arad – Nădlac II) şi la Coridorul de Conectivitate 3 (CC3 – Carpatia: Sibiu – Făgăraş – Braşov – Oneşti – Bacău).

  • În viziunea autorităţilor câmpulungene, centura trece prin Grui, pe strada Ion Ţicăloiu

Amplasamentul I, propus de UAT Câmpulung, în conformitate cu Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al Câmpulungului, este următorul: traseul şoselei de centură este propus a se realiza pe partea de Nord-Vest a localităţii, prin zona ARO, cartierul Grui, Drăceşti, DN 73, Schitu Goleşti.

Astfel, propunerea de traseu pentru varianta de ocolire a municipiului Câmpulung începe de la intersecţia străzii Mărcuş cu drumul naţional DN 73 şi prezintă o direcţie nordică, urmărind traseul limitei administrative cu comuna Bughea de Jos, prin vecinătatea străzilor Drăceşti, prin cartierul Grui şi pe traseul căii ferate de pe fosta platformă ARO, pentru a se reintersecta cu DN 73, la limita administrativă cu comuna Lereşti.

După ce se desprinde de DN 73, în zona străzii Mărcuş, aliniamentul intersectează un teren cu pantă destul de abruptă, dar fără a depăşi panta de 10 grade. În zona acestui sector de drum se impun lucrări de sistematizare, îmbunătăţire a terenului de fundare, sprijinire, pentru a se evita eventualele alunecări de teren ulterioare. Conform studiilor existente la Primăria Câmpulung, în zona respectivă nu au fost identificate alunecări de teren, însă, având în vedere panta accentuată, se impune a se realiza studii aprofundate în acest sens.

Odată ajuns pe coasta Nord-Vestică a oraşului, traseul şoselei de centură urmăreşte limita administrativă cu UAT Bughea de Jos, până la intersecţia cu DJ 732C, apoi traseul străzii Ion Ţicăloiu, în zona cartierului Grui. Această zonă nu prezintă pante accentuate, iar profilele de străzi existente permit o amenajare relativ facilă a şoselei de centură. Totodată, această zonă nu este amplasată în zona cu potenţial crescut din punct de vedere arheologic şi nici nu impactează într-o măsură mare zonele cu potenţial peisagistic ridicat.

Propunerea de aliniament intersectează o serie de areale construite (în zona cartierului Grui), care vor trebui expropriate şi realizate o serie de elemente de protecţie pentru zgomot şi vibraţii. Având în vedere lăţimile mari – peste 20 m – dintre fronturile caselor existente, considerăm că această variantă de traseu nu implică exproprierea de clădiri de locuit. Totuşi, această propunere de soluţie va face obiectul unor studii amănunţite, în cadrul studiului de fezabilitate, pentru confirmarea sau infirmarea necesităţii unor exproprieri de clădiri de locuit.

  • Ieşirea din varianta de ocolire se va realiza pe la fosta ARO 

Ieşirea de pe şoseaua de centură este propusă a se realiza prin zona platformei ARO, urmărind traseul fostei căi ferate ce aproviziona zona industrială, până la intersecţia acesteia cu drumul naţional DN 73, în apropierea limitei administrative cu UAT Lereşti. Această variantă de ieşire s-a propus pentru a nu implica exproprieri de clădiri de locuit şi pentru că nu prezintă pante şi nici risc din punct de vedere al zonelor cu potenţial arheologic sau peisagistic.

Profilul transversal al aliniamentului se caracterizează printr-o lăţime a părţii carosabile de 19 m, cu patru benzi, câte o bandă pe sens – fiecare cu o lăţime de 3,5 m – şi două sectoare de acostament – fiecare cu o lăţime de 2,5 m. Intersecţiile cu infrastructura rutieră existentă se realizează prin sensuri giratorii. Astfel, s-au identificat două intersecţii.

Profilul transversal al drumului propus este unul standard, în corelaţie cu Normele tehnice privind proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor, are o lăţime de 19 m (9,5 m/sens) şi cuprinde: patru benzi de circulaţie (4 x 3,5 m); două zone de acostament (2 x 2,5 m).

  • În viziunea ministerului, varianta de ocolire a Câmpulungului va fi unită, printr-un drum de legătură, cu drumul expres Piteşti – Mioveni – Câmpulung – Braşov

Amplasamentul II, propus de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii – Direcţia Generală Programe Europene Transport, conform analizei de favorabilitate, este următorul. Propunerea de traseu pentru varianta de ocolire a municipiului Câmpulung începe de la intersecţia cu drumul naţional DN 73 şi prezintă o direcţie nordică, urmărind culoarul de vale al Râului Târgului. La aproximativ 500 m după ce se desprinde de DN 73, aliniamentul intersectează un teren cu utilitate industrială, care prezintă şi un iaz de decantare. Pentru a nu se expropria o serie de clădiri de locuit, s-a utilizat acest sector de teren şi se propune relocarea activităţilor industriale în alte areale alăturate.

Această propunere va fi studiată în cadrul studiului de fezabilitate şi, dacă nu se dovedeşte a fi fezabilă din punct de vedere economic şi de mediu, se vor identifica alte modalităţi de traversare a acestui areal (inclusiv modificarea punctului de pornire a variantei de ocolire Câmpulung). La km 1+050, propunerea de aliniament intersectează drumul judeţean DJ 738, care asigură legătura dintre Câmpulung şi comunele din Estul municipiului. Având în vedere constrângerile legate de spaţiul construit între drumul naţional DN 73 şi Râul Târgului, la km 2+000, propunerea de aliniament traversează Râul Târgului şi urmează tot o direcţie nordică în zona de contact a Depresiunii Câmpulung cu Dealul Măţău.

Propunerea de aliniament intersectează o serie de drumuri de exploatare, la km 3+150, 3+650, 4+150, 4+400, 5+100, 5+150 şi 5+600. Deşi acest areal prezintă una dintre cele mai mici densităţi a construcţiilor din municipiul Câmpulung, propunerea de aliniament intersectează o serie de areale construite, care vor trebui expropriate şi realizate o serie de elemente de protecţie pentru zgomot şi vibraţii. Începând cu acest sector, aliniamentul prezintă o direcţie Nord-Estică, înaintând în zona deluroasă din Estul municipiului Câmpulung, areale care prezintă şi o serie de roci cu potenţial de instabilitate, cum ar fi marnele şi argilele. Aceste sectoare vor fi analizate în cadrul studiului de fezabilitate şi se vor propune o serie de elemente care să diminueze riscul producerii de alunecări de teren prin sisteme de drenaj sau alte intervenţii asupra versantului. Aceste sectoare sunt identificate în mod deosebit în zona km 7+600 şi zona km 9+000, unde propunerea de aliniament traversează areale cu o declivitate semnificativă.

În continuare, aliniamentul traversează sectoarele deluroase din Estul municipiului, cu amenajări specifice pentru uniformizarea suprafeţei topografice, în general prin ramblee, poduri şi deblee. La km 12+000, propunerea de aliniament intersectează drumul comunal DC 31 şi urmează, pentru aproximativ 350 m, aliniamentul acestuia. La km 12+475, propunerea de aliniament pentru varianta de ocolire a municipiului Câmpulung revine în drumul naţional DN 73. La implementarea drumului expres (A1) Piteşti – Mioveni – Câmpulung – Braşov (A3/A5) se va avea în vedere şi realizarea unui drum de legătură, care să unească varianta de ocolire a municipiului Câmpulung cu sectorul de drum expres menţionat.

 

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!