Liceul Tehnologic Auto oferă calificări prin ȋnvǎţǎmânt liceal de zi şi seral, ȋnvǎţǎmânt profesional de 3 ani si programul ”A doua șansă”. Elevii din programul ”A doua şansă” provin 100% din medii defavorizate, au părăsit de timpuriu şcoala, iar profesorii trebuie să ştie cum să îi atragă în sistemul şcolar, ajutând astfel la integrarea lor în societate. Pentru aceşti elevi sunt necesare strategii de depistare a cazurilor de abandon timpuriu, de atragere la cursuri, de menţinere în spaţiul şcolar şi finalizare a rutei şcolare. În acest scop a fost depus şi aprobat pentru finanţare proiectul Erasmus +2023-1-RO01-KA122-ADU-000126957 ”Integrarea socio-profesională a adulţilor din grupuri dezavantajate – scop al activităţii profesorilor din Liceul Tehnologic Auto Câmpulung”
Proiectul are ca obiective:
- 2 cadre didactice vor dobândi competenţe în utilizarea tehnologiei digitale în actul educaţional, pe durata mobilităţii, în scopul asigurării integrării cu şanse egale a tuturor adulţilor;
- Achiziţionarea de competenţe/bune practici pentru 1 profesor de la liceu şi 4 elevi adulţi în vederea promovării comportamentului ”verde” pe durata mobilităţii şi a transferului de ”know-how” în comunitate;
- Îmbunătăţirea abilităţilor din perspectiva abordării educaţiei inclusive, a nevoilor elevilor defavorizaţi în scopul prevenirii eşecului/abandonului şcolar cu 30%, pentru 2 cadre didactice
În cadrul proiectului, în perioada 17-23 ianuarie 2024, au fost desfăşurate primele două mobilități la Escola Técnica Profissional da Moita (ORSIFOR S.A.), Portugalia :
- O mobilitate de grup la care au participat 3 cursanţi adulţi însoţiţi de domnul director Anastasie Stelian;
- O mobilitate pentru job shadowing la care au participat doamnele profesoare Negoescu Marinela şi Zăvoianu Cecilia.
Grupul de elevi adulţi, alături de profesorul însoţitor, au avut activităţi împreună cu profesorii şi elevii de la Şcoala Moița pentru a observa bunele practici de la o şcoală europeană privind protejarea mediului şi colectarea selectivă a deşeurilor, au făcut vizite la Amarsul – o societate care se ocupă de separarea deşeurilor şi care în parteneriat cu şcolile desfășoară proiecte pentru educarea elevilor privind colectarea selectivă a gunoiului, la Salinas do Samouco, unde cursanţii adulţi au observat o rezervaţie naturală şi au mers împreună cu profesori și cursanți de la Escola Técnica Profissional da Moita pentru a li se prezenta proiectul ” Separă și valorizează”.
Tot împreună cu colegii portughezi au fost desfășurate vizite culturale. Activitatea a avut un impact deosebit asupra cursanților adulti participanți. Ei vor împărtăşi colegilor și comunității din care fac parte ceea ce au învățat cu prilejul acestei mobilități.
În cadrul activității de job shadowing , cele două cadre didactice au observat metode şi strategii de predare pentru a înţelege cat mai profund bunele practici europene care promovează sustenabilitatea şi durabilitatea mediului. Aceste metode vor fi utilizate pentru transferul de competenţe către elevii adulţi.
Rezultatele învăţării vor fi evaluate prin competentele dobândite în mobilitate şi transferabilitatea lor către adulţii elevi(mare parte provin din zone izolate,marginalizate in care mediul este distrus chiar de tăieri masive de arbori, râuri cu gunoaie, case/racordări la curent electric fără autorizaţie, consum de combustibil s.a.) dorind astfel să promovăm un mediu sustenabil. În acest mod, resursa umana din Liceul Tehnologic Auto va reuşi să promoveze şi să aplice bunele practici în domeniu.