12.4 C
Campulung Muscel
13/10/2024

Dacă nu se vor aplica amenzi, nu vom scăpa de mizeria care îngroapă Câmpulungul. Primăria trebuie să aibă un angajat care să se ocupe de asociaţiile de proprietari

Degeaba mătură muncitorii Salubrităţii locale străzile – în centru, le mătură zilnic -, dacă gesturile care sfidează munca acestora şi dorinţa majorităţii de a trăi în curăţenie scapă netaxate. „Structura ADP este şi aceea subdimensionată. Nu avem bani ca să cumpărăm utilaje. Una este să dai cu mătura pe stradă, alta este să ai utilaje care mătură. Toate se leagă unele de altele. Dacă noi am fi avut un buget sau am fi identificat o linie de finanţare, cu ajutorul căreia să dotăm ADP cu utilaje, atunci, problema s-ar schimba. Toamna, avem problema cu căderea frunzelor, vara, cu creşterea vegetaţiei, iarna, cu zăpada. Se intervine în măsura posibilităţilor şi a resursei umane. Sunt de acord că oraşul nu se prezintă cum trebuie.”, a precizat viceprimarul demisionar.

  • Dacă ADP devine societate comercială, pot fi accesate fonduri pentru dotarea cu utilaje  

Rezolvarea, în opinia primăriţei Elena Lasconi, o constituie transformarea ADP în societate comercială. „Pentru societăţi comerciale există linii de finanţare pentru utilaje. Ne trebuie o grămadă de utilaje: buldoexcavator, cilindru compactor, freză, maşini 4×4, aspiratoare pentru chiştoace, o maşină sau două care să măture şi să spele străzile. Putem să facem acest lucru, dar şi asta este de durată. Altfel vorbeşti cu o societate comercială. Practic, plăteşti ceea ce se face. Se face curăţenia pe o stradă, plăteşti curăţenia pe acea stradă. Nu rămâi pe acelaşi salariu şi unii poate că muncesc, alţii poate că muncesc mai puţin. Deşi eu ştiu că ei muncesc.”, a afirmat Elena Lasconi.

  • Ioana Marcu: „Este nevoie de cineva care să se ocupe de asociaţiile de proprietari”

Potrivit city-managerului Ioana Marcu, există soluţii complementare. „Sperăm ca, până la sfârşitul anului, să reuşim să reorganizăm Primăria, pentru că suntem extrem de subdimensionaţi. Odată ce înfiinţăm posturile, să aducem şi personal pentru posturile respective. Însă este nevoie de cineva care să se ocupe de asociaţiile de proprietari. Există Legea asociaţiilor de proprietari, potrivit căreia terenul arondat blocului intră în responsabilitatea asociaţiei de proprietari. Acolo, asociaţia trebuie să facă curat. De asemenea, după cum bine ştiţi, dacă eşti cetăţean al Câmpulungului şi locuieşti la casă, ai obligativitatea curăţării şanţului, toaletarea arborilor care se află pe proprietatea ta, adunarea frunzelor care pică de pe proprietatea ta pe domeniul public. Cine face această treabă? În momentul în care oamenii vor înţelege că vor fi penalizaţi prin amenzi, atunci lucrurile vor arăta altfel. Cetăţeanul Câmpulungului, când se duce la Piteşti, Braşov sau Bucureşti, se uită prima dată unde plăteşte parcarea. Dar în Câmpulung nu face această treabă. Este, într-adevăr, vina noastră, ca autoritate publică locală, că nu am reuşit să găsim soluţiile pentru a transforma acest lucru într-o obligativitate. Dar o vom face.”, a punctat administratorul public al municipiului.

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!