19.2 C
Campulung Muscel
22/05/2025

În această după amiază, expiră termenul în care constructorii interesaţi de contractul pentru drumul Sub Oratia Deal – Sub Oratia Vale îşi pot depune ofertele

Astăzi, 2 martie 2023, expiră termenul acordat constructorilor de a-şi depune ofertele pentru câştigarea contractului vizând execuţia unui drum la Dâmbovicioara. A doua lucrare scoasă la licitaţie, pe 14 februarie 2023, de primarul Dumitru Secăreanu urmăreşte îmbunătăţirea stării unei căi de acces din satul Podu Dâmboviţei, care are finanţarea asigurată din fonduri guvernamentale. 3.208.909,97 lei este preţul estimat al lucrării de modernizare a drumului local Sub Oratia Deal – Sub Oratia Vale, pentru care, în această primăvară, dacă nu vor fi contestaţii, va fi desemnat executantul lucrării.

  • Ce prevede proiectul

Pentru modernizarea drumului local Sub Oratia Deal – Sub Oratia Vale, sunt necesare următoarele lucrări: terasamente, drumuri, podeţe dalate, podeţe tubulare, rigole, zid de sprijin. Drumul se încadrează în clasa tehnică V, acesta asigurând un trafic preponderent de interes local, cu componenţă turistică, dar, totodată, axat şi spre alte activităţi cu caracter economic. În conformitate cu standardul privind elementele geometrice ale drumului, viteza de proiectare luată în calcul este cuprinsă între 10 – 40 km/h. Terasamentele vor fi realizate prin săpături de pământ pentru şanţuri şi rigole, umpluturi de pământ la acostamente, politura rambleelor şi curățire de iarbă.

Pe drumul Sub Oratia Deal km 0+000 – km 1+266 şi pe drumul local Sub Oratia Vale, sectorul de la km 0+000 la km 0+508, drumul va avea o platformă minimă de 5 metri, cu o bandă de circulaţie de 2,75 metri, acostamente consolidate cu lăţimea de 0,375 metri şi benzi de încrucişare poziţionate astfel încât să asigure o bună vizibilitate.

Sistemul rutier proiectat pe aceste sectoare va avea următoarea alcătuire:  îmbrăcăminte din beton asfaltic cu pietriş concasat de 7 cm grosime, după compactare ca strat de uzură. Pe drumul local Sub Oratia Vale, sectorul de la km 0+508 la km 0+696, drumul va avea o platformă minimă de 3,5 metri, cu o bandă de circulaţie de 2,75 m, acostamente consolidate cu lăţimea de 0,375 metri şi un sistem rutier cu următoarea compunere: îmbrăcăminte din beton asfaltic cu pietriş concasat de 7 cm grosime, după compactare ca strat de uzură; piatră spartă de 12 cm grosime, ca strat de bază – balast de râu de 10 cm grosime (în medie) pentru reprofilarea şi completarea sistemului rutier existent (acolo unde este necesar), ca strat de fundaţie.

Pentru permiterea curgerii apelor pluviale şi, eventual, din izvoarele ce se regăsesc pe parcursul traseului drumului s-au proiectat: 3 podeţe tubulare Ø600 din beton de ciment, în lungime de 7,50 metri; 2 podeţe dalate D5, în lungime de 5 metri.

Rigolele carosabile, acoperite cu elemente prefabricate, sunt în lungime de 1115 metri pe Sub Oratia Deal şi 100 metri pe Sub Oratia Vale. Vor fi şi rigole carosabile descoperite pe Sub Oratia Vale, cu lungimea de 30 metri.

Pentru siguranţa circulaţiei, proiectul prevede parapet metalic semigreu cu o lungime de 60 metri, 7 indicatoare de circulaţie, care să menţioneze greutatea maximă admisă, corespunzătoare clasei de trafic, şi un indicator de circulație conform STAS 1848, marcaje rutiere pe 2,95 km. Plus un zid de sprijin cu o lungime de 35 + 25 metri, din beton armat.

Valoarea estimată a contractului, 3.208.909,97 lei, se împarte între construcţii şi instalaţii – 3.130.643,67 lei şi lucrări de construcţii şi instalaţii aferente organizării de şantier – 78.266,30 lei. Câştigă executantul a cărui ofertă va conţine cel mai bun raport calitate-preţ. „E.M.”

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!