Pe 7 februarie 2023, „Consiliul Federal al Federaţiei Române de Automobilism Sportiv a aprobat lansarea şi susţinerea programului ARO REVIVAL în calendarul competiţional FRAS pentu secţiunea automobile istorice. În perioada următoare, va fi elaborat un regulament tehnic şi sportiv, pentru ARO REVIVAL. Mulțumesc colegilor din echipă pentru susținerea proiectului!”, anunţa la vremea respectivă, pe pagina de Facebook, iniţiatorul proiectului, musceleanul Cătălin Nicolaescu, vicepreşedinte al FRAS.
„Se lucrează la regulament, dar vrem ca acest proiect să semene cu Dacia Revival, care a prins foarte bine la public și la sportivii îndrăgostiți de automobilele fabricate în România.”, ne-a declarat recent Cătălin Nicolaescu.
Amintim că, la începutul anului 2019, potrivit prosport.ro, Federația Română de Automobilism Sportiv (FRAS) a lansat proiectul Dacia Revival, prin care încurajează prezența în competiţii a automobilelor Dacia, care au făcut istorie până la sfârșitul anilor ’90. Astfel, începând cu sezonul 2019, modelele Dacia, dinainte de apariția Logan și Sandero (n.r. unde există o competiție dedicată în CNRD), în special modelele 1300 și 1310, au fost prezente în două grupe special create în acest sens. Prezența este accesibilă tuturor deținătorilor unui automobil Dacia care păstrează caracteristicile mașinii originale.
Pentru a putea aduce un număr cât mai impresionant de „bătrâne” Dacii în campionatele de automobilism sportiv, FRAS a precizat că echipamentul de securitate va putea să cuprindă centuri și scaune de curse ieșite din omologare, cu aspect și caracteristici de securitate acceptabile.
De asemenea, un model de roll-bar/roll-cage minimal (pentru grupa 2) este disponibil în regulament, împreună cu o listă a societăților constructoare, agreate de FRAS. Regulamentul complet pentru proiectul Dacia Revival este disponibil pe site-ul FRAS. N. MANOLE