28 decembrie 2022 a reprezentat momentul final al procedurii de selecţie a administratorului provizoriu al Pieţelor SRL. Procedură reluată pe fondul nerespectării condiţiilor legale la convocarea A.G.A., în cadrul căreia s-a adoptat hotărârea care a stabilit cadrul de desfăşurare a examenului pentru postul eliberat prin demisia liberalului Eduard Boeru. La prima încercare de a ocupa funcţia cu un om capabil să facă faţă schimbărilor anunţate în acest an, singurul înscris şi promovat a fost un tânăr întreprinzător, dispus să lase de-o parte afacerea personală pentru o misiune care nu va fi deloc uşoară.
Alexandru Florin Sminchişe, asociat la SC Ro Aprilia Alex Alina SRL, având o experienţă în management de aproape zece ani, le-a mărturisit consilierilor că vrea să experimenteze atribuţiile de conducător al SC Pieţe Servicii Comunitare Muscel SRL. Şi că, dacă se va acomoda cu ele şi cu oamenii şi dacă oamenii se vor acomoda cu el, se va înscrie şi la concursul organizat la încheierea perioadei de provizorat. Perioadă pe care Executivul şi Legislativul municipal au stabilit-o între 4 şi 6 luni. Pe fondul constatării încălcării legii la convocarea A.G.A. în baza căreia s-a ţinut selecţia din intervalul 25-29 noiembrie 2022, procedura a fost reluată la sfârşitul anului, rezultatul fiind acelaşi.
- Al doilea candidat n-a prezentat toatele actele solicitate la înscriere
Într-un articol anterior am detaliat etapele selecţiei derulate între 23-28 decembrie 2022, nefiind schimbate în conţinutul anunţului, care echivala cu invitaţia de înscriere adresată celor interesaţi să conducă, deocamdată, ca interimar, societatea Consiliului Local, decât termenele calendaristice. Până pe 23 decembrie 2022, s-au primit dosarele de înscriere, de data aceasta arătându-se interesaţi doi concurenţi. Unul dintre aceştia a avut lipsuri substanţiale în actele solicitate a fi conţinute de dosarul de participare la procedura de selecţie, prin urmare, pe 27 decembrie 2022, când s-au analizat documentele, acesta a fost respins.
Pe lângă cerinţele generale minime stabilite de obicei la concursurile Primăriei, au fost impuse şi câteva condiţii specifice şi anume: studii superioare de lungă durată; experienţă de cel puţin 5 ani în managementul/administrarea societăţilor; evitarea situaţiilor de conflict de interese sau incompatibilităţi prevăzute de O.U.G. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi Legea 31/1990 republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
- Alexandru Sminchişe a venit mai bine pregătit la al doilea interviu
Pentru următoarea etapă, interviul, a rămas candidatul căruia i-a fost acceptat dosarul, Alexandru Florin Sminchişe. Pe 28 decembrie 2022, tânărul s-a prezentat în faţa comisiei de selecţie, reuşind să treacă această probă cu un punctaj de 88,60. Aspirantul la funcţia de administrator – provizoriu, deocamdată – s-a prezentat mai bine pregătit la al doilea interviu, reuşind un rezultat mai bun faţă de precedenta încercare, din 29 noiembrie 2022, când a fost notat cu 83 de puncte.
Vă amintim ce competenţe au fost evaluate în timpul interviului: competenţe profesionale de importanţă strategică (viziune şi planificare strategică, capacitatea de luare a deciziilor şi de evaluare a impactului acestora asupra întreprinderii şi angajaţilor acesteia, marketing strategic); competenţe de guvernanţă corporativă (monitorizarea performanţei); abilităţi sociale şi personale potrivit celor expuse în profilul Consiliului; capacitatea de a lua decizii şi de a evalua impactul acestora; abilităţi specifice impuse de funcţia pentru care candidează; organizarea şi exercitarea controlului.
- Rezultatul selecţiei trebuie să fie validat şi de Consiliul Local
Pasul următor va fi o hotărâre a Consiliului Local Câmpulung, unicul acţionar al SC Pieţe Servicii Comunitare Muscel SRL, prin care rezultatul selecţiei va fi validat. Abia din acel moment, Alexandru Sminchişe preia, parţial, prerogativele funcţiei şi va colabora, pentru o perioadă scurtă, cu şeful demisionar Eduard Boeru. Motivul: acesta din urmă este singurul angajat al societăţii care are drept de semnătură. Drept pentru care, prin hotărâre a Consiliului Local, pe 5 decembrie 2022, lui Eduard Boeru i s-au delegat atribuţiile temporare de administrare până la finalizarea procesului de realizare a formalităţilor de înscriere în evidenţele Oficiului Naţional al Registrului Comerţului a administratorului provizoriu.
Formalitatea, estimată să dureze în jur de două săptămâni, presupune actualizarea unor documente specifice societăţilor comerciale, mai precis a actului constitutiv al SC Pieţe Servicii Comunitare Muscel SRL. Pieţele trebuiau să funcţioneze până la preluarea efectivă a mandatului de către administratorul provizoriu, mai cu seamă că erau salarii de plătit şi facturi de achitat, prin urmare s-a apelat la soluţia delegării temporare a atribuţiilor specifice de administrare a societăţii.
Până când va fi încheiat procesul de înscriere a lui Alexandru Sminchişe în evidenţele O.N.R.C., Eduard Boeru are obligaţia să-l informeze, în scris, pe succesorul său, cu privire la toate operaţiunile pe care le va efectua. În perioada de interimat, planificată să dureze cel mult o jumătate de an, trebuie finalizată procedura de constituire a Consiliului de Administraţie, conform documentaţiilor şedinţelor trecute în care s-a discutat şi aprobat deblocarea situaţiei de la Pieţe.
- În acest an, va fi demolată hala veche şi începe construcţia uneia noi
2023 se anunţă un an complicat pentru acest domeniu aflat în subordinea directă a Consiliului Local, întrucât Compania Naţională de Investiţii va începe investiţia de reconstrucţie a halei centrale, programată să dureze un an. După finalizarea licitaţiei aflate în derulare la C.N.I., şi autorităţile câmpulungene trebuie să se mobilizeze şi să demoleze hala veche, pentru a preda constructorului terenul eliberat de ceea ce există în prezent pe el.
Procedura de achiziţie a serviciilor de proiectare şi execuţie a debutat pe 17 august 2022, când a fost publicat pe portalul de specialitate, SICAP, invitaţia adresată constructorilor interesaţi de un contract în valoare estimată de 16.558.080,50 lei. „Proiectare, asistenţă tehnică şi execuţie a lucrărilor pentru obiectivul de investiţie „Construire Hală Piaţa Centrală în Municipiul Câmpulung” este titulatura proiectului care, după doi ani de emoţii provocate de cerinţele şi întâlnirile cu specialiştii Ministerului Dezvoltării şi ai C.N.I., a intrat în linie dreaptă. Până la termenul limită, 20 septembrie 2022, s-au înscris trei asocieri de firme, totalizând 19 societăţi comerciale, în calitate de ofertanţi şi subcontractanţi. Dintre acestea, C.N.I. va alege oferta care conţine cel mai bun raport calitate – preţ.
Magda BĂNCESCU