Desfăşurarea Festivalului Internaţional pentru Copii şi Tineret „Stars of Song” este sub semnul incertitudinii în acest an, după schimbul de replici acid dintre consilierul local Sergiu Cicu şi primăriţa Elena Lasconi. Nu ştim dacă este o vorbă aruncată la supărare, dar şefa Executivului a anunţat că, după propunerea de retragere de pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Local din 29 septembrie a materialului referitor la ţinerea evenimentului pe 9-10 decembrie, va urma propunerea de retragere a lui de pe lista de evenimente ale anului 2022. Adică nu se mai ţine deloc. Ce şi-au imputat părţile? Cicu i-a reproşat lui Lasconi că un eveniment cu participare internaţională nu se contramandează de pe o zi pe alta şi că participantul din Portugalia nu şi-a mai recuperat banii plătiţi pentru biletul de avion. De partea cealaltă, Lasconi reclamă organizarea defectuoasă constând în plasarea spectacolului în aer liber, în Piaţa Primăriei, fără ştiinţa nimănui, într-o zi cu peste 90% şanse de ploaie.
- Cicu a cerut primul retragerea punctului de pe ordinea de zi
Plimbat de la Câmpulung la Curtea de Argeş şi, înapoi, la Câmpulung, plimbat de pe 1 iunie, pe 31 august şi, într-un final, pe 9 decembrie, festivalul are peste 90% şanse să nu se mai ţină în 2022, deşi organizatorii îşi propuseseră să marcheze cei zece ani de existenţă printr-o gală aniversară. Neinspirat plasată în luna decembrie, când temperaturile scăzute nu creează cea mai plăcută atmosferă pentru a asista la un concert. Dacă se face – dar, dacă dăm crezare spuselor Elenei Lasconi la şedinţa de săptămâna trecută, nu se mai face deloc în acest an -, măcar să aibă loc într-un spaţiu acoperit şi încălzit.
Schimbarea datei evenimentului cu consecinţele inerente şi lipsa din documentaţia de şedinţă a acordului deţinătorului brandului „Stars of Song” au constitui laitmotivul intervenţiei lui Sergiu Cicu, participant online la dezbatere. „Din punctul meu de vedere, a fost o greşeală că s-a modificat data şi nu s-a desfăşurat pe 31 (n.r. august), când ar fi trebuit, întrucât se întruneau toate condiţiile atât din punct de vedere calitativ, dar şi al partenerilor care ar fi participat la acel festival: reprezentanţii Ucrainei, Bulgariei, Republicii Moldova, Franţei, Italiei, Portugaliei şi cei din România. Pentru că a fost foarte din scurt… la majoritatea s-a putut face anularea zborurilor şi recuperarea banilor. Portugalia nu a putut face acest lucru, ei au cumpărat biletele de avion şi n-au mai putut să recupereze banii. De-a lungul timpului, organizând acest festival şi ştiu la ce nivel a fost, au fost foarte miraţi că se invocă vremea, întrucât, în decembrie, vremea este mai rea decât în luna august.”, a precizat consilierul local.
Cicu a mai relatat că, în dimineaţa zilei de 29 august, a avut loc întâlnirea în cadrul căreia s-a hotărât amânarea cu trei luni a evenimentului. „În momentul întâlnirii (…), eu am făcut o remarcă cu privire la faptul că denumirea „Stars of Song” este un brand înregistrat la OSIM şi este deţinut de către o persoană fizică. N-am văzut nici atunci şi nici acum nu s-a pus problema şi nu am găsit în documentaţia proiectului de hotărâre acordul deţinătorului brandului „Stars of Song”. Cred că este oportun să se scoată acest punct de pe ordinea de zi, astăzi, din acest motiv.”, a continuat Sergiu Cicu.
- Elena Lasconi: „Remarca domnului Cicu este o mare dezamăgire pentru mine, ca om, nu ca primar”
Amănuntele făcute publice de către acesta au declanşat reacţia primăriţei Elena Lasconi, care a povestit în plen versiunea sa, pentru care, susţine ea, are martore persoanele participante la întâlnirea respectivă. „Aş vrea să transmit tuturor consilierilor şi punctul meu de vedere: remarca domnului Cicu este o mare dezamăgire pentru mine, în primul rând, ca om, nu ca primar. Vă aduceţi aminte că în ziua în care a fost stabilit acest spectacol – şi atunci n-aţi avut nimic de comentat vizavi de marca înregistrată – a plouat torenţial. Domnul consilier Mirea m-a sunat şi mi-a spus că, dacă asta este o problemă, o să ne pună la dispoziţie cortul, dar era deja prea târziu. Pentru că vorbisem împreună cu dumneavoastră, cu domnul Iana, cu doamna secretar Ramona Simion, Cătălina, Iuliana Ungureanu, am avut mai mulţi martori la această discuţie, din care a reieşit că dumneavoastră n-aţi organizat corespunzător acest festival, că ne-aţi surprins cu locul organizării. Nu ştiam nimic despre faptul că o să se ţină în Piaţa Primăriei, neluând în calcul vremea. Nu s-a discutat nici despre închirierea scaunelor de la „Ciobănaşu’”, aşa cum am făcut cu celelalte evenimente. Era supoziţia dumneavoastră că aşa merg lucrurile. Domnul Iana nu ştia nimic despre organizarea acestui festival. Putea să fie un mare eşec. Şi noi nu ne permitem aşa ceva în Câmpulung. Şi dacă până acum lucrurile au mers aşa… cu hei-rup, de această dată, vreau să vă spun, din respect pentru câmpulungeni şi pentru dumneavoastră, că vrem să organizăm evenimente ca la carte. Dumneavoastră aţi admis faptul că a fost făcut neprofesionist.”, a povestit Elena Lasconi, contrazisă de cel vizat: „N-am spus acest lucru, că a fost făcut neprofesionist.”
„Eu am martori. Dumneavoastră sunteţi cu microfonul.”, a ripostat primăriţa. „De zece ani am făcut acest festival la un nivel profesionist foarte ridicat.”, a continuat dialogul tensionat Cicu. „N-am nimic împotrivă să-l scoatem de pe ordinea de zi şi, de asemenea, n-am nimic împotrivă să-l scoatem dintre evenimentele de anul acesta.”, a fost remarca Elenei Lasconi care a anunţat, în momentul retragerii punctului de pe ordinea de zi, că va veni cu propunerea de a-l retrage şi de pe lista de evenimente.
- Primăriţa: “Probabil, se doreşte câştigarea unor bani”
Cicu a insistat asupra faptului că, la discuţia avută în biroul fostului viceprimar, a participat şi deţinătoarea brandului festivalului, Floriana Popescu. „De asta am spus că era nevoie de un acord din partea acestui deţinător de brand pentru a se putea continua festivalul. Am spus şi la dumneavoastră în birou despre deţinătoarea brandului festivalului.”, a precizat acesta în momentul în care primăriţa i-a reproşat că, până la şedinţa de Consiliu, n-a zis nimic despre acordul cu pricina. „Probabil, se doreşte câştigarea unor bani. Îmi scapă acum. O să aflu şi o să vă prezint în Consiliu această treabă. Probabil că asta se încearcă.”, a insinuat primăriţa o situaţie gravă.
Dacă, în documentaţia de şedinţă, singura cauză de amânare precizată era vremea nefavorabilă, în plen, primăriţa a scos în evidenţă carenţele organizării. „Colac peste pupăză, până să aflu că n-a fost bine organizat, erau peste 90% şanse de ploaie. Când am văzut afişul, pe care locul de desfăşurare era în Piaţa Primăriei şi nimeni nu ştia despre asta, nici Primăria şi nici Casa de Cultură, acela a fost primul semnal de alarmă.”, a afirmat aceasta.
„Doamna primar, dumneavoastră personal aţi semnat invitaţiile către participanţii din străinătate.”, n-a renunţat la discuţia în contradictoriu Sergiu Cicu. „Din partea mea a fost toată deschiderea şi, tocmai din acest motiv, am decis să găsim sumele necesare şi să se facă la Câmpulung. Doar că eu n-am simţit acelaşi lucru din partea domnului Cicu şi sunt dezamăgită total.”, a încheiat şefa Executivului. Ultima replică a dialogului încins i-a aparţinut lui Sergiu Cicu, potrivit căruia, la anul, „Stars of Song” se va desfăşura fără sprijinul Primăriei. La sfârşitul şedinţei, poftim belea: avizul uneia dintre comisiile de specialitate ale Consiliului Local nu era favorabil. Adică unul dintre componenţii comisiei n-a fost de acord cu data evenimentului care, probabil, nu va mai avea loc în acest rest din 2022. Magda BĂNCESCU