Marele eşec al anului 2021 îl constituie ratarea finalului lucrării de amenajare a Bulevardului „Pardon”, care ar fi trebuit să „livreze” măcar trotuarele executate cap-coadă. În primăvara anului trecut, patronul George Răuţoiu se angajase că şi aleea pietonală, mărginită de tei, va fi gata. Când colo, ne-au prins sărbătorile cu centrul blocat. Prudenţa în abordarea viitoarelor contracte de lucrări, pornind de la această experienţă dezamăgitoare, care nu este prima, căci şi la Piaţa Primăriei tot aşa s-au mişcat muncitorii firmelor familiei Răuţoiu, a fost invocată în contextul planurilor de mobilitate urbană ale autorităţilor. La ultima şedinţă a Consiliului Local, aleşilor li s-a cerut să aprobe o documentaţie preliminară a unui viitor proiect de mobilitate urbană, care presupune două parcări subterane, spaţii verzi recreate deasupra lor, plus spaţiul verde din faţa Casei de Cultură „Tudor Muşatescu”, şi un traseu de pistă de biciclete.
Parcările supraterane, înlocuite cu cele subterane
Din cauza duratei festivităţii de premiere intercalate cu şedinţa de Consiliu, a fost comprimată prezentarea proiectelor pregătite de administraţie. Aşa cum este şi cel de mobilitate urbană, care merita o detaliere a amenajărilor incluse. Şi anume parcările subterane din spatele Casei de Cultură „Tudor Muşatescu” şi Piaţa Jurământului, care presupun amenajarea unor spaţii de recreere deasupra lor. Documentaţia propune reconstruirea Teatrului de Vară pe locul parcării înfiinţate de Liviu Ţâroiu şi a altei baze sportive lângă Şcoala „Oprea Iorgulescu”. Însă, la dezbaterea în plen, Elena Lasconi s-a limitat la a enumera amenajările care se încadrează în 12 milioane de euro, valoarea acceptată de UE pentru un proiect de mobilitate urbană.
„Înţeleg că, la dimensiunea municipiului nostru, un proiect de mobilitate urbană este undeva la 12 milioane (n.r. euro). Noi ne încadrăm la 12 milioane cu pistele de biciclete, cele două parcări, nişte spaţii verzi şi cam atât. Dar vom avea încă un proiect de mobilitate urbană pentru achiziţionarea autobuzelor electrice, la care ţinem foarte mult, pentru a mai face staţii de încărcare electrice. Vom avea sigur şi al doilea proiect despre care vorbeam la începutul anului.”, a anunţat şefa Executivului, convinsă că Primăria va depune la finanţare două proiecte de mobilitate urbană. De fapt, un an încheiat, aceasta a vorbit despre cel cu autobuzele electrice, dar s-a lucrat mai repede documentaţia cu parcările subterane, nefiind posibilă accesarea unei finanţări pentru cele supraterane gândite de Liviu Ţâroiu.
Externalizarea Achiziţiilor
Intenţia de lucru a generat un îndemn la precauţie din partea Executivului atunci când concepe caietele de sarcini şi fixează termenele de execuţie. Semnalul a fost lansat de consilierul POL Dan Şain, care a prezidat ultima şedinţă a anului. „Atunci când se scriu caietele de sarcini, înainte de a se face licitaţia, atenţie mare la termenele de execuţie! Pentru că tot chinul pe care îl avem pe bulevard îl avem pentru că are termen şi poate lucra şi cu şase persoane, nu trebuie să aducă 20. Îşi permit şi oamenii sunt perfect legali. Putem să-i facem ce vrem noi, căci nu avem cum să-l constrângem.”, a precizat acesta, purtând în Consiliu nemulţumirea generală cauzată de neputinţa finalizării a 700 de metri de bulevard într-un timp rezonabil.
„Eu sunt pentru externalizare, că nu mai pot cu Departamentul de Achiziţii, a intervenit Elena Lasconi. Dar nu putem să externalizăm chiar tot, pentru că nu putem să desfiinţăm acest departament.” Că Lasconi este nemulţumită de prestaţiile subordonaţilor de la Achiziţii – Investiţii o dovedeşte şi lipsa acestora de pe scena premianţilor cu medalie de aur, situaţie care nu s-a întâmplat în mandatele trecute. Când au simţit nevoia să-şi recompenseze subordonaţii pe la festivităţile de Zilele Câmpulungului, foştii primari nu omiteau serviciul cu care Lasconi a avut o colaborare defectuoasă în primul an de mandat. M.B.