18.1 C
Campulung Muscel
22/07/2024

Primarul Dulamă a pregătit, cu o săptămână mai devreme, proiectele de canalizare şi asfaltare pentru Programul „Anghel Saligny”

Temerea autorităţilor de la Rucăr de a nu le ajunge timpul, pentru a se încadra în termenul extrem de scurt acordat de Programul „Anghel Saligny”, a luat sfârşit. Marţi, 2 noiembrie 2021, aleşii rucăreni au fost convocaţi la o şedinţă extraordinară, pentru a da un vot care echivalează cu „unda verde” acordată Executivului pentru a încărca cele două proiecte propuse în platforma digitală a Ministerului Dezvoltării, gestionarul programului amintit. La Rucăr, frământările liderilor comunei de a actualiza documentaţii existente, pentru a obţine minimul de 4 milioane de lei acordat unei localităţi rurale, au început de acum o lună. Muscelenii de aici s-au mişcat mulţumitor, de vreme ce, la începutul acestei săptămâni, cifrele investiţiilor de drumuri şi canalizare au fost prezentate, în forma finală, Consiliului Local, care le-a aprobat cu unanimitatea celor 14 aleşi prezenţi din 15. Consilierului local Pro România Gabriela Felicia Gheorghe i-a revenit privilegiul de a prezida întrunirea cu o importanţă de netăgăduit, dată fiind şansa oferită de a mai aduce nişte bani în localitate.

Rucărenii au fost gata cu aproape o săptămână mai devreme

Primarul Ionel Dulamă le-a solicitat aleşilor locali votul pentru cererea de finanţare şi devizul general estimativ ale celor două proiecte pregătite pentru a fi depuse la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei: „Asfaltarea şi modernizarea unor drumuri de interes local, în comuna Rucăr” şi „Extinderea reţelei de canalizare menajeră în comuna Rucăr”.

 

Din discuţiile purtate la şedinţa la care şeful Executivului a deschis subiectul Programului „Anghel Saligny” a reieşit că accentul cade pe reţeaua de canalizare. Chiar dacă regula este un proiect per localitate, la un plafon garantat de 4 milioane de lei, administraţia rucăreană şi-a propus să încerce cu două investiţii, cea în reabilitarea unor drumuri fiind la fel de dorită de cetăţeni precum canalizarea.

Valoarea totală a lucrării de extindere a reţelei de canalizare se cifrează la 6.608.067,99 lei, din care cea a construcţiilor şi montajului, 5.082.000,26 lei. Bugetului de stat i se solicită 6.292.444,56 lei, în timp ce bugetul local îşi asumă o contribuţie apreciată la 315.623,43 lei.

Pentru cetăţenii interesaţi de proiectul canalizării, iată care sunt străzile pe care autorităţile şi-au propus să extindă reţeaua:
=Lunca Dâmboviţei: 398,71 metri, 16 gospodării, 48 de beneficiari;
=Intrarea Idor: 70 metri, 4 gospodării, 15 beneficiari;
=Paul Băjan: 580 metri, 24 gospodării, 30 de beneficiari;
=Constantin Teodorescu: 349,9 metri, 15 gospodării, 45 de beneficiari;
=Fruntea Cheii: 165 metri, 17 gospodării, 51 de beneficiari;
=Pinilor: 145 metri, 8 gospodării, 24 de beneficiari;
=Intrarea Olteanu: 80 metri, 5 gospodării, 15 beneficiari;
=Stadionului: 377 metri, 6 gospodării, 18 beneficiari;
=Valea Poienii: 255 metri, 16 gospodării, 53 de beneficiari;
=Notar Olteanu: 215 metri, 10 gospodării, 32 de beneficiari;
=Valea lui Andreiaşi: 700 metri, 55 gospodării, 164 de beneficiari;
=Căpitanului: 100 metri, 3 gospodării, 21 de beneficiari;
=Zidarilor: 100 metri, 5 gospodării, 20 de beneficiari;
=Păpuşa: 1.000 metri, 20 gospodării, 63 de beneficiari;
=Lunca: 3.380 metri, 178 gospodării, 496 de beneficiari.
În total, sunt 15 străzi, cu o lungime de 7.994,81 metri, propuse pentru a beneficia de reţea de canalizare, însemnând 382 de gospodării şi 1.095 de rucăreni beneficiari ai serviciului.

Pentru străzi a fost nevoie doar de actualizarea devizului

Proiectul de asfaltare a fost estimat la o valoare totală de 2.432.255,33 lei, din care construcţii + montaj, 1.981.589,19 lei. În acest caz, solicitarea către bugetul de stat este pentru 2.275.909,10 lei, cu o contribuţie locală de 156.346,23 lei. Vă amintim străzile pentru care Primăria Rucăr avea proiect aprobat încă din 2019: Constantin Teodorescu, Fruntea Cheii, Vârful Crucii, Intrarea Ghidan, Intrarea Clubul Elevilor. Avantajul, în cazul proiectului de drumuri, a fost că Primăria deţinea documentaţia formată din studiu de fezabilitate şi proiect tehnic, fiind nevoie doar de actualizarea devizului general. Lucrurile au fost un pic mai complicate în chestiunea canalizării, întrucât a trebuit întocmit urgent studiul de fezabilitate. Sarcină de care autorităţile s-au achitat, de vreme ce formalităţile premergătoare depunerii solicitărilor la programul Ministerului Dezvoltării au fost îndeplinite. Magda BĂNCESCU

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!