Iniţial, scopul reglementării prevăzute la art. 84 din Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, era acela de a asigura dreptul fundamental la învăţătură pentru toţi elevii şi de a diminua rata abandonului şcolar, pentru elevii proveniţi din mediile sociale dezavantajate, prin asigurarea transportului gratuit de la domiciliu la unitatea şcolară, precum şi de la şcoală la domiciliu.
Aşa cum ne-a spus deputatul argeşean Simona Bucura Oprescu, anul acesta s-a făcut o modificare legislativă la Legea Educaţiei, care produce efecte negative asupra activităţii operatorilor de transport, care vor să participe la licitaţii. „Anul şcolar a debutat cu stângul, din punct de vedere al transportului elevilor la şcoli şi licee. Guvernul aproape i-a falimentat pe transportatori, iar elevii trebuie să-şi plătească din bani proprii deplasarea către şi dinspre unităţile de învăţământ. A fost haos şi anul trecut, când au ieşit în pierdere şi firmele de transport, dar mai ales elevii. Iar anul acesta s-a făcut altă modificare legislativă, chiar mai păguboasă decât cea din 2020. Ordonanţa de Urgenţă 50/2021, care modifică Legea Educaţiei 1/2011, impune o plafonare a tarifului, adică se revine la situaţia din anul 2016, când deja a existat un scandal legat de acest aspect. OUG 50/2021 a intrat deja în vigoare pe 17 iunie 2021, deci produce efecte. Elevii s-ar putea trezi fără operatori de transport care să mai vrea să participe la licitaţii dacă nu se elimină plafonarea. Pentru a nu rămâne fără transport şcolar, este nevoie ca statul să acorde subvenţii şi să calculeze foarte bine costurile firmelor care prestează aceste servicii. O plafonare a costurilor nu poate decât să lase localităţile cele mai sărace fără maşini pentru şcoală, dacă nu mai vrea nicio firmă să participe la licitaţie!”, ne-a declarat deputatul Simona Bucura Oprescu. “E.M.”
Articolul următor