11.2 C
Campulung Muscel
September 26, 2021

Potrivit directorului A.D.I. SERVSAL Argeş, o platformă pentru deşeurile provenite din construcţii complică lucrurile

Una dintre multe dileme legată de salubritatea municipiului, într-un viitor în care este obligatoriu să se schimbe, în primul rând, maniera de depozitare a gunoiului în zona de blocuri, priveşte deşeurile provenite din construcţii. Nu există ghenă de cartier care să fie scutită de munţii de moloz, vechituri din rândul mobilierului şi al obiectelor igienico-sanitare şi electrocasnice, pentru care intenţiile – de fapt, obligaţia – Primăriei sunt de a crea o platformă specială. Numai că nu i s-a găsit încă locul. Însă nu identificarea amplasamentului este cea mai dificilă misiune privind gestionarea deşeului voluminos, pe care, în prezent, în locul echipelor de la Financiar Urban, îl ridică ADP. Iar ADP tot din banii noştri plăteşte, inclusiv din ai celui care se amăgeşte că, dacă fuge repede cu canapeaua, salteaua ori frigiderul la tomberon, scapă de taxa suplimentară. Greşit! Plăteşte şi el, plătim şi noi, care nu aruncăm hârburi sau resturi provenite din demolări şi renovări de locuinţe.

 

Ori te duci cu molozul la staţia de transfer, ori chemi echipa de la Financiar Urban să ţi-l ridice

La şedinţa extraordinară a Consiliului Local de marţi, 14 septembrie 2021, invitatul aleşilor, Gabriel Moiceanu, directorul A.D.I. SERVSAL Argeş, a lămurit parţial neclarităţile exprimate în plen de primarul Elena Lasconi referitoare la o viitoare administrare a unei platforme create special pentru deşeurile provenite din construcţii. „Va trebui să avem un control asupra a ceea ce se aruncă, adică să fim foarte siguri că acolo este o chiuvetă, dar nu este şi o baterie, că este un vas de toaletă, dar nu este şi colacul de plastic. Trebuie să fie bine verificate şi să avem o strategie pentru asta. În momentul de faţă, n-avem nici măcar locul. Nu ştiu unde o să fie, dar trebuie să fie.”, spunea primăriţa, căreia i s-a întâmplat deseori să fie sunată de câmpulungeni care s-au plâns că nu ştiu unde să ducă gunoiul rezultat din renovarea apartamentului.

Deşi s-a ştiut tot timpul care este procedura pentru moloz, considerat deşeu greu, care n-are ce căuta în containerele pentru gunoiul menajer. Suni la Financiar Urban, care îl preia contra cost. Gabriel Moiceanu spunea că în documentaţia de licitaţie, care va avea loc curând, s-au inserat două soluţii. „Prima: dacă eu vreau să-l duc cu remorca la staţia de transfer, îl primeşte cineva şi plătesc o sumă. A doua soluţie: dacă îmi renovez în apartament şi nu am o cantitate mare, iau de la operator zece saci de rafie inscripţionaţi şi plătesc pentru zece saci pe care îi umplu. Îi pun la scara blocului şi anunţ adresa şi ziua în care operatorul poate să vină să mi-i ia. Este cel mai civilizat lucru pe care putem să-l facem imediat, este trecut în caietul de sarcini şi aşa s-a făcut documentaţia în mai multe locuri din ţară. Este foarte greu de identificat un loc şi nu doar locul este problema. Ci faptul că trebuie să fie cineva acolo care să-l administreze permanent. Locul respectiv are nevoie de containere specializate pentru deşeuri voluminoase, saltele, mobilier, n-ai unde să le depozitezi. Acesta este motivul pentru care avem în vedere staţia de transfer, în prima etapă, dacă nu găsim finanţare în următorul an, s-o extindem pe bani proprii, din fondul de dezvoltare al asociaţiei să-i facem un şopron, o zonă de tratare, sortare pentru deşeul reciclabil. Pentru că, dintre toate staţiile din Argeş, aceasta este cea mai văduvită din punct de vedere al halelor, spaţiilor de tratare. A fost făcută în 2010, în prima etapă a proiectului.”, a precizat directorul A.D.I. SERVSAL Argeş. M.B.

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!