17.9 C
Campulung Muscel
June 15, 2021

Elena Lasconi a discutat cu un secretar de stat responsabil de CFR despre Crearea unei rute directe Câmpulung – Bucureşti

Autogară la Gară. Este unul dintre subiectele pe care primarul Elena Lasconi le-a abordat în cadrul unei discuţii purtate la Ministerul Transporturilor. La Bucureşti s-a întâlnit cu doi secretari de stat, unul responsabil de CFR, altul, de drumuri. Cu acesta din urmă a tratat, poate, cea mai importantă temă în materie de infrastructură a Câmpulungului, moştenită tot din mandatul trecut, în care nu s-a făcut niciun pas înainte: includerea tronsonului din DN 73, care străbate teritoriul municipiului, într-un proiect al Ministerului Transporturilor, de care să se ocupe oficialii de la centru cap-coadă. Ministerul nu doar să finanţeze asfaltarea şoselei, ci să şi organizeze licitaţia pentru stabilirea constructorului şi, astfel, speră Elena Lasconi, să scape de belea Primăria. Dar până atunci… cale lungă, drum bătut!
În dialogul cu secretarul de stat cu responsabilităţi în domeniul Căilor Ferate Române, Elena Lasconi a abordat starea Gării Câmpulung, departe de a mulţumi beneficiarii transportului cu trenul. Primăriţa a povestit rezumatul întâlnirii cu cei doi secretari de stat ca răspuns la o recomandare a consilierului local Dorin Mirea de a fi notificată compania cu privire la neglijarea obligaţiilor ce-i revin în calitate de administrator al imobilelor de la Câmpulung. Călătorii străini de municipiu, dar şi localnicii care n-au mai mers cu trenul de mult sunt consternaţi la vederea clădirii parcă abandonate de proprietar, pentru care pare un efort prea mare şi să-i împrospăteze zugrăveala.
Elena Lasconi, care a făcut mai mult decât o adresă, mergând personal la Bucureşti, la minister, are defectul de a nu vorbi despre iniţiativele sale decât dacă o întreabă cineva. Primind o întrebare, de fapt, o recomandare de a iniţia o corespondenţă cu responsabilii CFR, şefa Executivului a expus succint dialogul cu ministrul secretar de stat, ale cărui competenţe acoperă acest sector. „Nu numai că le-am vorbit despre Gară şi le-am făcut o prezentare superbă şi i-am şi chemat să vină la Câmpulung, dar am vorbit despre posibilitatea de a face autogară în partea din faţă. Iar spaţiile care încă aparţin de ei să fie transformate în magazine. Le-am arătat fotografii de altădată, cum era gara cu multă lume, le-am făcut toată povestea.”, a afirmat Elena Lasconi.
Pasarela degradată nu doar estetic, ci şi funcţional, invocată în dialogul celor doi, are şanse de salvare numai cu fonduri atrase. În mandatul lui Liviu Ţâroiu s-au realizat studiile de prefezabilitate şi fezabilitate pentru investiţia de amenajare a Râului Târgului, în care pasarela Gării avea, pe lângă rolul practic, o funcţie turistică. Până la o face atractivă pentru plimbăreţii pe malul râului, Elena Lasconi susţine că şi-ar dori s-o vadă măcar reparată. Dorinţă care nu i se va îndeplini cu resursele proprii ale companiei. „Aş vrea să vedem dacă există posibilitatea de a accesa nişte bani europeni pentru pasarelă, care este un pericol, ca să ne ajute, pentru că, în momentul de faţă, nu există bani pentru ele.”, a adăugat aceasta.
O rută directă Bucureşti – Câmpulung şi utilitatea căii ferate din Grui sunt alte doleanţe câmpulungene ajunse la urechile oficialilor de la minister. „Poate reuşim prin programele europene, dacă tot ne transformăm într-un oraş turistic, să găsim nişte soluţii. Dar asta este în faza de discuţii. Urmează alte şi alte discuţii. Şi alte, şi alte drumuri la Bucureşti.”, a încheiat Elena Lasconi. M.B.

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!