Doi primari musceleni, întâmplător, de la PNL, şi-au programat lucrări de asfaltare a unor drumuri de ţară, cărora le-a venit rândul să fie modernizate. Primul este Mihai Cătălin Manta, de la Albeştii de Muscel, al doilea, Gheorghe Savu, de la Ţiţeşti. Cele două contracte au fost câştigate de aceeaşi firmă, în aceeaşi zi, la distanţă de o oră, procedura derulându-se, aşa cum i-am obişnuit pe cei interesaţi de achiziţiile Primăriilor muscelene, prin intermediul SICAP.
Cel dintâi angajament de lucru a fost primit de SRL-ul din Piteşti în comuna Ţiţeşti. Pe 9 iunie, primarul Savu a atribuit direct firmei Ideal Construct Activ contractul de reparaţii şi turnare de covor asfaltic, pe o lungime de 730 metri, pe Drumul Comunal 83 şi un drum lateral. Lucrarea în valoare de 516.817 lei prevede: lucrări de reparaţii pe o lungime de 630 metri, pe DC 83, respectiv 100 metri, pe DC 83A, în total 730 metri, pe o suprafaţă carosabilă de 4.300 metri pătraţi. „Sistemul rutier va fi format din: 6 cm strat de uzură din beton asfaltic BAPC16; acostamentele de pe partea stângă a drumului DC 83 şi pe ambele părţi ale drumului DC 83A se vor executa din piatră spartă, pe lăţimea medie de 50 cm; capacele căminelor de vizitare ale canalizării existente se vor aduce la cota carosabilă finală.”, sunt cerinţele în rezumat ale autorităţii contractante.
După aproximativ o oră, a apelat la serviciile firmei piteştene, accesând site-ul de achiziţii destinat instituţiilor bugetare, şi primarul de la Albeştii de Muscel. Aici, Ideal Construct Activ a acceptat o lucrare de 188.468,99 lei, reprezentând valoarea asfaltării Uliţei Până în Plai. Contractul încredinţat direct acestei societăţi care pătrunde pe piaţa lucrărilor cu Primăriile din Muscel impune executantului următoarele cerinţe: „Se vor executa lucrări de asfaltare pe o lungime de 0,322 km. Sistemul rutier va fi format din: 7 cm strat de uzură din beton asfaltic BAPC16; 15 cm piatră spartă 0-63; Săpătură, reprofilare a platformei şi completare cu minimum 10 cm balast; Acostamentele se vor realiza din balast în grosime de 15 cm. Scurgerea apelor se va realiza prin pantele părţii carosabile către şanţurile proiectate. S-au dispus şanţuri betonate şi rigole de acostament. Drumul s-a prevăzut cu o bandă de circulaţie având următoarele elemente, corespunzătoare unui drum de clasă tehnică V: parte carosabilă: 3.00/3.50 m, cu pantă transversală de 2,50% (pantă unică); acostamente: 2 x (0.00 – 0.25 m). Se va amenaja şi drumul lateral stânga, din zona km 0+125, pe o lungime de 15m şi o lăţime de 3 m. Drumul lateral (km 0+125, stânga) se va amenaja cu aceeaşi structură rutieră ca a drumului principal.”
Suplimentar informaţiilor prezentate de autoritatea contractantă, cu titlu de obligaţie pentru constructor, şi acesta din urmă arată, pe scurt, ce are de făcut. „Pichetarea traseului şi trasarea drumului. Infrastructura drumului existent se realizează cu utilaje terasiere (buldozer, autograder, cilindru compactor terasier), prin săpătură şi scarificare. Infrastructura este realizată din balast şi piatră spartă, iar stratul de uzură din mixtură asfaltică de tip BAPC 16, în grosime de 7 cm, acostamentele se vor realiza din piatră spartă concasată, cu o lăţime medie de 50 cm. Scurgerea apelor se realizează prin şanţuri pereate cu beton sau cu rigole de acostament, iar siguranţa circulaţiei, prin marcaje şi indicatoare rutiere. “E.M.”