19.1 C
Campulung Muscel
19/06/2024

Asfaltat în urmă cu circa 70 de ani şi în lipsa unor reparaţii capitale, Drumul de la Câmpulung la Târgovişte supravieţuieşte de la o plombă la alta!

În ciuda faptului că românii plătesc rovinietă, majoritatea drumurilor naţionale şi judeţene, ba chiar şi porţiuni din „bruma” de autostrăzi pe care o avem, arată jalnic, fiind ciuruite de gropi şi afectate de alunecări de teren. În judeţul Argeş, după ce „drumul ruşinii”, cum a fost numit, la un moment dat, DN 73 Piteşti – Câmpulung, a trecut printr-un amplu proces de reabilitare, iar DN 73C Câmpulung – Curtea de Argeş  a fost cârpit, cu chiu, cu vai, DN 72A Câmpulung – Târgovişte rămâne cel mai distrus drum naţional, la concurenţă cu DN 73D. Vorbim despre o arteră importantă de circulaţie, care leagă trei foste capitale ale Ţării Româneşti.

În ultimii ani, în zona din Argeş a drumului spre Târgovişte, s-au tot făcut reparaţii, sub forma aceloraşi plombări ineficiente, în locul unui covor asfaltic nou. Problemele sunt vechi şi au fost semnalate de autorităţile locale în repetate rânduri, însă de la centru nu s-a luat nicio măsură. Din spusele primarului Paul Ion Marin, pe această porţiune de drum naţional, de pe raza judeţului Argeş, nu s-a făcut nicio intervenţie de când drumul a fost construit. Comparativ cu Argeşul, în judeţul Dâmboviţa s-au făcut numeroase intervenţii, astfel că drumul este net superior celui din judeţul nostru. Pe lângă faptul că nu s-a intervenit cu un covor asfaltic nou, drumul este afectat periodic de precipitaţiile abundente şi alunecările de teren. În urmă cu aproximativ trei săptămâni, drumarii s-au apucat din nou de plombat, însă, după ce au decopertat anumite porţiuni, au uitat să mai toarne şi asfalt, spre disperarea şoferilor care tranzitează zona. „Din Vârful lui Păun, până în Stoeneşti şi Bădeni, sunt zone decopertate, nu le-au astupat, plus că drumul se află într-o stare foarte proastă până la Cetăţeni, la intrare în Malu cu Flori. În Stoeneşti, sunt câteva locuri, unde au fost inundaţiile acum doi ani, în care s-a surpat digul de susţinere de pe margine… Acum au decopertat pentru turnare de asfalt, găurile s-au mărit şi nu le mai acoperă nimeni. Sunt trei săptămâni de când au decopertat şi nu se vede nimic, nicio mişcare. Eu fac naveta la Câmpulung şi nu se vede nicio mişcare, nu mişcă nimeni nimic de trei săptămâni. O fi zicând că aşteaptă să vină ploile, ca să le astupe cu aluviuni, dar nici aşa. În zona Mănăstirii Cetăţuia „Negru Vodă” au fost nişte copaci dărâmaţi, i-au tăiat, când a fost drumul blocat şi rădăcinile au rămas, pur şi simplu, pe marginea drumului, le-au abandonat. Noi facem naveta de la Cetăţeni la Câmpulung şi ne rupem maşinile. Gropile s-au umplut cu apă acum, nici nu le mai vezi, circulă tiruri multe, nu ai pe unde să te petreci, rupi maşina, e bătaie de joc!”, ne-a declarat un bărbat din Cetăţeni, navetist la Câmpulung. Potrivit primarului Paul Marin, covorul asfaltic turnat pe această şosea naţională, până la limita cu judeţul Dâmboviţa, datează de circa 60-70 de ani. De-atunci, în afara obişnuitelor plombări, nimeni nu a mai intervenit cu nimic. Grav este faptul că, de câţiva ani, au început să se deterioreze digurile de consolidare şi susţinere a malurilor, pe marginea drumului, sub acţiunea factorilor de mediu, iar acele podeţe care subtraversează şoseaua naţională, construite în urmă cu mai mult de 100 de ani, nu au fost reabilitate niciodată! La acest moment, decizia reparaţiilor capitale la care ar trebui supus acest tronson trebuie luată la nivelul Companiei Naţionale de Drumuri. Ama IVAN

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!