Performanţa are legătură şi cu majorarea taxelor şi impozitelor, măsură care ni s-a aplicat în fiecare an al acestui mandat, pentru ca Primăria să-şi asigure banii de salariile crescute
Potrivit raportărilor Economicului Primăriei despre încasările, peste aşteptări şi estimări, în ultimii doi ani, 2019 a însemnat o realizare a veniturilor în procent de 109%. Ne referim la taxele şi impozitele achitate de persoanele fizice şi juridice din municipiu, care au fost estimate, în momentul constituirii bugetului, la 13.512.000 lei. Bilanţul a evidenţiat o performanţă de 14.749.000 lei, care n-are nicio legătură cu munca angajaţilor Primăriei, ci cu firea conştiincioasă a contribuabililor din Câmpulung, care îşi plătesc obligaţiile, ca să aibă bugetărimea instituţiei ce prăpădi pe salarii şi contracte dubioase.
Depăşirea prognozelor are legătură şi cu creşterea taxelor şi impozitelor aferente anului 2019, măsură pe care Primăria Câmpulung ne-a impus-o, de altfel, în fiecare an al acestui mandat, ca să aibă bani de lefurile consistente plătite între 2016-2020. În 2018 şi 2019, salariaţii Primăriei ne-au pus un minim de 10%, creştere a impozitelor în fiecare an, ale cărei efecte se vor răsfrânge şi asupra încasărilor pe 2020, care vor înflori, fireşte, pe seama buzunarului nostru.
Raportul de activitate al primarului, pe anul trecut, punctează ce sume s-au încasat din diferitele dări percepute populaţiei, pe care vi le expunem schematic în cele ce urmează:
-Impozit pe clădiri: 4.363.000 lei;
-Impozit pe teren: 1.441.000 lei;
-Impozit pe mijloacele de transport: 2.276.000 lei;
-Alte venituri din închirieri şi concesiuni: 1.789.000 lei;
-Venituri din impozite şi taxe (taxa firmă): 71.000 lei;
-Alte venituri: 2.816.000 lei;
-Încasări online prin ghişeul.ro: 900.000 lei.
Anul trecut, realizarea Primăriei în privinţa încasării taxei pe care câmpulungenii o datorează în contul preluării gunoiului s-a ridicat la 2.082.000 lei. Pentru anul în curs, s-a prevăzut a fi încasată o taxă de gunoi la nivelul anului 2019, deşi vom plăti un tarif majorat cu 20%, de la 8 lei la 9,5 lei. Potrivit directoarei economice Violeta Iarca, fundamentarea veniturilor se face la nivelul încasărilor anului anterior şi nu la nivelul drepturilor de constatat. Aşadar, în acest an, vor fi şi mai bune rezultatele economice ale Primăriei pe partea de salubritate, care, oricum, şi-a depăşit prognozele şi în 2019, plătind mult mai mulţi cetăţeni decât numărul convenit cu Financiar Urban, înainte de apariţia sistemului de taxare în funcţie de greutatea tomberoanelor.
Raportul punctează şi strădaniile angajatelor de la Taxe şi Impozite de a recupera restanţele de la debitori, fie cetăţeni, fie firme, prin „notificări, adrese către diverse instituţii cărora le-au fost solicitate informaţii necesare demarării procedurii de executare silită, somaţii, titluri executorii, adrese de înfiinţare de poprire pe salarii, popriri pe conturi bancare, instituirea de sechestre”. În cazul contribuabililor loviţi de faliment, „în vederea recuperării creanţelor fiscale de la debitorii care se află în stare de insolvenţă, potrivit Legii nr.85/2014, organul fiscal a solicitat înscrierea la masa credală a impozitelor şi taxelor existente în evidenţa fiscală la data declarării insolvenţei.”
La 174.330 lei se ridică valoarea majorărilor de întârziere şterse de Primărie celor 81 de restanţieri care au stins în totalitate sumele datorate bugetului local, până la încheierea anului 2019. „Totodată, au fost anulate creanţe (…) în sumă de 1.017.660 lei, datorate de persoanele juridice radiate din Registrul Comerţului. A fost evidenţiată separat suma de 42.870 lei, aferentă contribuabililor insolvabili.”, precizează informarea Direcţiei Economice, inserate în raportul primarului pe anul trecut. M.B.