Aleşii au fost solicitaţi, la şedinţa de ieri după amiază, să aprobe numărul maxim de autorizaţii, 141, pentru taximetriştii care prestează serviciul de transport public în Câmpulung. Termenul de valabilitate a acestora se prelungeşte cu cinci ani. Tot prin hotărârea pregătită pentru prima întrunire ordinară a acestui an, Executivul a propus anularea a cinci autorizaţii: 014, 024, 029, 037 şi 040. Altă prevedere a normei locale face referire la prelungirea contractelor de atribuire în gestiune delegată a serviciului de transport în regim de taxi, pe o perioadă de cinci ani. Contractele au fost încheiate prin Hotărârea Consiliului Local nr.44 din 28 februarie 2008, prelungite prin acte adiţionale, conform H.C.L. nr.41/25 aprilie 2013 şi H.C.L. 54/30 aprilie 2015. Votul cerut de oamenii lui Ţâroiu consilierilor locali are efect zero, de vreme ce, în realitate, aceştia au autorizat peste 190 de taximetrişti, care îşi câştigă pâinea pe seama nevoilor tot mai accentuate ale orăşenilor de a se deplasa cât mai repede şi cât mai comod.
În 2013, numărul taximetriştilor a scăzut cu 74 dintr-odată
La început de 2008, pe finalul primului mandat de primar al lui Călin Andrei, s-au împrospătat regulile care, teoretic, fac ordine în această activitate. La acel moment, s-au aprobat Regulamentul privind organizarea şi efectuarea autorizată a transportului de persoane în regim de taxi, Regulamentul privind desfăşurarea procedurii de atribuire a autorizaţiilor taxi permanente disponibile, Contractul de atribuire în gestiune delegată a serviciului de transport în regim de taxi, modelul autorizaţiei de transport public de persoane în regim de taxi, modelul autorizaţiei taxi şi modelul ecusoanelor „buline”. Ceea ce prezintă interes este numărul de autorizaţii care, în urmă cu 12 ani, era destul de ridicat. Peste 200 de taximetrişti practicau acest serviciu în Câmpulung, care are căutare pe mai departe, numai dacă punem la socoteală moda în rândul copiilor şi adolescenţilor de a merge către şcoală şi către casă numai cu taxi-ul. Ce-i drept, cererile de la clienţii dependenţi de acest mijloc de transport, înregistrate dimineaţa, la prânz şi seara, nu se menţin constante tot restul zilei. Dar de vreme ce practicanţii acestui serviciu au rămas la acelaşi număr, din 2013, până în 2020, nemaiscăzând vreme de şapte ani, clar lucru, nevoile pasagerilor grăbiţi sau, pur şi simplu, comozi întreţin existenţa şi, probabil, şi profitabilitatea acestei ocupaţii în oraş. Altfel, de ce s-ar perpetua o practică dacă ar merge în pierdere?!
În primăvara lui 2013, când Consiliul Local a actualizat numărul de autorizaţii, s-a produs o reducere a totalului documentelor în baza cărora prestează taximetriştii, de la 215 la 141. Hotărârea de acum şapte ani prevedea şi anularea a zece autorizaţii taxi. În plus, acorda un termen de graţie, până la sfârşitul anului 2013, pentru înlocuirea autoturismelor care au depăşit durata maximă de autorizare de zece ani sau care nu mai corespundeau din punct de vedere tehnic, de către titularii ale căror autorizaţii au fost suspendate. Nerespectarea termenului atrăgea retragerea şi anularea autorizaţiilor suspendate.
Cum numărul maxim de autorizaţii, de 141, s-a stabilit pentru o perioadă de doi ani, în primăvara anului 2015, s-a revenit asupra hotărârii. În urmă cu cinci ani, n-au apărut noutăţi în materia celor autorizaţi să trăiască din această îndeletnicire, numărul menţinându-se la 141. Termenul de valabilitate a acestora a fost stabilit la cinci ani, perioadă cu care au fost prelungite şi contractele de atribuire în gestiune delegată a serviciului. Totuşi, nouă autorizaţii taxi au fost anulate prin hotărârea din aprilie 2015.
Pe conţopiştii lui Ţâroiu îi doare în cot de „autoritatea” Consiliului Local. Anunţul privitor la obligaţia de reautorizare, lansat cu trei săptămâni înainte de vot
În 2020, termenele menţionate expiră, prin urmare Consiliul Local a fost solicitat să adopte o nouă reglementare în materia transportatorilor de persoane în regim de taxi. În stilul binecunoscut al conţopiştilor lui Liviu Ţâroiu, care zoresc procedurile înainte ca aleşii “de formă” să apuce să ridice şi ei mâna, ca să-şi justifice indemnizaţiile de 10% din salariul primarului, pe portalul Primăriei Câmpulung a şi apărut anunţul referitor la obligaţia taximetriştilor de se reautoriza. „Primăria face cunoscut tuturor deţinătorilor de autorizaţii taxi că (…), în perioada 13.01.2020 – 31.01.2020, au obligaţia depunerii documentelor în vederea reautorizării.”, aflăm din anunţul postat pe 9 ianuarie 2020, cu trei săptămâni înainte ca figuranţii din Consiliu să-şi dea şi ei cu părerea despre subiect.
Votul solicitat la şedinţa de ieri, asupra căreia vom reveni într-o ediţie viitoare, era tot pentru 141 de autorizaţii, câte erau în 2013 şi 2015, valabile timp de cinci ani. Cinci vor fi anulate: 014, 024, 029, 037 şi 040.
Cele 141 de autorizaţii sunt calculate la o populaţie convenabilă de 35.273 de câmpulungeni
Potrivit raportului semnat de şefa Serviciului Juridic, Mihaela Filipescu, şi de arhitectul şef Victor Cătălin Ghiţă, numărul maxim de 141 de autorizaţii taxi, stabilit încă din 2013, „este determinat pe baza numărului de locuitori ai municipiului, în urma recensământului din 2012, care era de 35.233 locuitori. Numărul de autorizaţii necesare transportului în regim de taxi se menţine şi pentru perioada următoare, întrucât numărul de locuitori ai municipiului Câmpulung, comunicat de INS (n.r. Institutul Naţional de Statistică), la 1 iulie 2019, este de 35.273 de locuitori.”
Din raportul celor doi şefi ai Primăriei mai aflăm că, la 31 decembrie 2019, erau atribuite 196 de autorizaţii taxi – peste numărul maxim aprobat -, „din care sunt suspendate pentru anul în curs trei autorizaţii, la cererea titularilor, întrucât autoturismele deţinute au depăşit durata maximă de autorizare de zece ani şi nu au putut fi înlocuite sau nu mai corespund din punct de vedere tehnic.” Luându-le în calcul şi pe cele cinci anulate prin hotărârea din 30 ianuarie 2020, fie prin renunţarea titularilor, fie prin deces, numărul scade la 191. Tot peste cele 141. „Dacă numărul de autorizaţii emise depăşeşte numărul maxim aprobat, Consiliul Local nu va mai atribui nicio autorizaţie, până la micşorarea numărului acestora prin disponibilizare, sub numărul maxim stabilit.”, mai prevede raportul lui Filipescu şi Ghiţă, care accentuează ceea ce punctam mai înainte: inutilitatea hotărârilor luate în acest domeniu de Consiliul Local, care corelează doar pe hârtie numărul taximetriştilor cu cel al locuitorilor, care nici el nu mai corespunde realităţii în totalul menţionat: 35.273.
Pe ordinea de zi a aceleiaşi şedinţe de Consiliu Local a figurat o hotărâre în care populaţia Câmpulungului este de 30.025 de persoane. Ceea ce denotă incapacitatea subalternilor lui Liviu Ţâroiu de a-şi armoniza informaţiile deţinute, ca să nu dea impresia de lucru fără cap.
Magda BĂNCESCU