12.4 C
Campulung Muscel
20/05/2024

Transportul public local de călători e la pământ Câmpulungul, împânzit de „coşciuge” pe patru roţi

Calitatea îndoielnică a transportului public în România este de notorietate. Avem cele mai periculoase drumuri, iar o călătorie cu microbuzul, pe o rută aleasă la întâmplare, poate fi extrem de riscantă. Transportatorii trag de maşini până cazi din ele. Oamenii călătoresc pe banii lor în condiţii nesigure, în autobuze şi microbuze vechi, pline de rugină şi prost întreţinute, care scârţâie din toate încheieturile pe drumurile „găurite” ale patriei. În goana după profit, şoferii îi transportă pe călători ca pe sacii de cartofi, fără să ţină cont de riscuri. Şi, nu de puţine ori, oamenii nu au mai ajuns la destinaţie din cauza lăcomiei unor oameni care vor să scoată profit cu orice preţ.

Din păcate, astfel de exemple se pot da şi la Câmpulung. Pe lângă o tragedie trec, în fiecare zi, sutele de călători care circulă cu microbuzele pe traseele urbane şi pe cele ce fac legătura între municipiu şi comunele limitrofe. Şoferii fie transportă prea multe persoane, fie nu taie bilete, fie conduc autovehicule care nu ar trece niciun test de siguranţă. Pasagerii nu ştiu, însă, la ce riscuri se supun atunci când pleacă la drum cu microbuze mai vechi de 10 ani. Oamenii recunosc că „maşinile sunt mizerabile, sub orice critică. În caz de accident spunem Tatăl nostru şi sperăm să ajungem în Rai”. Un bărbat care face zilnic naveta pe traseul „Complex Schitu Goleşti – Valea Mare Pravăţ” ne-a vorbit despre teama cu care călătoreşte din cauza microbuzelor aflate într-o stare jalnică. „Pe lângă faptul că nu îşi respectă programul, majoritatea maşinilor sunt un real pericol. E un microbuz care face legătura între Complex şi Valea Mare Pravăţ, nimic din interior nu inspiră siguranţă. Banchetele sunt varză, uşa nu se mai închide bine, e plin de rugină, miroase urât în interior, ce să mai… Are o crăpătură de circa 10 centimetri în podea, pe unde poţi vedea roata. Asta e vizibilă, vă daţi seama câte găuri o mai avea?”, ne-a mărturisit bărbatul. Legi împotriva celor care transportă în astfel de condiţii există, însă nu prea sunt puse în aplicare. Adevărata vină o poartă, însă, autorităţile aflate în subordinea Ministerului Transporturilor, Autoritatea Rutieră Romană şi Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, care lasă lucrurile la voia întâmplării. Şi, totuşi, soluţii există. Una dintre ele ar putea fi acordarea licenţelor de transport pe durate scurte. În acest mod, transportatorul ar fi obligat să prezinte la reînnoirea licenţei şi parcul auto. Nimeni nu şi-ar permite să vină la licitaţie cu maşini vechi. În lipsa unei astfel de decizii, neimplicarea autorităţilor a făcut ca ţara să fie împânzită de sicrie pe patru roţi. 

Ama IVAN

 

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!