39%. Acesta este stadiul fizic al lucrărilor de modernizare a DN 73 Piteşti – Câmpulung – Braşov, la 31 martie 2019. În schimb, constructorul arterei naţionale, care străbate municipiul şi Muscelul, prin Valea Mare, Dragoslavele, Rucăr şi Dâmbovicioara, pe tronsonul aflat în execuţie în prezent, şi-a primit 45% din preţul contractului. 123.893.453,18 lei, sumă precizată de Ministerul Transporturilor fără taxa pe valoarea adăugată, au intrat în contul Asocierii Azvi SA – Straco Group SRL – Piomar Development SRL – Tractebel Engineering SA. Mai puţin de jumătatea contractului a cărui valoare se cifrează la 275.864.055,60 lei, fără TVA. TVA saltă cheltuiala la 147.433.209,28 lei, dintr-un total de 328.278.226,16 lei. Ministrul Răzvan Cuc îl informează pe deputatul argeşean Dănuţ Bica, cel care i-a solicitat o informare pe acest subiect, că C.N.A.I.R. nu înregistrează plăţi restante către executantul investiţiei de Modernizare DN 73 Piteşti – Câmpulung – Braşov, km 13+800 – km 42+850; km 54+050 – km 128+250.
Parlamentarul liberal a acuzat lentoarea excesivă a intervenţiilor de îmbunătăţire a condiţiilor de trafic pe o arteră naţională care străbate 18 localităţi – şase municipii şi oraşe şi 12 comune – din Argeş şi Braşov. Însuşi debutul investiţiei a avut o întârziere de peste trei ani, inconvenient căruia i s-au adăugat rapid ritmul de lucru extrem de lent, restricţiile de circulaţie şi limitările de viteză. Şi asta în condiţiile în care DN 73 serveşte ca variantă pentru DN 1 Bucureşti – Braşov. Solicitarea lui Bica destinată Ministerului Transporturilor punctează şi funcţia turistică a traseului către Râşnov, cu trecere prin Bran – Moeciu – Fundata, pe care îl parcurg, la sfârşit de săptămână, aproximativ 15.000 de autoturisme pe zi.
„Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a justificat întârzierea foarte mare înregistrată în execuţia acestei investiţii prin necesitatea revizuirii expertizei tehnice, care a condus la refacerea Acordului de Mediu şi a proiectului tehnic, şi a finalizării unor proceduri de expropriere, în vederea extinderii spaţiului carosabil, deşi se ştie că avizele de mediu şi exproprierile se realizează anterior demarării execuţiei lucrărilor şi nu ulterior.”, mai scrie deputatul liberal, care, în cea mai recentă adresă înaintată ministerului de resort, nu mai solicită un termen de finalizare a reabilitării DN 73. Diferenţa de 61% ar trebui rezolvată până în trimestrul IV al anului 2020, potrivit tot unui răspuns al Ministerului Transporturilor, de anul trecut. Termen prevăzut în cuprinsul contractului de performanţă! M.B.