3.5 C
Campulung Muscel
23/01/2025

Ministrul Cuc o “scaldă” din nou în chestiunea reabilitării totale a DN 73C Câmpulung – Curtea de Argeş „În perioada următoare”, DN 73C va intra în reparaţii, ca parte integrantă a proiectului Autostrăzii Piteşti-Sibiu

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, are un răspuns „fumat” pentru muscelenii interesaţi să circule pe o şosea cu adevărat europeană, când se deplasează pe traseul Câmpulung – Curtea de Argeş. Şi în scop profesional, ca angajaţi ai societăţilor de pe traseu, şi în scop turistic, graţie obiectivelor istorice şi frumuseţilor naturale etalate de zona de Nord a judeţelor Argeş şi Vâlcea. Pe scurt, reparaţia integrală a DN 73 C se va face atunci când se va realiza proiectul Autostrăzii Piteşti-Sibiu, ca parte integrantă a acestei investiţii, care prevede şi reabilitarea a 14 km de drum naţional. Răspunsul i-l smulge deputatul Dănuţ Bica, ce-şi respectă obiceiul anual de a-l deranja pe şeful Transporturilor cu întrebări despre proiectele de reparaţii ale drumurilor naţionale care străbat judeţul.    

Refrenul Transporturilor: consolidarea DN 73C depinde de Autostrada Sibiu-Piteşti  

În adresa înaintată Ministerului Transporturilor, parlamentarul argeşean insistă asupra importanţei arterei naţionale, care leagă municipiile Câmpulung, Curtea de Argeş şi Râmnicu Vâlcea. Traseul Drumului Naţional 73C, cu o lungime de 69,6 kilometri, traversează 11 localităţi – un municipiu şi zece comune – din Nordul judeţelor Argeş şi Vâlcea. Interpelarea lui Bica realizează o prezentare a şoselei pornite din DN 73, în comuna Schitu Goleşti, care intersectează la Curtea de Argeş DN 7C şi se încheie la intersecţia cu DN 7, în apropierea localităţii Blidari, judeţul Vâlcea. 

„Drumul Naţional 73C, supranumit „Drumul celor trei capitale” (Curtea de Argeş, Câmpulung, Târgovişte), se găseşte, în prezent, într-o stare tehnică deplorabilă, necesitând realizarea de urgenţă a lucrărilor de reabilitare şi modernizare. Pe această cale rutieră, dată în folosinţă în anul 1986, nu au fost efectuate, în ultimii ani, decât reparaţii izolate ale covorului asfaltic, pe suprafeţe nesemnificative, şi plombări de gropi pe îmbrăcămintea de ciment. Motiv pentru care este considerat de către participanţii la trafic drept unul dintre cele mai proaste drumuri naţionale din România. Restricţionările în circulaţie sunt evenimente la ordinea zilei, promisiuni de remediere a situaţiei s-au făcut periodic de către persoane cu funcţii de responsabilitate în domeniu, dar totul a rămas la nivel declarativ. Iar starea de degradare a carosabilului se accentuează în mod continuu.”, îi scrie deputatul ministrului Răzvan Cuc. 

Parlamentarul i-a amintit şefului de la Transporturi că a adus amendamente bugetului de stat, la adoptarea legii, şi în 2017, şi în 2018, şi în 2019, în sensul finanţării lucrărilor, amendamente respinse, susţine el, de parlamentarii PSD şi ALDE. La întrebările adresate ministerului, în ultimii doi ani, i s-a transmis că „în contextul iniţierii procedurilor pentru realizarea Autostrăzii Sibiu-Piteşti, se analizează şi posibilitatea de asigurare a resurselor financiare necesare lucrărilor de consolidare a DN 73C”, iar „după finalizarea procedurilor de licitaţie pentru lucrările de întreţinere periodică, se vor executa, în limita fondurilor existente, covoare asfaltice şi tratamente bituminoase”. 

„Cu alte cuvinte – îşi continuă solicitarea politicianul PNL -, executarea lucrărilor de reabilitare şi modernizare este incertă sau, în cel mai fericit caz, amânată pentru o perioadă nedeterminată de timp.” În contextul importanţei DN 73C pentru dezvoltarea economică a judeţelor Argeş şi Vâlcea, „mai ales în ceea ce priveşte valorificarea potenţialului turistic extrem de generos din zonă”, Bica solicită altă informare de la ministrul Cuc, considerând că precedentele sunt total nesatisfăcătoare. Răspuns care să conţină punctul de vedere al mai-marelui de la Transporturi despre „soluţiile şi termenele de realizare a lucrărilor” şi executarea lor urgentă. 

După ministrul Cuc, traficul auto pe DN 73 C decurge în siguranţă

Răspunsurilor nesatisfăcătoare oferite liberalului argeşean, în 2017 şi 2018, i se adaugă unul în 2019. „DN 73C va intra, în perioada următoare, într-un proces de modernizare, această arteră de comunicaţie fiind parte integrantă din proiectul Autostrăzii Sibiu-Piteşti. Secţiunea 6 a viitoarei autostrăzi constă în reabilitarea a 14 km de drum naţional (DN 73C), fiind legătura între nodul rutier Tigveni şi Râmnicu Vâlcea. În cadrul proiectului de reabilitare a acestui sector de drum se vor efectua lucrări de asigurare a scurgerii apelor, lărgirea platformei drumului, consolidarea acostamentelor, refacerea podeţelor, consolidarea corpului drumului, amenajarea intersecţiilor cu drumurile comunale/judeţene, aşternerea straturilor de mixturi asfaltice. Totodată, precizăm că pe DN 73C, sectorul aflat pe raza judeţului Vâlcea, cuprins între km 61+434 – km 68+134, aflat în administrarea DRDP Craiova, s-au executat reparaţii asfaltice izolate. De asemenea, DRDP Craiova are în plan execuţia unor tratamente bituminoase dublu invers, pentru regenerarea părţii carosabile, ce au ca termen de finalizare 31.08.2019. În ceea ce priveşte DN 73C, tronsonul cuprins între Câmpulung şi Curtea de Argeş, aflat în administrarea DRDP Bucureşti, au fost efectuate periodic reparaţii izolate şi plombări de gropi, pentru a asigura un trafic auto în condiţii de siguranţă.”, precizează ministrul Răzvan Cuc. M.B.

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!