Primul program de lucru, pe durata unui an, întocmit de noul director al ADP Câmpulung, a fost prezentat ieri, la dezbaterea publică a bugetului local, la care serviciul public are, de obicei, o secţiune rezervată expunerii investiţiilor în infrastructura rutieră şi de recreere a municipiului. Planul de lucrări, construit pe structura veche, la prima vedere, continuă lucrări începute anul trecut, cum sunt parcările din cartiere, care este musai să fie finalizate, pentru ca Primăria să înceapă să colecteze taxa pe seama lor. Mai cu seamă că doritori sunt destui şi, în plus, s-au trezit să solicite locuri în parcările de reşedinţă şi după expirarea termenului ridicol de două-trei luni, acordat anul trecut, până la 30 iunie 2018, în vederea depunerii cererilor. Asta deşi autorităţile locale n-aveau habar nici măcar câte spaţii disponibile au în jurul blocurilor din oraş. Şi, totuşi, fără a avea zonele taxabile amenajate, i-au agitat pe câmpulungeni cu înaintarea solicitărilor, deşi mulţi lucrează în afară. Ori şi-au achiziţionat maşini după data până la care se primeau cereri. În 2019, continuă ce nu s-a realizat anul trecut în acest domeniu, în paralel cu lucrările tradiţionale ale ADP-ului: asfaltări şi plombări de străzi, reparaţii şi asfaltări ale trotuarelor, împietruiri şi lucrări de siguranţa circulaţiei, decolmatări, defrişări şi restul intervenţiilor specifice în materia spaţiilor verzi.
Pe categorii de lucrări, programul conceput de directorul Bogdan Pătru, împreună cu cei doi şefi de servicii, Valentin Mitu, de la Întreţinere Drumuri şi Străzi, şi Ion Ciortan, de la Întreţinere Spaţii Verzi, Salubritate, arată astfel.
Reparaţiile cu mixturi asfaltice, planificate a fi consumate într-o cantitate de 4.500 de tone, privesc, după cum am precizat, străzi, parcări, poduri şi trotuare. 3.000 de tone vor fi folosite pentru asfaltări cap-coadă, în următoarele zone ale municipiului, acoperite cu asfalt proaspăt pe o suprafaţă totală de 21.000 metri pătraţi:
8Strada Zăvoiului: 4.500 mp;
8Strada Gării: 800 mp;
8Strada Uzina ARO: 2.400 mp;
8Strada Valea Bărbuşii (2 tronsoane): 2.060 mp;
8Strada Dr.Nicolae Fălcoianu (2 tronsoane): 3.000 mp;
8Strada Profesor Gheorghe Mitu: 1.800 mp;
8Parcarea blocurilor B11 – B12 – General Simonescu: 400 mp;
8Strada Pârşeni: 2.025 mp;
8Străzile Colonel Alexandrescu – Valea Româneştilor (al doilea strat, de uzură): 4.500 mp;
8Pod Turn (reparaţii): 600 mp;
8Pod Braşov (reparaţii): 300 mp;
8Parcare pe strada Alexandru cel Bun: 2.100 mp;
8Parcări în Grui, Vişoi şi Flămânda: 2.000 mp;
8Parcarea de la parcul central din Grui: 1.000 mp.
Inevitabilele situaţii care generează necesitatea unor plombări, cauzate de execuţia unor branşamente şi remedierea unor avarii, presupun un consum de 600 de asfalt, pentru a acoperi un total estimat la 5.000 metri pătraţi. Iată care sunt cartierele propuse pe lista plombărilor:
8Gară – Mărcuş – Apa Sărată (străzile Grigore Alexandrescu, Şoseaua Naţională, Valea Unchiaşului, Drumul Poienari, Izlaz, Valea Bărbuşii, Drăceşti, etc.): 800 mp;
8Centru (străzile Negru Vodă, Mihai Eminescu, Nae Leonard, Fraţii Goleşti, Constantin Brâncoveanu, Istrate Rizeanu, Matei Basarab, etc.): 500 mp;
8Schei (străzile Traian, Uzina ARO, Locotenent Baloleanu, Plevnei, Bucovinei, Arhitect Săvulescu, Calea Braşovului, etc.): 600 mp;
8Flămânda – Valea Româneştilor (străzile Flămânda, Mărăşti, Mărăşeşti, Târgoviştei, Profesor Gheorghe Mitu, Dumitru Alimănişteanu, Gheorghe Doja, Valea Româneştilor, Colonel Alexandrescu, etc.): 1.000 mp;
8Piaţă – Spital (străzile Mihai Tican Rumano, Vlad Ţepeş, Sfântul Ilie, C.D. Aricescu, Decebal, Petre Zamfirescu, etc.): 600 mp;
8Grui (străzile Carpaţi, Dragalina, Ion Ţicăloiu, Revoluţiei, Gruiului, etc.): 600 mp;
8Vişoi (străzile Dumitru Lazea, George Topârceanu, Căpitan Becleanu, Alexandru cel Bun, General Simonescu, I.C. Brătianu, etc.): 900 mp.
A treia categorie de lucrări o reprezintă covoarele asfaltice turnate pe trotuare, pe străzile Şoseaua Naţională, Revoluţiei, Minerului, Maior Giurăscu, Mihai Eminescu, Calea Târgoviştei, General Grigore Grecescu, Podul Turn, Podul Braşovului, Emil Gârleanu. Şi tot la aceste trotuare se „umblă” la bordură, în sensul demontării şi montării de bordură.
2.500 de tone de piatră sunt trecute în program pentru a servi anualei împietruiri la periferiile câmpulungene, unde încă există drumuri lipsite de asfalt:
8Mărcuş – Gară (străzile Plăieşi, Mărcuş, Boboc, Fătuleşti, Ocnei, etc.): 400 mp;
8Valea Româneştilor (străzile Valea Româneştilor (Aleci, Chichirez, Nedeleşti), Profesor Gheorghe Mitu, Rujoi, Prelungirea Smădeşti, Fundătura Târgoviştei, etc.): 400 mp;
8Apa Sărată – Bărbuşa (străzile Pârşeni, Leculeşti, Drumul Morii, Fundătura Valea Unchiaşului, Izlaz, Livadie, Stănoi, Drumul Chilii, etc.): 600 mp;
8Grui (străzile Carpaţi, Parcul Mirea – prelungire, Privighetorii, Prieteniei, Soldat Golescu – prelungire, etc.): 500 mp;
8Fundaţii drumuri + acostamente: 600 mp.
Încheiem cu lucrările specifice la drumuri, pentru siguranţa circulaţiei, unde planurile ADP-ului cuprind următoarele categorii de intervenţii: 5.800 metri pătraţi de marcaje rutiere (axiale – longitudinale, transversale – pietonale); montarea şi remedierea echipamentelor pentru orientare şi sistematizare stradală: indicatoare şi semne de circulaţie, montarea de limitatoare de viteză, îndreptarea ţevilor şi indicatoarelor; combaterea poleiului şi deszăpezire; reparaţii la poduri şi podeţe şi alte lucrări. „E.M.”