3.2 C
Campulung Muscel
07/12/2024

Primăria a scos la licitaţie transportul public. Concurenţa lui Colonescu are timp până la toamnă să se pregătească

Autorităţile municipale doresc fie să scape de patronul Dumitru Colonescu şi de firma lui de maxi-taxi, fie să ne arate că, în afară de acest transportator, nu doreşte niciun alt operator să desfăşoare transportul public de călători în condiţiile stabilite de municipalitate. Totuşi, Liviu Ţâroiu s-a conformat discuţiilor purtate cu repetiţie în Consiliul Local, care a votat, o dată, prelungirea contractului cu Alindo Impex până în vara lui 2020, a doua oară, preţul majorat de afacerist, care, de milă, de silă, a trebuit însuşit şi de aleşi. În luna februarie 2019, pe site-ul de licitaţii publice, administraţia municipală şi-a arătat intenţia de a delega serviciul de transport public de persoane, iniţiind o procedură de durată, pe care o poate accesa orice societate de transport interesată de contractul cu Primăria Câmpulung.      

Valoarea contractului pentru firmele interesate porneşte de la 35.700 lei şi ajunge la 59.500 lei

Vă amintim că, în noiembrie 2018, transportatorului Alindo Impex i s-a prelungit contractul cu municipalitatea, care expira la sfârşitul anului, până în vara lui 2020, ocazie cu care aleşii au constatat că partenerul lor practică un tarif mărit fără consultarea şi aprobarea Consiliului Local. Şi-l practica de ceva vreme, pe motiv că nu mai putea face faţă preţului combustibililor, deşi nu pare că s-a „omorât” cu investiţiile în confortul microbuzelor ori cu eliberarea biletului de călătorie fiecărui pasager în parte. Ca să intre în legalitate cu tariful impus călătorilor de patron cu de la el putere, fără să ceară permisiunea autorităţilor locale, Executivul a pus de-o hotărâre de Consiliu, intrată în dezbaterea din 20 decembrie 2018. 

Însă reproşuri au existat şi cu o lună înainte, la întrunirea de la finele lunii noiembrie, când legiuitorii locali au decis, pentru binele câmpulungenilor dependenţi de această formă de deplasare, să continue parteneriatul cu Alindo Impex încă un an şi jumătate. Chit că serviciile firmei sunt contestate de marea majoritate a clienţilor, nemulţumiţi de condiţiile oferite de mijloacele auto. Afaceristul local le-a trimis aleşilor o solicitare în scris, prin care argumenta scumpirea preţului unei curse: „Subsemnatul Colonescu Dumitru, asociat unic al SC Alindo Impex SRL, vă solicit modificarea tarifului actual, de la 1,5 lei călătoria, la un tarif de 2 lei călătoria. Argumentez acest lucru prin următoarele: 1.Preţul motorinei, în 2016, era de 4,51 lei/l, iar în 2018, de 5,70 lei. 2.Cursul valutar în euro, necesar la plata redevenţei, era, în 2016, de 4,06 lei, iar în 2018 este de 4,67 lei. 3.Salariul minim pe economie, în 2016, era de 1.050 lei, iar în 2018 a ajuns la 1.900 lei. 4.Asigurarea obligatorie, în 2016, era de 847,5 lei pe an, ajungând, în 2018, la 1.250 lei. 5.Asigurarea capacităţii financiare a firmei, fiind plătită în euro, a crescut gradual de la an la an. 6.Costul întreţinerii parcului auto s-a majorat de la an la an, din cauza majorării preţului la piese şi servicii.”

Puşi în faţa faptului împlinit, întrucât majorarea funcţiona dinainte ca afaceristul s-o ceară, aleşii au votat preţul de 2 lei, deşi normal era ca el să intre în vigoare după votul din decembrie, iar patronului să-i impute diferenţa intrată în buzunar, înainte să i se dea acceptul să umfle tariful. Cu o lună înainte, ca să scurteze comentariile defavorabile la adresa siguranţei în care este practicat serviciul de maxi taxi – maşini uzate, cu scaune şi uşi distruse, orar nerespectat, curse sărite, staţii ocolite -, primarul Ţâroiu s-a angajat în faţa aleşilor că, în răgazul de un an şi jumătate, cât mai durează colaborarea cu Colonescu, angajaţii acestuia vor fi monitorizaţi cum n-au fost până acum. În ideea de a îmbunătăţi o activitate care este departe de a-i mulţumi pe călători, Ţâroiu a susţinut că a încercat să contacteze alte firme, dar n-a avut pe cine, nefiind pe plan local alţi operatori care să asigure 14 autobuze. 

Şi, totuşi, încearcă să găsească un operator prin intermediul SICAP – site-ul de achiziţii publice – unde, pe 7 februarie 2019, a expediat, iar pe 12 februarie s-a publicat, anunţul de intenţie privind „Delegarea serviciului de transport public de persoane”. Procedura este iniţiată de Municipiul Câmpulung, din partea căruia legătura cu cei interesaţi o realizează Bogdan Popescu, de la Compartimentul Achiziţii – Investiţii al Primăriei. „În prezent, municipiul Câmpulung nu este deservit de serviciu de transport public local. Se intenţionează încheierea unui contract de servicii publice, în conformitate cu Regulamentul CEE 1370/2007, cu o societate comercială. Tipul de delegare a serviciului public este gestiunea delegată către un operator privat, prin atribuire competitivă. Durata preconizată a contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public de persoane, cu autobuze urbane, prin curse regulate, va fi de maxim 10 ani.”, este descrierea achiziţiei publice prezentate în SICAP. 

Valoarea totală estimată a contractului este de minim 35.700 lei şi maxim 59.500 lei. Data prevăzută pentru începerea procedurilor de atribuire a fost fixată pentru 1 octombrie 2019.  „E.M.”

 

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!