1.3 C
Campulung Muscel
12/11/2024

ADEVĂRUL CREŞTIN (continuare din numărul trecut)

 

 

Capitolul I

CĂSĂTORIA                            Efeseni 3:14-15

4.Înţelegerea – acceptarea căsătoriei de la Dumnezeu

Adam se afla în rai când Eva i-a fost adusă ca soţie; tot astfel, pentru noi, poziţia în care se face căsătoria este definită „în Domnul”, ceea ce înseamnă tot „în rai”, căci Domnul este esenţa raiului. Aşa cum în rai Adam a avut o singură soluţie pentru căsătorie, căci o singură femeie era rânduită de Dumnezeu pentru el, căsătoria „în Domnul” are de asemenea o singură soluţie. În această poziţie spirituală, „în Domnul”, căsătoria nu este alegere. În practica oamenilor există şi etapa convorbirilor pentru cunoaştere, în vederea alegerii căsătoriei, dar poate fi o cale periculoasă, pentru că este posibil ca din aceste stări de vorbă să tragi concluzii străine de voia lui Dumnezeu. Aşa se întâmplă cu tânărul neîncercat, ademenit în discuţie cu o femeie bună de gură, despre care citim: „tot vorbindu-i, ea l-a ademenit şi l-a atras cu buzele ei ademenitoare” Proverbe 7:21.

Dialogul cu Dumnezeu, nu cu femeia sau cu bărbatul, este singura şansă de a primi gândurile Lui, iar voia Sa este atât de clar conturată. Nu se poate ca Dumnezeu să facă un ajutor potrivit şi apoi să-1 încurce pe om în a înţelege care este persoana aleasă. Avraam nu s-a ocupat personal şi concret de căsătoria fiului său Isaac cu Rebeca Geneza 24, ci doar i-a spus robului: Dumnezeul meu „va trimite pe Îngerul Său înaintea ta” versetul 7, El te va conduce. Nici Avraam, nici robul credincios nu aranjează această căsătorie, ci Îngerul Domnului, o imagine simbolică a Domnului Hristos în Vechiul Testament. Robul credincios va transmite în casa lui Betuel gândul lui Avraam primit în meditaţia credinţei sale: „Domnul, înaintea Căruia umblu, va trimite pe Îngerul Său cu tine şi-ţi va da izbânda în călătorie” versetul 40. În această frumoasă ilustrare a căsătoriei, Îngerul Domnului mergea înainte, iar robul după El, în timp ce Avraam şi Isaac rămăseseră acasă.

Ce frumoasă perspectivă a acestei echipe care face o căsătorie, o echipă care n-are în frunte un om, nici chiar un om credincios ca Avraam, ci are în frunte pe Îngerul Domnului, pe Domnul Hristos! După ce lucrurile se vor isprăvi, ei vor recunoaşte unul câte unul că de fapt Dumnezeu a fost Cel ce a lucrat în felul acesta. Robul credincios spunea: „Apoi am plecat capul, m-am aruncat cu faţa la pământ înaintea Domnului şi am binecuvântat pe Domnul Dumnezeul stăpânului meu Avraam, că m-a călăuzit pe calea cea dreaptă, ca să iau pe fata fratelui stăpânului meu pentru fiul lui” versetul 48. Laban şi Betuel, drept răspuns, au zis: „De la Domnul vine lucrul acesta” versetul 50.

Acest aranjament al lui Dumnezeu era atât de evident, încât l-au recunoscut atât cei credincioşi, Avraam şi robul său, cât şi cei necredincioşi, Laban şi Betuel, iar Isaac, a cărui problemă a fost transferată lui Dumnezeu, n-a fost nicidecum dezamăgit. E1 a primit o soţie frumoasă, o fecioară cu care nimeni nu avusese legături până atunci, o femeie cu un caracter frumos, cu o comportare aleasă, care împlinea condiţiile dorite de oricine. Desigur că nu era o soluţie ideală, căci Dumnezeu potriveşte lucrurile astfel încât să fie loc şi pentru El. Dacă totul ar fi ideal, nu ar mai fi nevoie de El, dar dacă sunt lipsuri, atunci cei doi apelează la Dumnezeu. Astfel, Rebeca era stearpă, iar Isaac s-a rugat Domnului douăzeci de ani pentru ea, intrând într-un lung exerciţiu al credinţei Geneza 25:21. Dumnezeu Îşi crease un loc potrivit între lipsurile celor doi, spre a rezulta acea „funie împletită în trei”.

Un alt exemplu, care se potriveşte mai ales pentru fetele credincioase, pentru viitoarele soţii, îl oferă credincioasa Rut. Într-o etapă tristă din viaţă, prima preocupare a ei era nu de a găsi un alt soţ, ci de a găsi un Dumnezeu: „nu sta de mine să te las şi să mă-ntorc de la tine; încotro vei merge tu, voi merge şi eu, unde vei locui tu, voi locui şi eu. Poporul tău va fi poporul meu şi Dumnezeul tău va fi Dumnezeul meu” Rut 1:16. Şi astfel, Rut împreună cu mama ei adoptivă, Naomi, vor străbate drumul lung, din Moab spre Betleem, cu gândul la Dumnezeu, căutându-L pe Dumnezeu. Iar când vor ajunge la Betleem, cei de acolo vor remarca credincioşia ei: „Mi s-a spus tot ce ai făcut pentru soacra ta de la moartea bărbatului tău şi cum ai părăsit pe tatăl tău şi pe mama ta şi ţara-n care te-ai născut, ca să mergi la un popor pe care nu-l cunoşteai mai înainte. Domnul să-ţi răsplătească ce ai făcut şi plata să-ţi fie deplină din partea Domnului, Dumnezeului lui Israel, sub ale cărui aripi ai venit să te adăposteşti” Rut 2:11.

Rut cea adăpostită de aripile divine nu dorea decât binecuvântarea cerului şi, aşteptând totul de la Dumnezeu, va face fapte de credincioşie care vor fi remarcate. Una din binecuvântările credinţei ei va fi căsătoria providenţială cu Boaz: „Şi el a zis: „Fii binecuvântată de Domnul, fiică! Această faptă de pe urmă mărturiseşte şi mai mult pentru tine, decât cea dintâi, că n-ai umblat după tineri, săraci sau bogaţi”” Rut 3:10. Ce frumoasă atitudine dă la iveală această femeie credincioasă! Adăpostită sub aripile lui Dumnezeu, ea n-a umblat după bărbaţi tineri, săraci sau bogaţi, frumoşi sau deştepţi, ea L-a căutat pe Domnul, iar Dumnezeu, care cunoştea nevoia ei, îi căuta un soţ potrivit. Şi astfel, văduva moabită, săracă şi fără nici un drept în Israel, culegătoare de spice altădată, va ajunge stăpâna hambarelor bogate ale lui Boaz, ca o dovadă a felului minunat cum poate Dumnezeu să lucreze. Dar este remarcabil că El lucrează întâi o viaţă cinstită, de credincioşie, iar după aceea, în această viaţă cinstită, El revarsă binecuvântările. Se spune: „această faptă de pe urmă mărturiseşte şi mai mult pentru tine decât cea dintâi”, iar Boaz remarcă: „acum, fiică, nu te teme; îţi voi face tot ce vei zice, căci toată cetatea ştie că eşti o femeie cinstită” Rut 3:10-11.

(continuare în numărul viitor) 

Publicat din cartea ,,Căminul credinţei sau familia” de Ion Socoteanu şi cu acordul autorului.

Adunarea Creştină Betel Câmpulung, strada Matei Drăghiceanu, nr. 3, Câmpulung Muscel. Telefon contact: 0745.021.424

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!