S-a desemnat fericitul şi deloc surprinzătorul câştigător al „licitaţiei” prin care Primăria şi-a căutat asociat pentru Zilele Câmpulungului
2017 va fi al doilea an în care Zilele Municipiului vor purta amprenta organizatorului de evenimente din Târgovişte, care şi-a făcut debutul la Câmpulung vara trecută, odată cu instalarea unui nou primar. Liviu Ţâroiu a decis că este cazul să se scutească de bătaia de cap cauzată de tratativele cu fiecare chiriaş în parte, care voia o tarla cât mai în faţă, cât mai stradă, cât mai la scenă, numai în locul în care îi fusese repartizată, nu. Aşa că a apelat la serviciile unui profesionist, care face bani după următorul plan de acţiune. Primeşte de la municipalitate domeniul public, sacrificat an de an pentru terase, grătare, bâlci şi negoţ stradal, încheie contracte cu patronii – în 2017, nu vor mai fi de închiriere, ca în 2016, fiindcă încalcă legea, aşa că le-a mascat sub titulatura „colaborare” -, iar o parte din banii colectaţi pe seama terenului municipiului îi foloseşte ca să plătească spectacolele convenite cu Primăria. Din cele patru seri de concerte, nota de plată pentru două revine firmei Palmyra Events. Cele de vineri, 21 iulie, când urcă pe scena din Piaţa Pirmăriei Gabriel Dorobanţu, Mirabela Dauer, Adrian Daminescu şi 3 Sud-Est, şi sâmbătă, 22 iulie, când publicul muscelean va fi delectat cu recitalurile susţinute de Nicole Cherry, Maxim, Proconsul, Schimbul 3 şi Hara.
SRL-ul Marinelei Olei, o afaceristă cu şanse să devină „de-a casei”, graţie palmaresului de acţiuni de „entertainment” derulate la Câmpulung, ediţiile 2016 ale Zilelor Municipiului şi „Toamnei Muscelene”, iar în 2017, din nou, Zilele Municipiului şi punem pariu că din nou şi „Toamna Musceleană”, a fost singura firmă care şi-a depus oferta la apelul Primăriei de a găsi un asociat. Procedura de selectare a unui partener în vederea constituirii unei asocieri în participaţiune, în scopul organizării a celei de-a XIX-a ediţii a evenimentului „Împreună pentru Câmpulung”, s-a finalizat în patru zile lucrătoare după şedinţa Consiliului Local din 29 iunie 2017, în care i s-a dat „undă verde”. Patru zile în care potenţialii interesaţi de gheşeftul cu Primăria să-şi facă nişte socoteli, să contacteze „chiriaşii” transformaţi în colaboratori care vor vărsa la bugetul evenimentului, să ia legătura cu artiştii impuşi de instituţia gazdă, pentru ca, din nou, să-şi facă nişte calcule. Oricât de vastă le-ar fi fost experienţa de intermediari, mai puţin de o săptămână era un răgaz insuficient pentru a cântări cerinţele municipalităţii.
Înfigerea Palmyrei Events ca singur ofertant şi, pe cale de consecinţă, câştigător al selecţiei de oferte, îndeplinind în totalitate condiţiile din caietul de sarcini, a mirosit de la o poştă a aranjament. Dacă, într-adevăr, s-ar fi dorit concurenţă între cei care activează în această branşă, procedura era iniţiată din vreme, nu cu o săptămână înainte de a începe Zilele Municipiului. Dar cum, probabil, jocurile erau făcute, nu trebuia să existe concurenţă pentru firma din Târgovişte. Repetăm, şi să fi fost alţii interesaţi, la viteza fulgerului în care s-au mişcau autorităţile, pe care le bănuim că aveau câştigătorul „pe ţeavă”, n-aveau timp să se dumirească ce vor ai noştri.
Potrivit anunţului postat pe portalul Primăriei Câmpulung, care anunţa învingătorul „licitaţiei”, „nu au fost depuse documentaţii în afara termenului limită, respectiv 5 iulie 2017, ora 15.00.” Iar până la data limită nu s-a arătat decât un participant la procedură. „În urma verificării şi analizării ofertei depuse de SC Palmyra Events SRL, din Târgovişte, comisia de evaluare a constatat că sunt îndeplinite în totalitate cerinţele solicitate prin caietul de sarcini.”, se precizează în documentul semnat de viceprimarul Mărgărin Blidaru pentru primarul Liviu Ţâroiu şi preşedintele comisiei de selecţie a ofertelor, directorul economic Violeta Iarca.
Firma Palmyra Events SRL a îndeplinit cerinţele caietului de sarcini pentru a se asocia cu Municipiul Câmpulung. În baza contractului, ea va asigura activităţi de distracţie, comerţ cu amănuntul de produse alimentare şi alimentaţie publică, târg tradiţional şi alte activităţi care se încadrează în specificul sărbătorilor.
Societatea din Târgovişte va garanta manifestările cultural-artistice, care vor avea loc în zilele de 21 şi 22 iulie 2017, precum şi pe cele de distracţie. Asta înseamnă că va organiza şi susţine financiar contractele artiştilor, inclusiv pe cele legate de transportul, masa şi cazarea lor.
Conform specificaţiilor contractului de asociaţiune, societatea Palmyra Events, în acord cu Primăria Câmpulung, va fi cea care va dispune modul de amplasare a spaţiilor de vânzare, a locurilor de joacă şi agrement, astfel încât să nu perturbe circulaţia pietonală şi accesul riveranilor. Tot ea va fi cea care va asigura managementul părţii comerciale, logistica şi comercianţii de pe raza amplasamentului stabilit, care face obiectul asocierii, adică 2.150 de metri pătraţi în Piaţa Primăriei; 36 de metri pe trotuarul din dreptul Pieţei Primăriei; 153 de metri pătraţi în dreptul blocului cu Patiseria „Iepuraşul”; 114 metri pătraţi în faţa Clubului ARO; 45 de metri pătraţi în dreptul fostei bănci a Câmpulungului, între „Romarta” şi Hotel „Muscelul”. În total 2.498 de metri pătraţi.
Legat de valoarea pecuniară, firma care s-a asociat cu Primăria Câmpulung va suporta contravaloarea bunurilor şi serviciilor care sunt necesare desfăşurării ediţiei a XIX-a a Zilelor Municipiului Câmpulung, din perioada 20-23 iulie 2017, inclusiv contravaloarea serviciilor muzicale stabilite pentru 21 şi 22 iulie (pentru artiştii şi formaţiile enumerate la început). Palmyra Events va susţine, ca aport financiar, în cadrul contractului de asociere în participaţiune, suma de 105.800 de lei, cu TVA (din care 39.968 lei este taxa de utilizare a celor 2.498 de metri pătraţi de domeniu public), sub formă de contraprestaţie.