13.4 C
Campulung Muscel
11/10/2024

Şoferii rămân deseori înţepeniţi în craterele formate prin lăsarea solului, după lucrările la canalizare pe Gruiului

În materie de asfaltări, reparaţia străzii Gruiului pare a fi cea mai importantă lucrare din 2017, atât ca lungime a traseului care va fi acoperit cu covor asfaltic, cât şi ca dificultate a operaţiilor necesare a fi întreprinse pentru recrearea profilului stradal, distrus în totalitate după introducerea reţelei de canalizare. Anul trecut, artera desfăşurată pe o distanţă considerabilă, atractivă pe mai departe pentru cei interesaţi să-şi ridice case în această zonă liniştită a Câmpulungului, graţie terenurilor încă disponibile, a intrat în rândul lumii civilizate, prin bifarea de către autorităţile locale a execuţiei uneia dintre reţelele de utilităţi esenţiale: canalizarea menajeră. A rămas de îndeplinit asfaltarea, obligatoriu de realizat în acest an, întrucât halul în care se prezintă drumul, după săpături şi introducerea conductei, face imposibil accesul locuitorilor către proprietăţi în lipsa unui vehicul de teren. Chiar şi cu un autoturism adaptat condiţiilor de teren accidentat, nu ai certitudinea parcurgerii în siguranţă a hârtoapelor căscate ameninţător pe aproape toată întinderea străzii. Cea mai afectată este porţiunea „nemodernizată”, în limbajul mult îndulcit al autorităţilor locale, care au ochi doar pentru partea plină a paharului. Adică porţiunea nebetonată (cu toate că şi partea betonată este zob), care, pe durata existenţei sale, în ciuda înmulţirii construcţiilor, n-a făcut notă discordantă cu cele mai prăpădite uliţe din zonele periurbane ale municipiului. Nu îndrăznim să facem comparaţia cu zonele rurale, căci la ţară, unde primarii s-au dus cu asfaltul până în fundul ultimei viroage, trebuie să umbli serios ca să mai găseşti una la fel.      

Strada Gruiului figurează în bugetul pe 2017 cu o alocare de 4,8 milioane lei 

Cum martie este pe sfârşite, iar locuitorii n-au sesizat nicio mişcare în sensul instalării şantierului firmei care va asfalta strada Gruiului, normal că au început să se îngrijoreze, gândindu-se că vor fi abandonaţi de edili. Teoretic, pe hârtie, totul este aranjat. Câştigătorul licitaţiei se cunoaşte din toamna anului 2015: Selca, din Piteşti, aceeaşi care a reabilitat strada Richard, surpată şi prăbuşită în râpă la scurt timp după ce constructorul a părăsit zona de lucru. Alt motiv pentru cetăţeni să-şi facă griji că vor păţi la fel, ţinând cont că nici Gruiului nu stă grozav din punct de vedere al solului îmbibat de apă, care se lasă, se adânceşte, se ondulează, se cască, aşa cum lesne se poate observa după lucrarea de canalizare. Există şi banii în bugetul anului 2017, unde „Reabilitarea străzii Gruiului km 0+000-km 2+426 şi a străzii Richard km 0+000-km 0+688” beneficiază de o prevedere de 4.800.000 lei, bani proveniţi în totalitate din excedentul anilor trecuţi. 

Aşadar, n-ar exista niciun impediment, mai cu seamă că vremea dă semne de îmbunătăţire, pentru înfiinţarea echipelor societăţii asfaltatoare, care, anul trecut, dădea în clocot să înceapă lucrarea câştigată, avertizând chiar cu somaţii de executare Primăria, la un pas să cadă în păcatul consumării cu anticipaţie a resurselor din 2017. Dacă, în 2016, şi executantul, şi primarul erau grăbiţi să pună în aplicare contractul, în 2017, după întârzierea cauzată de aprobarea bugetului local, la final de martie, în loc de final de ianuarie, s-ar părea că autorităţile aşteaptă un răspuns de la Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene. Spre acest for a fost expediat proiectul reabilitării străzii Gruiului, în vederea accesării fondurilor prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală. Cât va dura analiza dosarului şi comunicarea verdictului gestionarilor P.N.D.L… nimeni nu poate preciza. 

Cât timp se „coace” hârţogăria, locuitorii, martori ai distrugerii continue a drumului care a încasat lovitura de graţie după răscolirea lui de către utilajele firmelor executante ale reţelei de canalizare, sunt supuşi unui stres inimaginabil. Şi au toată dreptatea să fie nemulţumiţi, întrucât astfel de lucrări realizate pentru confortul lor – pentru care plătesc taxe şi impozite Primăriei – nu se fac cu o programare prealabilă a lor, astfel încât să existe o continuitate în derularea intervenţiilor, nu pauze de durată, care să le scoată peri albi. Adică „am încheiat canalizarea, mă apuc de asfaltare, fiindcă am banii în buget, am şi firma”, care a făcut spume la gură aşteptând să intre cu echipele în teren. Or ai noştri s-au trezit, după ce au adus la ruină o uliţă, şi aşa nenorocită, beneficiară de împietruiri fictive, căci pe teren de-abia se zăreşte un calcar istoric, să mai aştepte un tren, pe care nu sunt siguri că-l vor prinde, la câtă îmbulzeală este la fondurile guvernamentale.            

Primarul şi viceprimarul n-au maşini adaptate terenului din cale-afară de accidentat

Mai mulţi cetăţeni s-au adresat redacţiei noastre cu o sesizare, în care au povestit cum se transformă din rău în mai rău singura cale de acces în ale cărei capcane s-a întâmplat să rămână înţepenit chiar şi un autovehicul de teren! „După încălzirea apărută odată cu sosirea primăverii, pământul s-a dezgheţat, iar problemele au reapărut. După ce s-au finalizat lucrările la canalizare, am rămas cu o singură bandă circulabilă (pe această uliţă), care, la rândul ei, a suferit nişte cratere, din cauza lăsării pământului în zonele unde s-au executat lucrările necesare conectării locuinţelor la ţeava principală, prin traversarea drumului din loc în loc cu ţevile de legătură. În aceste zone, pământul s-a lăsat şi se lasă încontinuu odată cu circularea pe aici a camioanelor foarte grele, încărcate cu materialele necesare reconsolidării străzii Richard. Cum spunea un vecin, „nu vrem asfalt până în dormitor, cum au alţii”, dar măcar astuparea acestor traverse cu material calcaros (din tonele acelea, care s-au folosit anul trecut (!) şi nu se văd pe drum), până la începerea lucrărilor de asfaltare ce au fost promise ani la rând, s-ar putea realiza. Dar cine să treacă la execuţie în condiţiile în care Duster-ul viceprimarului sau… Skoda primarului nu pot circula în vederea inspectării zonei, pe această „uliţă” cu nume răsunător. Acestea sunt pentru transportul celor două VIP-uri la întâlniri cu liderii.”, este punctul de vedere, întru totul justificat, al unui cetăţean, votant, asemenea vecinilor săi, care nu pot fi acuzaţi de lipsa răbdării. Şi nici că ridică pretenţii prea mari, fiindcă au tot dreptul să ceară, pentru taxele şi impozitele achitate, din care este ţinut în cârcă un sistem greoi, defectuos, cu funcţionari lenţi, acri şi superficiali.              

Fostul director economic se poate “făli” cu cea mai mare spărtură în dreptul vilei

De adevărul celor relatate în petiţia cetăţeanului, care a luat iniţiativa de a povesti despre pericolul lăsării solului, cu consecinţa scăpării în gol, cu tot cu maşină, a unui vizitator străin de zonă, ne-am convins la faţa locului. „Pericolul de a reapărea astfel de cratere există pe toată banda nepracticabilă, deasupra ţevii principale de canalizare. Dacă se întâlnesc două maşini, iar una dintre ele trebuie să-i facă loc celeilalte, se va încadra exact pe zona care ascunde sub pământul de deasupra astfel de cratere.”, a precizat autorul demersului de a face public prin ce trec oamenii locului zi de zi. Ploaia accentuează dezastrul, pe care, abia după „n” telefoane la ADP, muncitorii serviciului public au căutat să-l atenueze, înlăturând nesatisfăcător consecinţele tranzitului cu maşini de mare tonaj către Richard. Departe, însă, de a fi suficient. 

Ca o ironie, cea mai impozantă spărtură se află în dreptul vilei fostului director economic, Gheorghiţa Nestor, actual consilier personal al primarului Liviu Ţâroiu. Dar aceasta face parte din grupul pro-Primărie de pe strada Gruiului, care strânge din dinţi în temeiul relaţiilor de subordonare. Păcat că nu putem reproduce (auditiv) zgomotul cauzat de zdruncinatul maşinii în şomârdoalele unui drum compromis total! 

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!