La întrunirea aleşilor de la Godeni, aferentă lunii februarie, aceştia au avut pe ordinea de zi câteva chestiuni care privesc strict funcţionarea celei mai importante instituţii din comună. Dezbaterea a debutat cu o formalitate iniţiată de şeful Executivului, care impune votul Legislativului ori de câte ori apar modificări în statul de funcţii vizând aparatul de specialitate al primarului localităţii. Primul subiect al şedinţei din 27 februarie 2017, prezidate de consilierul Nelu Nicola: aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Godeni, pentru anul 2017. În Comisia Juridică şi de Disciplină, potrivit informării făcute în plen de alesul Tudor Pătrana, proiectul de hotărâre a primit două voturi “pentru” şi unul “împotrivă”, din partea lui Ion Aldea.
În faţa colegilor, acesta şi-a justificat punctul de vedere avut la comisie: „Solicit ca ocuparea postului vacant de contabil să se facă prin concurs. În Planul de ocupare a funcţiilor publice este trecut prin recrutare.” În acel moment, secretarul comunei, Elena Iorga, a lămurit ce înseamnă recrutare, ca să elimine alte eventuale neînţelegeri de genul celei care a generat votul nefavorabil la comisia de specialitate a Consiliului Local. „Recrutarea se face prin concurs. În fiecare an, până la 31 august, se trimite proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice la Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, după care Agenţia transmite observaţii, dacă este cazul, sau comunică supunerea spre aprobarea Consiliului Local a proiectului de hotărâre. Funcţia publică de inspector, grad profesional superior, s-a vacantat începând cu data de 5 decembrie 2016, fapt pentru care, după această dată, s-a transmis Planul de ocupare a funcţiilor publice pentru anul 2017. O funcţie care s-a vacantat în anul anterior nu se poate ocupa prin concurs dacă nu a fost prevăzută în Planul de ocupare a funcţiilor publice pe anul în curs.”, redăm opinia doamnei secretar, aşa cum a fost consemnată în documentul care rezumă discuţiile în plen.
Toţi cei 13 consilieri locali de la Godeni, prezenţi la şedinţă în formulă completă, au votat favorabil propunerea conducerii Primăriei, inclusiv colegul care la comisie avusese o poziţie diferită de a celorlalţi.
Alt proiect de hotărâre legat de personalul Primăriei avea ca obiect transformarea funcţiei publice de execuţie vacante de inspector, clasa I, gradul profesional superior, din cadrul Compartimentului Contabilitate, Impozite şi Taxe, Achiziţii Publice, în funcţia publică de execuţie de inspector, clasa I, grad profesional asistent. În momentul votului, consilierul Bogdan Nicolae Pătru a fost nevoit să se abţină, deoarece soţia sa exercită, momentan, prerogativele postului cu pricina. „În prezent, atribuţiile postului vacant de inspector (contabil) sunt îndeplinite de către doamna Simona Pătru. Legea îmi dă posibilitatea să solicit persoanelor din Compartimentul Contabilitate mutarea pe acest post vacant şi, dacă una dintre cele trei persoane acceptă în scris, voi dispune mutarea acesteia pe postul vacant.”, a precizat primarul Ion Pădureanu.
După epuizarea celor opt proiecte de hotărâri înscrise pe ordinea de zi, şeful Executivului a reluat, la secţiunea „Diverse”, explicaţiile referitoare la postul de contabil, care este vacant de peste trei luni. „Este prevăzut a se ocupa prin concurs, dar am dreptul, potrivit legii, să solicit mutarea pe postul vacant doamnelor care lucrează în Compartimentul Contabilitate şi îndeplinesc condiţiile pentru acest post. În cazul în care cineva îşi exprimă acordul scris, dispun mutarea pe postul vacant şi cel ocupat de respectiva persoană devine vacant.”, a conchis conducătorul localităţii. Nu înainte de un ultim comentariu al lui Ion Aldea, potrivit căruia, fiind vorba despre o funcţie atât de importantă în cadrul Primăriei, dar şi de fonduri mari, era normal ca ocuparea ei să se producă prin concurs.
“Diversele” aleşilor de la Godeni
La a doua întâlnire pe 2017 – a treia, dacă punem la socoteală şi prima şedinţă extraordinară ţinută la câteva zile distanţă de intrarea în noul an -, într-un cadru oficial, a reprezentanţilor comunităţii locale de la Godeni, aceştia au adus în plen o sumedenie de probleme culese din teritoriu. Cu unele s-au confruntat ei înşişi, altele le-au fost sesizate de cetăţeni, pentru a fi aduse la cunoştinţa Executivului.
8Ion Tănase, de pildă, a fost interesat să ştie dacă se pot monta camere video în centru, investiţie care depinde, potrivit lămuririlor conducătorului Primăriei, de consistenţa bugetului local şi, bineînţeles, de urgenţele localităţii situate înaintea sistemului de supraveghere stradală.
8Tudor Pătrana a avut o rugăminte adresată primarului de a-i informa pe cei interesaţi în cât timp reţeaua de canalizare de pe strada principală va putea fi folosită, sistemul nefiind dependent de extinderea lui, după cum a precizat Ion Pădureanu. Potrivit declaraţiei acestuia din urmă, la data la care s-au purtat discuţiile, 27 februarie 2017, mai era necesar un aviz de la Apele Române, pe care Primăria îl primea în momentul în care reţeaua de canalizare începea să funcţioneze. Întrebat dacă cei interesaţi să se racordeze puteau face acest lucru, primarul a precizat, în urmă cu două săptămâni, că mai trebuie avizul pentru ultima tranşă de plată, după care, pe baza unui proiect de racordare, cine doreşte se poate branşa.
8Apreciind măsura întreprinsă de viceprimarul Dorel Rumînescu de a repara punţile aeriene, consilierul Bogdan George Sandu a lansat public propunerea ca la mijlocul punţii de la Bogdani să se monteze un picior metalic de sprijin cu fundaţie din beton. „Este o idee foarte bună – a preluat mesajul vicele Rumînescu – pentru că, astfel, s-ar diminua balansul.”
8Ion Livezeanu a sugerat autorităţilor executive să se intereseze la ghişeul unic înfiinţat în cadrul A.P.I.A. Argeş despre programul „Prima împădurire”. Altă temă pe care se puteau cere informaţii: subvenţiile pentru solarii acordate tot prin A.P.I.A., mai cu seamă că în satul Coteşti sunt mulţi deţinători de solarii. „Ştiu despre ce este vorba – a răspuns colegul Constantin Dorcioman în locul celor vizaţi de sugestiile alesului PAM -, se dau subvenţii pentru tomate. Eu m-am interesat, dar pentru zona noastră nu se poate accesa, întrucât perioada impusă de program este noiembrie-mai.” Tot Ion Livezeanu a avut ideea ca administraţia locală să solicite de la S.N.C. Ploieşti un utilaj – o rabă sau un tractor – în contul datoriei Întreprinderii Miniere către Primărie.
8Altă sarcină consemnată pe agenda Executivului, ca urmare a intervenţiei consilierului Laurenţiu Soare: „Poate încercăm să trimitem la Drumurile Judeţene, în afară de plombări, că nu este timpul, pentru indicatoarele de intrare în localitate şi indicatoarele de circulaţie, dintre care unele au dispărut, altele s-au deteriorat.” Altă propunere a acestuia a readus în actualitate o discuţie de anul trecut privind terenurile din curţile şcolilor care nu mai funcţionează şi care pot fi amenajate în locuri de joacă pentru copii.
8Florin Olteanu a amintit de „problema câinilor comunitari, care pot face victime atât în rândul adulţilor, dar, mai ales, al copiilor.”
8S-a lăsat pentru sfârşitul luărilor de cuvânt în plen viceprimarul Dorel Rumînescu, venit la şedinţă pregătit cu mai multe chestiuni de clarificat pe viitor. O dată, bazinul de apă care alimentează satele Coteşti şi Capu Piscului şi care este degradat. Trebuie refăcute izolaţia şi faţada exterioară a bazinului, a precizat acesta. Apoi, „panoul electric de la Coteşti, care s-a distrus acum doi ani, nu a fost adus.”, a adăugat acesta. „Lumea mă întreabă de ce nu citim mai des aprometrele.”, a fost o temă dată de cetăţeni. Şi o ultimă chestiune ridicată la şedinţa din 27 februarie: „Astăzi, s-au luat probe de apă şi ni s-a spus că suntem obligaţi să montăm instalaţie automată de clorinare a apei.”