Spitalul Câmpulung a dat cel mai mult de muncă aleşilor municipali, întruniţi, miercuri după amiază, în ultima şedinţă ordinară a anului 2016, prin numărul mare de cereri care necesitau votul acestora. Documentaţia stufoasă, care, au intuit cei care au lucrat materialele inserate în mapa de şedinţă, avea nevoie de lămuriri din partea trimişilor instituţiei la dezbaterile în plen, a deschis ordinea de zi. O primă solicitare a managerilor unităţii de sănătate publică, ce-i va bucura pe aspiranţii la un loc de muncă, a constat în transformarea a 19 posturi vacante de asistent, infirmier, operator de date şi economist într-unele care pot fi ocupate de debutanţi. Pentru respectivele posturi, Spitalul n-a mai organizat concurs, după ce s-au vacantat, în încercarea de a găsi personal cu experienţă. Ci s-a adresat direct Consiliului Local, căruia i-a cerut aprobarea pentru a le „retrograda” în job-uri pentru începători. Mai cu seamă că în localitatea în care funcţionează o şcoală postliceală care pregăteşte asistenţi, cu siguranţă, candidaţii lipsiţi de vechime în domeniu nu se vor lăsa aşteptaţi.
Municipalitatea s-a adresat Ministerului Sănătăţii, cu două adrese, în octombrie şi noiembrie 2016, pentru a se documenta dacă este corect ca toate posturile vacante să fie coborâte la gradul debutant, fără a fi scoase la concurs imediat cum au rămas fără ocupanţi. Cum ministerul nu a răspuns la niciuna dintre adrese, a rămas la aprecierea Consiliului Local dacă aprobă sau nu angajarea unor persoane, tineri în special, care n-au mai profesat ca asistent medical ori infirmier.
A doua cerere a Spitalului preia o solicitare mai veche a soţiei dr.Sorin Moşteanu, care aşteaptă din luna aprilie să i se aprobe schimbarea funcţiei din inginer în economist, în cadrul Serviciului Personal, dat fiind faptul că este dublu licenţiat şi că salariul nu este influenţat de transformarea solicitată. Tot la propunerea directorului Grigore Stănescu, consilierii municipali au fost de acord ca şeful Serviciului Administrativ, poziţie vacantată prin pensionarea lui Georgică Tătulea, să fie ocupat de un inginer selectat prin concurs, nemaifiind acceptat, ca până acum, un tehnician, ci o persoană cu studii superioare. Aleşii au fost de acord cu toate aceste cerinţe ale instituţiei subordonate, care au condus la modificarea statului de funcţii aprobat la finele lunii februarie 2016.
Funcţia Cameliei Moşteanu, schimbată din inginer în economist
Încă de la jumătatea lunii aprilie 2016, Camelia Moşteanu a înaintat instituţiei angajatoare o solicitare de schimbare a funcţiei sale, din inginer IA, în economist IA. Doleanţa salariatei a constituit subiectul unei adrese pe care conducerea Spitalului a înaintat-o, pe 21 decembrie 2016, autorităţilor locale, care aprobă modificările statului de funcţii ale unităţii subordonate. Motivaţia care a stat la baza acestei cereri se prezintă astfel: „Doamna Camelia Moşteanu este dublu licenţiat, având şi diploma de licenţă în profilul economic, şi îşi desfăşoară activitatea în cadrul Biroului RUNOS, din data de 01.10.2006, conform adresei A.S.P. Argeş nr.5516/29.09.2006 şi a Deciziei nr.150/09.10.2006.” Prin respectiva decizie, Ileana Dumitrache, director al Spitalului Câmpulung în urmă cu zece ani, aproba, începând cu luna octombrie a anului 2006, schimbarea locului de muncă al Camelia Moşteanu, inginer în cadrul Serviciului Administrativ, la Biroului RUNOS, cu un salariu de 961 lei, spor de vechime 15%, spor pentru încordare psihică de 15%. Decizia a avut la bază aprobarea conducerii Autorităţii de Sănătate Publică Argeş, reprezentată de directorul executiv Adrian Tase şi şeful Serviciului RUNOS, Mihaela Alexe.
„Facem menţiunea că activitatea desfăşurată este în conformitate cu fişa postului, care este similară fişei postului aferente funcţiei de economist din cadrul biroului. De asemenea, precizăm că această schimbare a funcţiei nu implică nicio modificare salarială, cele două funcţii având aceleaşi condiţii de promovare şi salarizare, conform prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr.1470/2011, pentru aprobarea criteriilor privind angajarea şi promovarea în funcţii, grade şi trepte profesionale a personalului contractual din unităţile sanitare publice şi a Legii cadru nr.284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice.”, se precizează în raportul depus în vederea iniţierii proiectului de hotărâre de managerul Ion Grigore Stănescu, directorul financiar-contabil Marinela Cristian, consilierul juridic Petrina Florea şi Elisabeta Matei, şeful Biroului RUNOS.
Propunerea înaintată Consiliului Local Câmpulung, de transformare a postului de inginer în economist, a fost aprobată înainte de Comitetul Director al instituţiei de sănătate publică, printr-o hotărâre din 19 mai 2016, fiind avizată, totodată, şi de Consiliul de Administraţie, pe 25 mai 2016.
Postul de referent de Farmacie se transformă în operator de date începător, iar cel de jurist la Achiziţii Publice, în economist, tot începător
O altă adresă a Spitalului Municipal, care are la bază cinci hotărâri ale Comitetului Director, din 24 iunie, 2 septembrie, 19 octombrie şi 7 noiembrie 2016, avizate de Consiliul de Administraţie, vizează tot modificarea statului de funcţii, prin transformarea unor posturi de asistenţi şi infirmiere cu experienţă într-unele care pot fi ocupate de debutanţi. Formalitatea a fost cerută de semnatarii documentului în vederea scoaterii la concurs/examen a locurilor enumerate în continuare:
=Asistent medical principal PL la Secţia Chirurgie Generală, transformat în asistent medical debutant PL;
=2 posturi de asistent medical principal PL la Compartimentul Chirurgie Plastică, Microchirurgie Reconstructivă, transformate în asistent medical debutant PL;
=Infirmieră la Secţia Medicină Internă, vacantat pe 12 septembrie 2016, transformat în infirmieră debutantă;
=Asistent medical principal PL la Secţia Neonatologie, transformat în asistent medical debutant PL;
=Asistent medical principal PL la Secţia A.T.I., transformat în asistent medical debutant PL;
=Infirmieră la Compartimentul Oftalmologie, transformat în infirmieră debutantă;
=Infirmieră la Secţia Boli Infecţioase, transformat în infirmieră debutantă;
=3 posturi de asistent medical PL la Compartimentul Primiri Urgenţe, transformate în asistent medical debutant PL;
=Asistent medical de farmacie PL la Farmacie (vacantat pe 12 septembrie 2016), transformat în asistent medical de farmacie debutant PL;
=Referent IA (M) la Farmacie (vacantat pe 8 iulie 2016), transformat în operator controlor date debutant;
=Asistent medical principal PL la Blocul Operator Central (vacantat pe 3 mai 2016), transformat în asistent medical debutant PL;
=2 posturi de asistent medical principal de laborator PL la Laboratorul de Analize Medicale, transformate în asistent medical debutant de laborator PL;
=2 posturi de asistent medical principal de radiologie PL la Laboratorul de Radiologie şi Imagistică medicală, transformate în asistent medical debutant de radiologie PL;
=Consilier juridic IA, la Biroul Achiziţii Publice, Contractare, transformat în economist debutant la acelaşi birou.
Transformarea unor poziţii din grila de personal care nu puteau fi ocupate decât de angajaţi cu vechime într-unele destinate unor începători, precum şi restul modificărilor propuse, care privesc Farmacia şi Biroul de Achiziţii Publice, au fost argumentate de şefii Spitalului astfel: „=Funcţia de asistent medical principal necesită 5 ani vechime ca asistent medical şi examen pentru obţinerea gradului principal. =Funcţia de infirmieră necesită 6 luni vechime în activitate. =În cadrul Farmaciei cu circuit închis a Spitalului este nevoie a fi încadrat personal de informatică pentru conformarea cu prevederile Ordinului nr.1224/2010 privind aprobarea normativelor de personal pentru asistenţa medicală spitalicească, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului Sănătăţii Publice nr.1778/2006 privind aprobarea normativelor de personal. =În cadrul Biroului de Achiziţii Publice, Contractare este necesară transformarea postului vacant de consilier juridic IA în economist debutant, deoarece în cadrul unităţii există un consilier juridic, care se ocupă de rezolvarea problemelor de natură juridică care apar pe parcursul derulării procedurilor de achiziţii publice, iar în pregătirea şi derularea procedurilor de atribuire, majoritatea interpretărilor legii achiziţiilor publice sunt din punct de vedere tehnic şi financiar.” Şeful Biroului Achiziţii, Contractări, Virgil Stoica, şi-a informat superiorii că personalul biroului este insuficient şi că „în anul 2017, cumpărările trebuie să se facă, în proporţie de minim 80% în format electronic, iar, începând cu anul 2018, proporţia va fi de 100%.”
„În consecinţă, facem această solicitare pentru a nu îngrădi, pe criterii de vechime şi studii, participarea candidaţilor la concursurile ce se vor organiza pentru ocuparea acestor posturi vacante, absolut necesar a fi ocupate pentru buna desfăşurare a activităţii medicale în cadrul Spitalului. Apreciem că, prin aceste modificări, se vor realiza economii semnificative la cheltuiala de personal.”, menţionează în documentul supus atenţiei Consiliului Local Ion Grigore Stănescu, Marinela Cristian, Petrina Florea şi Elisabeta Matei.
S-a pensionat Georgică Tătulea, şeful Biroului Administrativ al Spitalului Municipal. În locul lui nu va fi angajat tot un tehnician, ci un inginer
Printr-un referat din 25 noiembrie 2016, directorul financiar-contabil Marinela Cristian a solicitat scoaterea la concurs a postului de şef al Biroului Administrativ ca urmare a pensionării lui Georgică Tătulea. Pornind de la solicitarea şefei Economicului din Spitalul Municipal, Comitetul Director a luat, în aceeaşi zi, hotărârea ca postul respectiv, ocupat până acum de un tehnician, să fie transformat într-unul destinat unui inginer, care urmează a fi recrutat prin concurs. Hotărârea a fost avizată de Consiliul de Administraţie în cadrul şedinţei din 8 decembrie 2016. Rămânea o ultimă formalitate de îndeplinit înainte de găsirea inginerului care va conduce Biroul Administrativ: votul dat în Consiliul Local. Legislativului i-a fost prezentat un material, prin care transformarea postului dintr-unul pe care îl putea ocupa un salariat cu studii medii într-unul pentru un absolvent de facultate a fost argumentată astfel de conducerea instituţiei medicale: „Salariile pentru funcţiile de conducere TESA sunt stabilite la „Alte funcţii de conducere” (…), în care funcţia de Şef Birou este prevăzută cu studii superioare. Potrivit alin.3 şi 4 ale art.15 din Legea cadru nr.284/2010, persoanele care au ocupat, în condiţiile legii, funcţii de conducere pentru care condiţia de ocupare a postului, conform legii, este de studii superioare şi care nu au absolvit studii de acest nivel în perioada tranzitorie de 5 ani vor fi încadrate pe funcţii de execuţie existente în statul de funcţii. Având în vedere că situaţia tranzitorie prevăzută de Legea cadru nr.284/2010 a încetat, se impune soluţia prevăzută la art.15, alin.4, teza finală din lege, respectiv persoanele care, în perioada tranzitorie, nu au absolvit studii superioare, în prezent, nu mai pot ocupa legal o funcţie de conducere.”