25.2 C
Campulung Muscel
16/04/2024

Retro Parada Toamnei de pe bulevard a lăsat fără public Piaţa Primăriei

Nesperat de multă lume a ieşit, duminică, pe bulevard ca să vadă maşinile participante la Retro Parada Toamnei, deşi punctul de atracţie era centrul primenit de „Toamnă musceleană”. Mult mai inspirat ales decât Piaţa Primăriei, unde poposesc automobilele de la Raid IMS, la „Câmpulungul în amintiri”, bulevardul s-a animat de cum elegantele autovehicule, de la noi şi din afară, s-au aliniat sub teii îngălbeniţi. Ce ne-a atras atenţia: foarte mulţi copii s-au „lipit” imediat de „bătrânele” pe patru roţi, pe care le vedeau pentru prima dată pe străzile localităţii în care au fost construite cele mai multe dintre ele. Minute în şir au petrecut în compania fiecărei piese expuse, în timp ce părinţii le vorbeau despre ARO, uzina care le-a construit, pe când bunicii erau foarte tineri. 

Retro Parada Toamnei câmpulungene, ediţia 2016, desfăşurată sub semnul eleganţei, le-a făcut loc doamnelor, care s-au molipsit de pasiunea soţilor pentru maşinile de epocă. Mihaela Hagi şi Olga Paraschiva Baltac au intrat cu curaj în concursul dedicat vehiculelor istorice, fiind dovada că hobby-ul se practică în familie, fiind atinşi de „microb” inclusiv copiii. 

La nivel naţional, Retro Parada Toamnei s-a derulat şi se derulează, întrucât va continua cu încă o zi, după următorul calendar: sâmbătă, 15 octombrie: Bucureşti, Alba Iulia, Arad, Bacău, Baia Mare, Braşov, Cluj Napoca, Constanţa, Craiova, Curtea de Argeş, Mediaş, Oradea, Ploieşti, Râmnicu Vâlcea, Sibiu, Târgovişte, Târgu Mureş, Timişoara şi Vaslui; duminică, 16 octombrie: Buzău, Galaţi, Iaşi, Satu Mare, Suceava şi Câmpulung; sâmbătă, 22 octombrie: Sfântu Gheorghe şi Petroşani.

Câmpulungului i-a venit rândul duminică, 16 octombrie 2016, când, de la ora 11.00, până la 14.00, acţiunea de pe bulevard a eclipsat-o pe cea din Piaţa Primăriei. „Suntem din nou împreună la evenimentul Retro Parada Toamnei 2016. Ne bucurăm că au fost alături toţi pasionaţii de automobile retro din zona noastră. Încă un prilej de a fi împreună, prieteni apropiaţi şi maşinile noastre. Ne bucurăm şi că timpul ne-a fost prielnic, putea fi mai rău. Ne bucurăm, de asemenea, că, spre deosebire de alte situaţii, am avut posibilitatea să expunem maşinile pe Bulevardul Pardon, iar festivitatea s-o facem în Grădina „Merci”, două embleme importante ale oraşului nostru. Ne pare bine că am reuşit să-i bucurăm pe concetăţenii noştri cu aceste maşini, rodul muncii şi al pasiunii noastre. Câmpulungul, în acest fel, se înscrie pe axa celor 27 de mari oraşe din România, care organizează Retro Parada Primăverii şi Retro Parada Toamnei. Sperăm ca, graţie ajutorului şi participării dumneavoastră, să menţinem oraşul nostru ca un reper pe coordonatele acestui eveniment naţional. Retro Parada Toamnei marchează încheierea sezonului auto retro, chiar dacă unii dintre dumneavoastră vor mai participa în nume personal la anumite evenimente.”, a afirmat organizatorul Emil Hagi, în deschiderea festivităţii de premiere ţinută, în premieră, în foişorul din Grădina Publică.    

Lista participanţilor premiaţi pentru implicare la Retro Parada Toamnei a fost deschisă de o maşină destul de rară şi interesantă, Moskvich 408 Mini, din 1980, deţinută de Eduard Câcetoiu. Au urmat restul posesorilor de automobile implicaţi în acţiunea de evocare a faimei maşinii câmpulungene şi nu numai: =ARO 244, din anul 2000, aparţinând Olgăi Paraschiva Baltac; =Mercedes 200 D, un superb exemplar aflat în colecţia familiei Hagi, premiul fiind înmânat Mihaelei Hagi; =ARO M 461, din 1962, al lui Mihai Toma; =o maşină care, duminică, a participat pentru prima dată, ARO M 461, din 1974, al lui Bogdan Vasilescu; =un autoturism care a reprezentat clubul câmpulungean şi municipiul la mai multe competiţii auto de profil, condusă de un pasionat care îşi ajută de fiecare dată colegii cu organizarea, întreţinerea, iar, duminică, şi cu jurizarea exponatelor care i-au captivat pe trecători, ARO M 461, din 1974, aparţinând lui Teodor Chiţu; =a urmat o maşină aflată şi ea pentru prima dată la acest eveniment, ARO 11.4, din 2003, aflată în posesia lui Alin Câcetoiu; =„O maşină unică în felul ei, pentru faptul că vine de departe, de unde a fost exportată, în 1972, ARO M 461 C, a lui Ioan Măricuţu.”, a fost următoarea participantă premiată la sfârşitul săptămânii. Proprietarul ei a completat informaţia furnizată de Emil Hagi cu participarea maşinii sale la trei evenimente sportive, Raliul Sibiului, Retro Carpaţi şi Transfăgărăşan; =o maşină unică la propriu, nefiind realizat decât un singur exemplar, ARO 16, din 1989, pilotată, duminică, de Ionuţ Bănică, însă nu numai acesta a fost premiat pentru acest automobil deosebit, ci şi creatorul ei, inginerul Marian Bădiţa; =ARO 244, cu motorizare Andoria, din 2003, pilotat de Robert Vlăjoagă; =o altă maşină reuşită, care a contribuit la frumuseţea paradei de acum trei zile, ARO 244, din 1998, aparţinând lui Ovidiu Hrişcu; =„Pentru că tot suntem la capitolul ARO 244, nu putem să neglijăm o maşină deosebită: ARO 244, din anul 2000, a societăţii Pentarom.”, a continuat organizatorul acţiunii; =„O maşină foarte reuşită care a făcut furori la Zimbrul Carpaţilor, în acest an: ARO 240, din 1976, a lui George Mihai.”; =„Să nu fim acuzaţi cumva că neglijăm maşinile străine, IFA Trabant 1.1, din 1990, a lui Iulian Andrei Aldoiu, care a fost prezent la toate întâlnirile trabantiştilor din acest an.”; =o altă reprezentantă a industriei auto germane, BMW 630, din 1984, a lui Marius Gorgan; =şi un alt BMW foarte reuşit, din 1983: BMW 525 I, aparţinând aceluiaşi proprietar; =ARO 243, din 1990, a lui Mihnea Bălălău; =Fiat 850, din 1965, a lui Eliodor Sârboiu; =Oltcit Club, din 1983, a lui Mihai Cătălin Baltac. =O diplomă de participare la Retro Parada Toamnei a fost înmânată echipajului „Canon”, în locul automobilului, „pilotat” de Evenimentul Muscelean.  

Câştigătorii concursului de eleganţă, desemnaţi de un juriu format din Teodor Chiţu, Olga Paraschiva Baltac, Ioan Maricuţu şi Iulian Aldoiu, pe baza voturilor participanţilor, care au desemnat cele mai atractive exemplare, au fost: menţiune III – ARO M 461 C (AG 61 YMS), Teodor Chiţu; menţiune II, la egalitate: ARO 244 (B 01 APN) – Ovidiu Hrişcu şi ARO M 461 (AG 11 TIM) – Bogdan Vasilescu; menţiune I – ARO 16, Marian Bădiţa; locul III – BMW 525 I, Marius Gorgan; locul II – ARO 244 (AG 24 ARO), Pentarom; locul I – ARO 240, George Mihai. 

Retro Parada Toamnei s-a încheiat cu un tur al centrului, după care participanţii s-au retras spre Muzeul Automobilului Românesc de la Apa Sărată, cu speranţa că, pe durata iernii, vor fi restaurate cât mai multe maşini salvate astfel de la rugină, pentru a străluci, la Retro Parada Primăverii, de la jumătatea lunii aprilie, alături de „suratele” ieşite deja în lume. Participanţii au sugerat şi o paradă a iernii, încurajaţi de admiraţia manifestată de publicul muscelean de fiecare dată când maşinile au fost scoase din garaje şi expuse celor care apreciază trecutul acestor locuri. 

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!