După ce au aprobat, pe 26 noiembrie 2015, prelungirea contractelor de închiriere ale firmelor care folosesc domeniul public, aleşii câmpulungeni s-au trezit că s-au „pierdut” două pe traseul dintre birourile care conlucrează la redactarea materialelor aprobate de Consiliul Local. În acest caz, vina aparţine celor care întocmesc documentaţia pe baza unei evidenţe nepuse la punct, după cum constatăm, de vreme ce, după patru luni, realizezi că doi chiriaşi importanţi, precum Un băiat şi o fată şi Lidl, nu au contractele prelungite. Şi nu din cauza lor, ci a căscaţilor din Primărie, în ale căror calculatoare trebuie să fie o „varză”, dacă se întâmplă situaţii de genul celei despre care vom relata în continuare. Executivul îşi scuză superficialitatea cu care lucrează printr-o expresie menită parcă să îndepărteze de angajaţii Primăriei răspunderea pentru scăparea celor două contracte de pe lista aprobată în noiembrie, anul trecut. „Avem două situaţii de contracte de închiriere aflate în derulare, pentru folosinţa terenurilor ce aparţin domeniului public al municipiului Câmpulung de către societăţi comerciale.”, este motivaţia patetică a subalternilor lui Ţâroiu, care se exprimă de parcă cele două situaţii ar fi apărut peste noapte, n-ar fi datat de cinci-şase ani. Bănuim că neglijenţii au trimis scrisori cu scuzele de rigoare chiriaşei Florina Vuţei, care a fost lăsată, patru luni, fără contract din cauza superficialităţii în activitatea conţopiştilor din Primărie, cărora li s-a atras atenţia să-şi facă ordine în hârtii şi să nu mai întârzie cu documentele fie pe punctul să expire, fie expirate de ani buni. În celălalt caz, noroc că i-au atenţionat cei de la Lidl pe capii Primăriei că le expiră închirierea în august, altfel nimeni nu s-ar fi prins, cu atât mai mult cu cât supermarketul nu s-a aflat niciodată pe lista de chiriaşi aprobată colectiv, ci a fost un contract votat separat în 2011, cu o durată de cinci ani.
Florina Vuţei, lăsată fără contract patru luni. Cei de la Lidl i-au atenţionat ei pe angajaţii Primăriei că le expiră contractul
La sfârşitul lunii martie, la patru luni distanţă de momentul aprobării de a fi prelungite cu un an contractele de închiriere pentru „spaţiile comerciale şi terenurile ce aparţin domeniului public şi privat al municipiului Câmpulung, ocupate cu titlu de chirie de societăţi comerciale, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale”, hotărârea a trebuit completată cu cele două poziţii nou descoperite: SC Un băiat şi o fată SRL, deţinătoarea unei închirieri din 2010, pentru spaţiul din faţa imobilului Munca Colectivă, care a expirat pe 31 decembrie 2015, şi Lidl România SCS, aflată sub contract cu Primăria Câmpulung, din 2011, pentru o bucată de teren în faţa complexului comercial. Mai precis, trotuarul şi intrarea, pe care firma le-a amenajat corespunzător, ca să-şi primească clienţii în condiţii decente. Nu cum arată trotuarele în tot Câmpulungul, o bătaie de batjocură la adresa plătitorilor de taxe şi impozite, pe care cinci primari, după Revoluţie (punându-l la socoteală şi pe Ţâroiu), n-au fost în stare să le aducă la un aspect civilizat.
Pe 21 ianuarie 2016, reprezentanţii Lidl România SCS au trimis o adresă Primăriei, prin care atenţionau că termenul contractului din 31 august 2011 va expira pe 30 august 2016. În plus, aceştia solicitau prelungirea perioadei de închiriere cu încă cinci ani. Aşa ar trebui să procedeze şi patronii câmpulungeni: să trimită ei avertismente Primăriei că le expiră contractele peste o jumătate de an, de vreme ce angajaţii nu se descurcă să ţină o evidenţă computerizată impecabilă. Dacă nici cu calculatorul nu ai ordine în hârtii… vă daţi seama la ce cote se plasează dezinteresul de a presta o muncă fără cusur, fiindcă nu-i sancţionează nimeni pentru îndeplinirea defectuoasă a sarcinilor de serviciu.
Omisiunea a fost îndreptată, prelungindu-se contractul patroanei de la Un băiat şi o fată până la 31 decembrie 2016, iar pentru Lidl, până la 31 august 2021.
Revoluţionarul Vlad a sărit pe investitorul care a reparat trotuarul
De parcă n-ar fi fost suficientă amărăciunea produsă de dezordinea existentă în cadrul serviciilor din Primărie, a plusat cu o tâmpenie unul dintre consilierii locali PNL. Insul era “băşicat” tot că Lidl plăteşte prea puţin cu titlu de chirie. Asta deşi compania a reabilitat un trotuar, aşa cum Primăria şi Consiliul Local nu sunt în stare s-o facă. Uitaţi-vă la trotuarele din municipiu, de pe care este indicat să cobori, ca să nu-ţi scrânteşti încheieturile în găurile suprafeţei nereparate de dinainte de ’89! Nişte nesimţiţi, cărora nu le este ruşine cu zone desprinse parcă din filmele în care decorul sare în aer de la început până la sfârşit! Luaţi la pas localitatea, centrul şi cartierele, şi spuneţi-ne unde sunt trotuare netede ca-n palmă, căci noi n-am găsit!
În această situaţie de plâns alintat cu un şut în dosul celor care nu simt sub pingele denivelările şi scobiturile din suprafaţa destinată pietonilor, s-a găsit un “înţelept” de la PNL, care a marcat împlinirea unui an de când pierde vremea în Consiliu – şi mai ia şi bani pentru asta – sărind la gâtul unui investitor, care chiar a făcut o treabă bună. Spre deosebire de instituţiile de stat, Primăria, de exemplu, care funcţionează în mijlocul unei mizerii şocante, zona dimprejur învingând puterea de înţelegere până şi a celui mai tolerant câmpulungean, şefii Lidl şi-au dorit o amenajare exterioară pe măsura renumelui companiei. O companie care îşi respectă clienţii, primindu-i cum se cuvine. De aceea, pe 31 august 2011, au încheiat un contract cu Primăria, prin care au închiriat 553 de metri pătraţi, pe strada Traian, nr.44, pentru amenajarea trotuarului. Închirierea terenului din domeniul public s-a făcut pentru o perioadă de cinci ani, la tariful prevăzut în Hotărârea Consiliului Local 64 din 27 mai 2010, privind impozitele şi taxele locale pentru anul 2011, respectiv 0,5 lei/mp/an. Într-adevăr, chiria era mică, dar dacă acesta era nivelul aprobat la acel moment…
S-a umflat în pene revoluţionarul Marian Vlad, patron de prăvălie, cum că cetăţenii posesori de garaje plătesc 1-2 lei pe metrul pătrat, în timp ce, în cazul Lidl, „preţul de 0,5 lei pe metrul pătrat este ceva absurd. Dăm 500 de metri pătraţi pe 50 de bani?”, a făcut pe justiţiarul Vlad, care, dacă n-a avut cu cine să se lupte la Revoluţie, are ocazia acum, ca membru al Consiliului Local, să se lupte cu concurenţa din ce în ce mai agreată de cumpărătorii musceleni, care se îndepărtează de magazinele alimentare mici. Nu este niciun secret că unii dintre patronii de magazinaşe de cartier se aprovizionează şi de la supermarketuri, după care, ca să se aleagă cu ceva, umflă preţul la revânzarea produselor. Cum lumea s-a prins de figură, merge direct la „sursă”.
Vlad a fost liniştit de Executiv cu actualizarea preţului chiriei, potrivit hotărârii valabile pentru anul în curs. Jenantă atitudine, să urli împotriva celui care se îngrijeşte de felul cum arată împrejurimea afacerii şi să te faci că nu-i vezi pe întreprinzătorii locali cu “şoriciul” de două degete, care ocupă abuziv domeniul public fără să-i dea nici pe cei 50 de bani la Primărie. Patroni de firme de transport, care ocupă trotuarele cu TIR-uri, patroni de spălătorii care umplu trotuarele de lături şi câte şi mai câte!