4 C
Campulung Muscel
18/01/2025

Firmele care au asfaltat în oraş sunt venite cu dedicaţie de la Consiliul Judeţean

A spus-o Dan Şipoteanu, iar Bogdan David, care nu mai vrea să lucreze cu constructori rezultaţi în urma licitaţiilor, a confirmat-o

Anul trecut, s-au desfăşurat două feluri de asfaltări în Câmpulung. Asfaltări marca Ţâroiu şi asfaltări marca David. Afirmaţia nu este nici glumă, nici ironie, nici înţepătură cu tentă politică. Reabilitările de drumuri întreprinse în municipiu, de mai mulţi ani, nu din 2015, de când datează moda conducerii Primăriei şi a localităţii de doi viceprimari, în locul formulei fireşti primar-viceprimar, sunt întreprinse şi finanţate din două surse: capitolul „Investiţii” al bugetului local şi capitolul „Întreţinere drumuri şi poduri” al ADP-ului, care are buget propriu. Tot banii noştri, şi unii, şi alţii, iar pe om prea puţin îl interesează cine face asfaltarea şi din ce buget este plătită. Insistăm asupra faptului că, indiferent că lucrarea este pe lista de investiţii a Primăriei ori pe agenda anuală a ADP-ului, costurile sunt suportate din taxele şi impozitele câmpulungenilor. Atunci, de ce vorbim despre intervenţii diferenţiate după coordonatorul lor? Pentru că Liviu Ţâroiu se ocupă de reparaţiile stradale care se execută cu firme specializate, alese în urma unor licitaţii, în timp ce Bogdan David supraveghează operaţiunea de aşternere de covoare asfaltice de către ADP-işti. În mod normal, învingător în competiţia asfaltărilor din 2015 ar fi trebuit să iasă PSD-istul, de vreme ce a colaborat cu specialişti în domeniu, pentru care muncitorii Primăriei nu reprezintă o concurenţă. În realitate, însă, treburile au stat diferit, pentru că „pomul lăudat” n-a produs nici măcar o lucrare cap-coadă, ceea ce s-a licitat anul trecut fiind reprogramat în 2016. În timp ce „Doreii” coordonaţi de Bogdan David au primit laudele consilierilor locali şi ale puţinilor cetăţeni prezenţi la dezbaterea publică a bugetului, mulţumiţi de prestaţia angajaţilor struniţi de “biciul” viceprimarului cel tânăr. 

Programul de asfaltări coordonat de Bogdan David a primit laudele consilierilor şi ale cetăţenilor 

Aducând în plenul Consiliului Local, la sfârşitul lunii ianuarie, o constatare a cetăţenilor, Dan Şipoteanu a făcut o remarcă menită să crească orgoliul în responsabilii de lucrări de infrastructură, Liviu Ţâroiu şi Bogdan David. Colegul de partid al acestuia din urmă, Ionel State, a avut grijă, însă, să i-l dezumfle repede pe al social-democratului. „Cum s-a asfaltat în 2015 nu s-a asfaltat de foarte mulţi ani în Câmpulung.”, a susţinut peremistul, care a şi acordat o „bilă albă” imaginară din partea câmpulungenilor satisfăcuţi că s-au trezit cu bitum proaspăt în dreptul curţilor. „Pentru cel care conduce ADP-ul.”, a avut grijă Ionel State să indice destinatarul corect al „bilei albe” şi, pe cale de consecinţă, al voturilor, Bogdan David, întrucât asfaltările derulate de constructorii rezultaţi în urma licitaţiilor organizate de Liviu Ţâroiu sunt restanţe ce trebuie rezolvate în 2016. 

„Văd că domnul State este comic astăzi – a comentat ironic PSD-istul. Sunt două activităţi: un program de investiţii în materie de asfaltări, derulate cu diverse societăţi, şi un program aprobat la începutul anului de Consiliul Local, ca activitate a Serviciului ADP.” Cel de-al doilea, de care s-a ocupat îndeaproape Bogdan David, a primit laudele, după cum am precizat, iar primul, criticile. În plus, acuzaţii că s-au produs favoritisme, ca să nu spunem mai mult, la câştigarea licitaţiilor. Ca drept dovadă că David este un tip meticulos, organizat şi dornic să schimbe mentalitatea superficială a „datului peste ochi”, acesta s-a pregătit, pentru şedinţa de Consiliu trecută, cu un material prezentat în premieră colegilor din administraţia publică locală. A pus să fie fotografiate toate străzile care au beneficiat de îmbunătăţiri substanţiale, graţie turnării de asfalt, ca să se vadă clar diferenţa între „înainte” şi „după”. „Catalogul” arterelor pozate înainte de „lifting”, însoţite de varianta „cosmetizată” de muncitorii ADP-ului, pe capul cărora a avut cine să stea, ca să facă o treabă cu simţ de răspundere, a fost depus şi la Secretariatul Primăriei, şi la ADP. 

Era bine ca şi Investiţiile Primăriei să fi făcut această paralelă, prin intermediul fotografiilor, spunea în plen Bogdan David, dar de ce să te complici, dacă la stat „timpul trece, leafa merge”?!      

Firmele câştigătoare ale licitaţiilor în 2015 n-au finalizat nicio stradă contractată. Coincidenţă (sau nu), toate sunt din Piteşti

Chiar fără suport fotografic, constatarea liberalului, în urma inspecţiilor în teren, a fost că o dotare corespunzătoare a Serviciului Public Administrare a Domeniului Public şi Privat salvează o grămadă de bani, renunţându-se la colaborarea cu constructori, mai mult sau mai puţin agreaţi politic. „În doi sau trei ani, cel mult, ar trebui să trecem la asfaltări numai cu societatea noastră şi să renunţăm la asfaltări cu firme, pentru că acestea nu au terminat aproape nicio stradă. Licitează tot felul de străzi, în toate localităţile din Argeş sau pe unde pot, ca să prindă lucrările, şi le fac în doi sau trei ani, când au timp.”, a relatat Bogdan David o situaţie vizibilă cu ochiul liber. „Vin cu dedicaţie de la Consiliul Judeţean.”, a găsit explicaţia Dan Şipoteanu, contrazis de Liviu Ţâroiu, PSD-ist, ca şi conducerea CJ: „Nu au nicio legătură cu Consiliul Judeţean.” Şipoteanu n-a renunţat la ideea sa: „Firmele care au lucrat prin oraş – căci le cunosc pe toate – sunt venite cu dedicaţie de la Consiliul Judeţean. Se întâmplă de acum? Se întâmplă de 25 de ani!” „Vă mulţumim că v-aţi exprimat părerea liber.”, l-a întrerupt sarcastic Iustinian Stănescu, cel care a prezidat şedinţa. „Acesta este adevărul, nu că mi-am exprimat părerea liber.”, n-a cedat acesta, aprobat de mai rezervatul coleg de la PNL, Bogdan David: „Întâmplător, toate sunt din Piteşti.”

În apărarea programului urmărit de el, viceprimarul care stă pe scaun cât o mai vrea instanţa spunea că societăţile câştigătoare ale contractelor de lucrări la Câmpulung au mers mai încet decât ADP-ul, întrucât au avut de executat nu numai suprafaţa carosabilă, ci şi rigole, şi trotuare noi, şi lucrări suplimentare, pe care lucrătorii Primăriei nu le-au avut în sarcină.

ADP-ul, posibil să devină SRL

Că David n-a glumit în privinţa intervenţiilor la infrastructura rutieră şi pietonală executate numai cu oamenii Primăriei, fără firme şi fără licitaţii îndoielnice, se deduce din lista de dotări a serviciului public pe 2016, pe care a fost inclus, printre altele, un rezervor suplimentar de bitum, pentru care s-au prevăzut 150.000 lei, care să asigure o cantitate mult mai mare de material. „Indiferent ce am vrea noi să spunem, ce a afirmat domnul Şipoteanu este adevărat. Să nu credem că, aşa cum este el dotat, ca forţă de muncă, putem să aducem ADP-ul să facă lucrări de bună calitate. (…) Nu vom putea să facem niciodată numai cu ADP-ul cât am făcut noi, prin programul întreprins cu alte societăţi, cu alte şantiere.”, s-a arătat sceptic Ţâroiu că se va putea renunţa în viitorul apropiat la relaţia cu firmele de profil.

Şi nici numărul de personal al serviciului nu oferă garanţia folosirii sale cu succes, în detrimentul profesioniştilor în materie de asfaltări. „Numărul de personal alocat prin legislaţie nu ne permite mai mult. Dacă vom gândi să-l transformăm într-o societate comercială a Primăriei, care să poată angaja mai mult, cum este Pieţe SRL, ar fi cu totul altceva. Dar, la structura actuală, nu putem să facem mai mult decât face ADP-ul.”, a încheiat „tăticul” licitaţiilor pe 2015 la Câmpulung. 

Bogdan David este convins că, odată început şi continuat programul de dotare a ADP-ului, în cel mult trei ani, „defilarea” asfaltatorilor externi pe „uliţele” câmpulungene, când vor ei, după ce sfârşesc reparaţiile la case mai mari, va fi de domeniul trecutului. Mai mult, peste câţiva ani, susţine viceprimarul liberal, nu vor mai fi atât de multe căi de acces de reparat ca în prezent, ca să se apeleze la forţe suplimentare celor locale.                   

În 2016, ADP-ul are în lista de dotări, pe lângă motocositoare (15.000 lei), motofoarfeci (10.000 lei), cărucioare de salubritate (25.000 lei), ciocan demolator (8.000 lei), cântar auto (70.000 lei), şi două autovehicule: o autoutilitară – 150.000 lei şi un autoturism – 78.000 lei. „Unul va merge pe un schimb la Serviciul de Evidenţă a Populaţiei, iar celălalt va înlocui una dintre camionetele ARO, în situaţia căreia, în momentul de faţă, cheltuielile de întreţinere şi costul combustibilului sunt la nivelul de achiziţie a unei maşini noi.”, a conchis Bogdan David. 

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!