Nu tot timpul marfa este de cea mai bună calitate, chiar dacă este cumpărată de la un supermarket cu renume. De acest lucru şi-a dat seama, săptămâna trecută, un bărbat din Câmpulung, după ce a procurat de la Kaufland un pepene. După spusele acestuia, fructul cumpărat semăna şi avea gust mai mult de dovleac. A reuşit să ia banii înapoi de la reprezentanţii magazinului, dar după ce a fost înjosit, spunându-i-se că ar fi trebuit să returneze pepenele întreg.
Fructul semăna mai mult a dovleac decât a pepene
Încă nu este sezonul pepenilor, iar oltenii, care sunt mari producători de astfel de fructe, ajung în pieţele din Câmpulung abia pe la jumătatea lunii iulie. Cu toate acestea, supermarketurile deţin pe rafturi bostani din străinătate al căror gust nu se poate compara cu cel al fructelor autohtone. Astfel, cei care nu mai au răbdare până în iulie ca să simtă gustul pepenilor româneşti sunt conştienţi că, atunci când ajung acasă cu fructul, s-ar putea să aibă surpriza ca gustul să lipsească în totalitate. Aşa i s-a întâmplat şi unui câmpulungean care a procurat, printre alte cumpărături, şi un pepene verde. Ion Rada a ajuns la redacţia noastră pentru a-şi spune păsul. Acesta ne-a povestit cum s-a ales cu marfă proastă şi înjosit de reprezentanţii supermarketului. „Soţia a făcut mai multe cumpărături de la Kaufland, printre care şi mai multe alimente. A cumpărat şi un pepene, pentru că avem un nepot, care ne spunea mereu să îi cumpărăm. Seara am tăiat din el şi am văzut că nu este bun, după culoare. Am mâncat puţin din el şi am văzut că nu este bun. Era ca un dovleac, cu seminţele albe. Acele trei felii le-am aruncat la coşul de gunoi.”, ne-a povestit Ion Rada.
Cumpărăturile au fost făcute sâmbătă, iar bărbatul a ales ca, duminică, să se prezinte la recepţia supermarketului pentru a rezolva situaţia. Trebuia să îi fie returnaţi 22 de lei, costul produsului. De aici a aflat că este posibil să nu îi primească, pentru că nu a adus produsul întreg. Din moment ce l-a tăiat, a gustat din el şi si-a dat seama că nu este bun. Nu putea să aducă bucăţile din care a mâncat. „I-am arătat bonul şi pepenele. A rămas convinsă că nu era bun, dar mi-a reproşat că nu era întreg. Dacă ştiam că trebuie să îl duc întreg, duceam şi bucăţile pe care le-am tăiat. Atunci am vrut să merg la şeful de magazin ca să văd acesta ce îmi spune. Nu l-am găsit, dar mi s-a spus că o găsesc pe şefa de tură. Şi aceasta mi-a reproşat că pepenele nu este întreg. I-am spus că este duminică, dar a doua zi mă voi duce la Protecţia Consumatorului. Dar până atunci i-am spus că o să chem Poliţia, să îl arăt, să nu cumva să spună că mă duc cu alt pepene. Până la urmă, şefa a acceptat să încheie un proces verbal, să mă treacă într-un registru şi să îmi dea banii. Chiar şi în timp ce îmi completa procesul verbal, mă acuza că nu l-am adus întreg.”, ne-a mărturisit bărbatul. Acesta a rămas stupefiat când a auzit că este acuzat că nu a adus fructul întreg şi a considerat că angajaţii de la Kaufland ori fac un abuz, ori vor să îşi bată joc de el.
Directorul de la Câmpulung se ascunde de clientul nemulţumit
Cu toate că şi-a recuperat banii, a telefonat la Bucureşti pentru a se convinge că reprezentanţii de la Câmpulung au procedat corect şi el este de vină. De aici a aflat că nu ar fi trebuit să aducă nici măcar fructul. Fiind nemulţumit de produsul cumpărat, potrivit politicii supermarketului, reprezentanţii Kaufland ar fi trebuit să îi dea banii fără alte discuţii referitoare la cantitatea din pepene care lipsea. „Nici nu am apucat să termin de povestit, că cea de la Bucureşti mi-a spus că trebuia să îmi returneze banii imediat, fără nicio şovăire. Mi-a mai spus că trebuia să îmi dea banii şi dacă nu aveam pepenele. Poate că îl mâncam, îmi venea rău şi mă duceam la spital. De unde îl mai luam eu ca să îl duc lor?! A rămas că ia dumneaei legătura cu reprezentanţii de la Câmpulung. M-a întrebat dacă am vreo pretenţie ca cei de la Kaufland Câmpulung să fie pedepsiţi. I-am spus că numai şefii lor pot să ia această decizie. Cert este că lumea se oprise şi se uita ca la circ. Se poate vedea pe filmare.”, povestea, zilele trecute, Ion Rada. Reprezentanţii sediului central, de la Bucureşti, au revenit cu un telefon la client şi l-au asigurat că s-a luat legătura cu cei de la Câmpulung, iar, dacă doreşte, poate să aibă şi o întrevedere cu directorul magazinului local.
A ajuns la uşa directorului, dar nu a fost primit pentru că şeful ar fi fost într-o şedinţă. A fost îndemnat să lase numărul de telefon şi va fi apelat în scurt timp. O săptămână a aşteptat acel apel care nu a mai venit nici până în ziua de astăzi. „Nu l-am găsit pe director, dar am vorbit cu o fată care m-a întrebat dacă sunt cel cu pepenele. Atunci mi-a spus să las numărul de telefon, pentru că şeful este la o şedinţă. De atunci, de joi, domnul director nu a terminat şedinţa, pentru că nu m-a sunat nici până acum. Am vrut să trag un semnal de alarmă, ca alţi clienţi să nu păţească ce am păţit eu. El trebuia să îşi instruiască personalul. Trebuia să mă sune şi să mă cheme la o discuţie, aşa ar fi fost normal şi corect.”, a conchis Ion Rada. După spusele acestuia, a fost atât de vehement din cauză că fructul a fost cumpărat pentru nepotul său care putea să ajungă la spital pentru un pepene şi, cu toate acestea, tot el a fost certat că nu a adus înapoi produsul întreg. L-a deranjat reacţia angajaţilor de la Kaufland şi, mai ales, indiferenţa directorului care a refuzat să stea de vorbă cu el. Acum a rămas cu nemulţumirea produsului de proastă calitate şi cu umilinţa angajaţilor.