09/11/2025

Omul de afaceri Răuţoiu, înscris la licitaţia derulată la Ţiţeşti, pentru obţinerea unui contract de drumuri de 4 milioane de lei

Sorinel Răuţoiu, patronul firmei Group Concif SRL, din satul Bădeni, comuna Stoeneşti, este unul dintre cei doi concurenţi înscrişi la licitaţia pentru asfaltarea mai multor drumuri din Ţiţeşti. Într-o perioadă în care administraţiile locale au cam sistat contractarea de lucrări, primarul Gheorghe Savu continuă derularea procedurii menite să-i asigure serviciile unui constructor. Startul licitaţiei s-a produs pe 24 septembrie 2025, fiindu-le acordat un răgaz de înscriere până pe 10 octombrie 2025 asfaltatorilor interesaţi de execuţia investiţiei cifrate la aproximativ 4 milioane de lei. Administraţia localităţii de la margine de Muscel şi-a propus să modernizeze străzile Speranţei (Şerbani), Luncii, Vărăriei şi Mărgineanca, prin asfaltare, amenajarea de rigole betonate şi trotuare – acolo unde lăţimea permite – şi a accesului către proprietăţile oamenilor.

  • Doi concurenţi înscrişi la licitaţie

Group Concif SRL, reprezentată de omul de afaceri muscelean Sorinel Răuţoiu, unul dintre ofertanţii înscrişi, este concurată de Ideal Construct Activ SRL (reprezentant Florin Stuparu), din Bradu, la licitaţia pentru câştigarea contractului în valoare de 3.838.323,74 lei. Comisia de evaluare a ofertelor o va alege pe cea care conţine preţul cel mai scăzut.

Potrivit proiectului tehnic întocmit de firma Dream Investment Project SRL, din comuna Pietroşani, prin inginerul Adriana Enescu, şef de proiect, drumurile propuse pentru asfaltare sunt amplasate în satele Ţiţeşti, Cişmea şi Valea Stânii. „Străzile au o lungime de 3.834 metri liniari şi deservesc cetăţenii comunei Ţiţeşti, în vederea accesului la proprietăţi şi locuinţe, precum şi la reţeaua de drumuri comunale – DC 83 şi DC 84 – şi DN 73, care străbate comuna.”

În urma realizării lucrărilor de modernizare rezultă următoarele caracteristici tehnice: lungimea tronsoanelor modernizate – 2.918 metri; lăţimea părţii carosabile – 3-5,50 metri; lăţimea acostamentelor – 0,375-0,50 metri; şanţ betonat – 1.061 metri liniari; şanţ betonat existent, care se menţine cu reparaţii – 390 metri liniari; rigolă de acostament – 245 metri liniari; rigola tip R3 – 380 metri liniari; rigola cu secţiune protejată – 1.064 metri liniari; podeţe tubulare – 5 bucăţi; parapete direcţionale tip N2 – 200 metri liniari; accese la proprietăţi – 88 bucăţi; marcaje longitudinale – 8,19 km.

Soluţia agreată în cadrul expertizei tehnice prevede o structură rutieră nouă realizată astfel: 4 cm, strat de uzură din beton asfaltic tip BAPC 16; 5 cm, strat de bază din beton asfaltic deschis tip BADPC 20; 15 cm, strat superior de fundaţie din piatră spartă, amestec optimal; 25 cm, strat de fundaţie din balast, la care se va asigura un grad de compactare de minimum 98%; îmbunătăţirea terenului de fundare prin stabilizare mecanică sau chimică.

  • Amplasamentul celor patru drumuri

Prin proiect se propune modernizarea infrastructurii rutiere a străzii Speranţei, pe o lungime totală de 710 metri, a străzii Luncii – 748 metri, a străzii Vărăriei – 1.508 metri şi a străzii Mărgineanca – 868 metri. „Străzile propuse au fost întreţinute cu balast, dar din cauza acţiunii agenţilor de mediu (ploi, zăpadă, cicluri repetate de îngheţ-dezgheţ) şi a lipsei fondurilor pentru întreţinerea curentă, sunt improprii circulaţiei rutiere, în condiţii de confort şi siguranţă.”

Strada Speranţei îşi are originea din DN 73, plecând perpendicular pe acesta înspre Est, şi se sfârşeşte după 710 metri, la ultima casă de pe partea stângă, în apropierea liniei CFR Piteşti – Câmpulung. Strada are o platformă carosabilă cuprinsă între 3-4 metri.

Strada Luncii îşi are originea în DC 84, plecând perpendicular pe acesta înspre Nord, şi se sfârşeşte după 748 metri, la ultima casă de pe partea stângă. Strada Luncii se intersectează cu strada Speranţei după aproximativ 570 metri şi traversează două canale ANIF, prin intermediul a două podeţe dalate. Strada are o platformă carosabilă cuprinsă între 2,75-3 metri.

Strada Vărăriei îşi are originea din DN 73, plecând perpendicular pe acesta înspre Est, şi se sfârşeşte după 1.508 metri, la intersecţia cu DC 83. Această stradă traversează linia CFR Câmpulung – Piteşti, dar şi un canal ANIF. Are o platformă carosabilă cuprinsă între 3-5 metri.

Strada Mărgineanca îşi are originea din DC 83, plecând perpendicular pe acesta înspre Nord, şi se sfârşeşte după 868 metri, la intersecţia cu DC 83, după ce îşi schimbă traseul înspre Est, după aproximativ 520 metri. Strada are o platformă carosabilă cuprinsă între 2,50-4 metri.”

Toate cele patru drumuri sunt din balast, prezintă gropi şi făgaşe, deoarece nu au un sistem rutier corespunzător, din cauza lipsei de fonduri pentru amenajare. Aparţin domeniului public al comunei Ţiţeşti şi sunt amplasate atât în intravilan, cât şi în extravilan.

  • Deficienţele tronsoanelor propuse pentru reabilitare    

„Drumurile propuse spre modernizare – continuă proiectul tehnic – sunt mărginite de locuinţe, în interiorul localităţii, şi de terenuri agricole, în afara ei, şi sunt realizate, în cea mai mare parte, la nivelul terenului. Scurgerea apelor este deficitară, şanţurile şi podeţele, acolo unde există, nu au beneficiat de lucrări de întreţinere curentă şi reparaţii. Astfel, ca urmare a efectelor defavorabile hidrometeorologice, aceste lucrări au fost degradate sau distruse, impunându-se consolidarea sau refacerea lor. Şanţurile laterale fiind degradate, iar pe lungimi mari, inexistente, nu asigură continuitatea preluării şi evacuării apelor pluviale în condiţii optime.

Pe de altă parte, din cauza lipsei întreţinerii, vegetaţie a crescut pe acostamente, împiedicând astfel scurgerea laterală a apelor. Acestea curg sau băltesc în lungul străzilor în timpul ploilor abundente, degradând suprafaţa carosabilă prin spălare sau depuneri de noroi.

Starea tehnică a drumurilor este „rea” pe întreaga lungime, traficul desfăşurându-se anevoios, în condiţii de siguranţă şi confort, mai ales în perioadele cu precipitaţii abundente. În perioadele secetoase reprezintă un factor poluant extrem de grav pentru mediu prin praful iscat la trecerea mijloacelor de transport sau din acţiunea vântului.

Starea precară a drumurilor creează neajunsuri legate de accesul localnicilor atât la proprietăţi, cât şi la obiectivele social-culturale şi administrative de pe raza localităţii. Ca urmare a celor prezentate, se impune necesitatea executării lucrărilor specifice de reabilitare şi modernizare a cestor drumuri.”, redăm din proiectul tehnic al investiţiei care prevede lucrări de asfaltare, de colectare şi evacuare a apelor meteorice din zona drumurilor, de siguranţă a circulaţiei şi de realizare a semnalizării.

Autoritatea contractantă a inserat în anunţul de licitaţie următoarea avertizare: „Deşi în proiectul tehnic este proiectată şi strada Luncii, autorizaţia de construire este emisă doar pentru strada Speranţei, strada Vărăriei şi strada Mărgineanca, astfel procedura de atribuire urmăreşte asfaltarea celor trei străzi, ofertele tehnice şi financiare ce vor fi prezentate vor conţine informaţii doar pentru strada Speranţei, strada Vărăriei şi strada Mărgineanca. Finanţarea este asigurată de la bugetul local, multianual, în fiecare an, se va executa în funcţie de valoarea alocată în bugetul local pentru acest obiectiv. Prioritizarea execuţiei pe străzi va fi înaintată executantului odată cu ordinul de începere a lucrărilor.”

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!