25.7 C
Campulung Muscel
13/07/2025

În afara podului în lucru de la Bughea de Jos, Răuţoiu construieşte un pod şi la Bughea de Sus, pe strada Poligonului, în satul de la marginea comunei

Două poduri are în lucru, în vecinătatea Câmpulungului, cel mai prolific constructor muscelean, care se simte ca peştele în apă la lucrările la care are de turnat betoane. Podul din Bughea de Jos, de peste drum de Şcoala Gimnazială, peste pârâul Brezoiu, este într-un stadiu avansat. De două luni, firma lui Răuţoiu lucrează şi la Bughea de Sus, la un obiectiv similar: un pod pe strada Poligonului, la km 0+571,50, peste pârâul Bughea, în comunitatea etnică a localităţii. Primarul Nicolae Tarbă are în derulare, de mai bine de un an, un proiect de infrastructură stradală, care include 8,5 kilometri de străzi şi această cale de trecere peste cursul de apă, care străbate aşezarea defavorizată, social vorbind, a comunei. Străzile Râului, Izvoarelor, Valea Siliştii, Trufăşeşti, Cândea, Creţilor, două segmente din strada Poligonului, plus construcţia unui pod care le intersectează, compun un proiect de anvergură atât ca desfăşurare a şantierului, cât şi ca total al costurilor: 18 milioane de lei, din care 15 milioane de lei, cheltuiala nerambursabilă, acordată prin Programul Naţional „Anghel Saligny”, şi 3 milioane de lei, contribuţia locală.

  • Câştigător – un SRL din Dâmboviţa, executant – Răuţoiu    

Execuţia lucrărilor de asfaltare şi de realizare a gabioanelor, a rigolelor şi a podului o asigură lucrătorii constructorului Răuţoiu, însă nu acesta este câştigătorul licitaţiei desfăşurate în urmă cu doi ani. La procedura de achiziţie desfăşurată în anul 2023, Primăria Bughea de Sus a primit oferte din partea a două societăţi: Eurocogen, Filiala Aninoasa, din Dumbrava – Dâmboviţa, şi asocierea formată din firmele familiei Răuţoiu, Group Concif şi Ratelen Construct. Asocierea SRL-urilor din Stoeneşti – Cetăţeni a ratat, teoretic, contractul, fiind aleasă oferta firmei dâmboviţene. În fapt, muncitorii lui Răuţoiu sunt cei care derulează lucrările, modelul fiind adoptat şi la Bughea de Jos. Şi la vecini, câştigătoarea lucrării de modernizare a străzilor Valea Ciocanului, Valea Calului + Piscul Calului, Valea Crasan, Gheorghe Dinică, tronson 1 şi tronson 2, Plăişor Bratia, plus execuţia unui pod nou pe Drumul Brezoiului, peste pârâul cu acelaşi nume, a fost Eurocogen Filiala Aninoasa SRL, devenită Eurocogen Dâmboviţa SRL, reprezentată de Andrea Chirulli, concurată la licitaţie de Group Concif SRL, din Bădeni – Stoeneşti, firma lui Sorinel Răuţoiu. Câştigătoare a fost declarată Eurocogen, însă pe teren sunt la lucru muncitorii lui Răuţoiu.

  • Grinzile podului au fost aduse astăzi

Revenind la investiţia de la Bughea de Sus, de două luni, echipa a început lucrul la podul de pe strada Poligonului. Au finalizat structurile de fier beton şi ciment de circa o lună – o perioadă de timp trebuia lăsat să se matureze cimentul -, iar astăzi (n.r. 3 iulie 2025) au sosit grinzile, pe care le va monta. Ulterior, vom face legătura cu bitum.”, ne-a declarat primarul Nicolae Tarbă.

Cât priveşte restul lucrării, potrivit şefului Executivului de la Bughea de Sus, s-au finalizat gabioanele pe toate tronsoanele, atât pe strada Izvoarelor, cât şi pe Poligonului. „Sunt două (n.r. tronsoane ale străzii Poligonului), rămâne să fac acolo gabioane în aval şi în amonte, la pod. Partea de piatră spartă a fost prinsă, mai trebuie o mică finisare şi apoi să turnăm cimentul. S-au apucat pe Valea Siliştii, au făcut destul de mult, în jur de 200 de metri de gabioane, acum se plachează cu ciment. Momentan, nu mai au piatră, dar, cu siguranţă, vor continua. Ei trebuie să termine, fără doar şi poate, în acest an, deci stăm acceptabil.”, a adăugat primarul Nicolae Tarbă.

În privinţa asfaltării, „au mai rămas cele două segmente ale Poligonului, unde este podul, din sus şi din jos, şi Valea Siliştii, care trebuie finalizată cu gabioane. Avem şi acolo nişte podeţe care nu au fost prevăzute, dar trebuie să le refacem. Trebuie să toarne asfalt şi apoi să vină cu ridicarea capacelor la canalizare. Mai trebuie făcute şanţurile atât pe Izvoarelor, cât şi pe Poligonului şi Râului. Pe Valea Siliştii nu fac şanţuri, pentru că este strada foarte îngustă.”, a precizat edilul.

  • Câteva referinţe tehnice despre podul cel nou

Potrivit proiectului tehnic, infrastructura podului este compusă din două culee masive cu faţă văzută, din beton armat, aşezate pe fundaţii directe din beton armat. Fundaţiile culeelor s-au realizat din două blocuri masive de beton cu secţiune dreptunghiulară 3 x 6,90 m şi înălţimea de 3 m, în două trepte, din beton armat cu oţel-beton. Lucrarea, în ordinea tehnologică a etapelor, a constat în: după realizarea săpăturii, execuţia şapei de egalizare din beton simplu, cu o grosime de 10 cm; execuţia fundaţiilor culeelor din beton armat şi a elevaţiilor culeelor din beton armat monolit, la fel şi bancheta de rezemare, zidul de gardă şi zidurile întoarse; execuţia hidroizolaţiei pe toate suprafeţele în contact cu solul, din două straturi de emulsie bituminoasă; execuţia drenului din spatele culeelor; execuţia umpluturii de pământ din terasamentele rampelor de acces. „Umplutura de pământ se execută provizoriu, până la partea superioară a zidului de gardă, pentru a realiza calea de acces pentru macaraua care montează grinzile principale prefabricate. După execuţia suprastructurii, se va îndepărta umplutura de pământ pe o grosime de circa un metru, pentru a permite montarea dalei de racordare.”, după cum prevede proiectul.

Structura de rezistenţă a suprastructurii podului se execută din şase grinzi prefabricate cu lungimea de 14 m şi înălţimea de 0,72 m. Placa de suprabetonare se realizează din beton armat monolit şi se armează cu B500C. La capetele podului, în zonele de placă monolit se lasă un loc special, în care se vor monta elementele de prindere ale dispozitivului de acoperire a rostului de dilataţie. La nivelul lisei parapetului, la partea inferioară se execută lăcrimarul.

Toate suprafeţele de beton aflate în contact cu mediul înconjurător vor fi protejate cu vopsea anticorozivă pentru beton.

În ceea ce priveşte calea pe pod, vor fi montaţi parapeţii metalici direcţionali şi pietonali, pe pod şi pe zidurile întoarse ale culeelor şi dispozitivele a acoperire a rosturilor deasupra rosturilor de pe culee. Urmează: execuţia hidroizolaţiei pe pod tip membrană, aplicată prin termosudare cu bitum, de 4 mm grosime; execuţia unui strat de protecţie a hidroizolaţiei din beton asfaltic BA8, de 3 cm grosime; montarea bordurilor înalte din beton armat; execuţia umpluturii trotuarelor din beton simplu şi îmbrăcămintea pe trotuare de 4 cm grosime; execuţia îmbrăcămintei căii pe pod, aşternută mecanizat, în două straturi, de 4 cm grosime fiecare, din beton asfaltic.

Pe o lungime de 50 m se execută sistemul rutier pe rampele de acces compus din: strat de fundaţie din balast – 25 cm grosime; strat de piatră spartă – 15 cm grosime; strat de rezistenţă din binder – 5 cm grosime; strat de uzură din beton asfaltic – 4 cm grosime. Lucrarea continuă cu: montarea parapetului direcţional, pe o lungime de 25 m, pe fiecare rampă de acces la pod; execuţia casiurilor de descărcare a apelor meteorice pe la capetele podului, unde este cazul; asigurarea racordării pantelor de scurgere a apelor pluviale de la capetele podului, la partea superioara a casiului de descărcare; execuţia scărilor de acces sub pod, câte una pe fiecare rampa, pe partea dreapta, în sensul de mers; racordarea podului cu rampele, în amonte, se face direct cu taluzul albiei.

  • Investiţia de amploare de la Bughea de Sus a prevăzut lucrări în albia cursului de apă

Lucrările de calibrare şi protecţie a malurilor au fost prevăzute pe o lungime de 100 m. Documentaţia a prevăzut, referitor la calibrarea albiei în aval şi amonte, execuţia unor ziduri din gabioane aşezate pe saltele de gabioane cu grosimea de 0,30 m, montate pe un strat de geotextil. După execuţia marcajelor şi a semnalizării rutiere, podul cel nou va fi deschis pentru circulaţia rutieră şi pietonală.

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!