8.8 C
Campulung Muscel
12/05/2025

Primarul Cătălin Manta pregăteşte investiţia în reţea de canalizare, cu staţie de epurare, în satul Cândeşti

Reţeaua de canalizare, cu staţie de epurare, la Cândeşti şi parcul fotovoltaic tot la Cândeşti sunt investiţiile în pregătire ale autorităţilor locale de la Albeştii de Muscel. Centrala fotovoltaică intră în etapa de implementare, în timp ce pentru sistemul de canalizare al satului Cândeşti va fi întocmită documentaţia prin intermediul căreia sunt solicitate fonduri nerambursabile. Alte achiziţii ale acestei primăveri s-au realizat în cadrul „Sistemelor inteligente de management local”, însemnând camere video şi o platformă online a administraţiei publice, care va oferi cetăţenilor un acces mult mai facil la informaţiile şi serviciile Primăriei, dar şi posibilitatea de a face sesizări, programări, plăţi ş.a.m.d.

  • O primă achiziţie efectuată de subordonaţii primarului Cătălin Manta, pe care o vom prezenta în această relatare, are ca temă asigurarea serviciilor unui consultant, care să ghideze colectivul Primăriei în acţiunea de depunere a unei cereri de finanţare. Investiţia pentru care se intenţionează accesarea unor fonduri nerambursabile se intitulează „Înfiinţarea reţelei de canalizare şi staţie de epurare în satul Cândeşti”. Contractul în sumă de 321.300 lei a fost atribuit direct, pe 11 aprilie 2025, firmei piteştene Connect Consult SRL.

Pachetul de servicii de consultanţă constă în: verificarea conformităţii documentaţiei din punct de vedere al legislaţiei în vigoare şi al prevederilor Ghidului Solicitantului; elaborarea şi depunerea cererii de finanţare, inclusiv asistenţa pe parcursul evaluării ei, în cazul primirii de solicitări de clarificări ş în perioada de pre-contractare; verificarea documentelor anexă la cererea de finanţare întocmite de autoritatea contractantă şi exprimarea punctului de vedere privind conformitatea acestora; asistarea autorităţii contractante la încărcarea în aplicaţie a documentaţiei de finanţare; elaborarea întregului dosar privind cererile de rambursare (tranşele de plată); elaborarea rapoartelor de progres; răspuns la clarificări şi solicitări.

  • Cu societatea Connect Consult SRL, din Piteşti, colaborează administraţia publică şi în cadrul procedurii de implementare a proiectului „Înfiinţare de capacităţi de producere a energiei din surse regenerabile, pentru consum propriu în comuna Albeştii de Muscel”. Prestaţiile consultantului contractat pe 18 martie 2025, la preţul de 34.510 lei, constau în elaborarea întregului dosar privind cererile de rambursare (tranşele de plată), elaborarea rapoartelor de progres, răspunsuri la clarificări şi solicitări. Am relatat recent despre demersul axat pe „energie verde” al Primăriei Albeştii de Muscel, care fructifică o oportunitate oferită de Ministerul Energiei, prin fondul de modernizare în România.

Parcul fotovoltaic va fi realizat în punctul „Roghina”, pe un teren proprietate a comunei, situat în extravilanul satului Cândeşti, cu o suprafaţă de 178.994 metri pătraţi. Aici va fi construită o centrală electrică fotovoltaică de 0,08 MWp, cu racord la sistemul energetic naţional al judeţului Argeş, în cadrul unei investiţii în valoare de 519.234,34 lei.

  • Autorităţile locale din această localitate derulează proiectul „Sisteme inteligente de management local”, care constă în mai multe dotări de echipamente performante din categoria „smart”, între care şi achiziţia unui sistem de supraveghere video”. Furnizorul, la care s-a apelat pe 5 martie 2025, este firma Soluţii Digitale Inteligente SRL, din Câmpulung, care vinde echipamentele – plus manopera aferentă instalării şi configurării reţelei de monitorizare formate din opt camere – la preţul de 27.980 lei.

În cadrul aceleiaşi investiţii, tot pe 5 martie 2025, s-a realizat o achiziţie de pachete software şi sisteme informatice, la preţul de 114.906,40 lei, de la societatea Siltech Solution Enterprise SRL, din Mioveni. În esenţă, investiţia reprezintă platformă administraţiei publice locale, de monitorizare, control şi interacţiune, cât şi o aplicaţie mobilă care va gestiona interacţiunea cu cetăţenii, dar şi ortofotoplan şi introducerea datelor geospaţiale şi non-spaţiale existente. Iată ce cuprinde oferta tehnică.

Etapa 1: Portal on-line (modul Web portal) permite eficientizarea comunicării cu cetăţenii şi formarea iniţiativelor comunitare: formular de sesizări pentru diverse probleme semnalate în comună; formular pentru sugestii; formulare pentru toate departamentele indicate de beneficiar pentru depunerea şi solicitarea documentelor de interes public; pagina de contact a fiecărui departament în parte; detalierea la fiecare departament a documentelor necesare, în vederea eliberării actelor de către U.A.T. Albeştii de Muscel; adăugarea la fiecare departament a formularelor tipizate în format electronic; cetăţeanul va primi pe email, în mod automat, notificare de transmitere a solicitării; informarea cetăţenilor şi identificarea problemelor la nivel local; sistem de planificare online – site-ul web va permite programarea online a cetăţenilor la diverse ghişee APL (taxe şi impozite, registrul agricol etc.), pentru a solicita audienţe la autoritatea publică locală; consultarea hârtiilor punctelor smart din localitate; posibilitatea consultării staţiilor de reîncărcare din localitate.

Etapa 2: Aplicaţia portal web Mobile, aplicaţia mobilă disponibila în iOS şi Android: Sesizări şi Reclamaţii – raportarea problemelor (gropi, iluminat stradal defect, gunoi abandonat etc.); Informaţii Publice şi Transparenţă – ştiri şi anunţuri oficiale; Plăţi Online – Taxe şi impozite locale; Amenzi, Programări şi Documente – Programare online pentru audienţe cu primarul, Eliberarea de certificate şi adeverinţe; Evenimente şi Activităţi Comunitare – Evenimente locale, Proiecte de dezvoltare urbană; Transport şi Infrastructură – Programul mijloacelor de transport în comun, Hărţi cu lucrări în desfăşurare, Colectarea datelor din teren: oferă posibilitatea colectării de date de teren, efectuării de inventarieri şi măsurări, ataşarea fotografiilor şi a diferitelor rapoarte la obiectele geospaţiale culese; oferă posibilitatea de transmitere a pozelor cu diverse probleme din localitate.

Furnizorul echipamentelor asigură două zile de instruire a personalului care va utiliza aplicaţia, asistenţa şi mentenanţa. Firma oferă asistenţă remote (la distanţă) pe perioada de minim patru luni sau de câte ori este necesar.

Etapa 3: Ortofotoplan: realizare cartografiere aeriană, imagini aerofotografiate cu camera foto topografică. Oferta prevede că se va utiliza drona cu aripa fixa (avion), pentru zona de interes – zona de intravilan. Imaginile aerofotografiate vor fi mozaicate ortorectificate în sistem naţional de coordonate Stereo 70, precum şi în coordonatele sistemul de referinţă WGS 84.

Alte servicii în cadrul etapei 3: introducerea datelor geospaţiale existente (include introducerea datelor Eterra); introducerea datelor non-spaţiale existente (preluarea de la beneficiar în format digital vectorial) şi integrarea datelor beneficiarului în planul vector realizat şi atribuirea de informaţii la nivel de GIS; introducerea hărţilor electronice ale reţelelor de utilităţi publice (apa, gaze, canalizare). Pentru realizarea cartografierii aeriene se subcontractează o firmă de cadastrare specializată.

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!