4.7 C
Campulung Muscel
25/01/2025

S-au asfaltat străzile Valea Bărbuşii şi Leculeşti, care au fost prevăzute şi cu rigole

La un an distanţă de momentul în care au intrat în şantier străzile programate la canalizare şi asfaltare cu fonduri europene, completate cu cele locale, prin GAL Câmpulung Muscel, s-a pus la punct carosabilul, prin turnarea covorului bituminos. Chiar dacă, pe 28 noiembrie 2024, s-a aprobat prelungirea cu un an a duratei proiectului de reabilitare a celor patru străzi, Valea Bărbuşii, Grigore Alexandrescu, Leculeşti şi Pârşenilor, până la 31 decembrie 2025, Primăria Câmpulung nu va avea nevoie de un interval atât de lung pentru finalizarea proiectului. A fost nevoie de această amânare a finalului acordat până la 31 decembrie 2024, întrucât nu putea fi făcută recepţia în acest rest al anului, pe care îl vom încheia în trei săptămâni. Dar imposibilitatea încheierii formalităţilor birocratice nu împiedică lucrul în teren, care a avansat cu asfaltarea tronsonului 2 al Văii Bărbuşii şi a străzii Leculeşti.

  • Valea Bărbuşii, inclusă în strategia GAL în timpul lui Liviu Ţâroiu

Valea Bărbuşii, care n-a fost reparată niciodată de la construcţia ei, un tronson fiind uliţă de ţară, a fost inclusă, în mandatul lui Liviu Ţâroiu, în Strategia GAL Câmpulung Muscel. Strategie aprobată în toamna anului 2017, cu trei ani înainte să se instaleze la Primărie o locuitoare a străzii. În Strategia GAL Câmpulung Muscel, Valea Bărbuşii face parte din „zona urbană marginalizată Cazărmilor”. Valea Bărbuşii, împreună cu străzile Grigore Alexandrescu, Leculeşti şi Pârşenilor, a făcut parte din două proiecte GAL: introducerea reţelei de canalizare şi asfaltare.

Cât zbucium a existat în mandatul trecut pe marginea costurilor reparaţiei a patru străzi, aflate mult sub valoarea de reabilitare a unei singure străzi, Drăceşti, licitată în 2018, când primar era Liviu Ţâroiu! Asfaltarea s-a făcut în mandatul Elenei Lasconi, care a obţinut de la Guvern o parte din banii necesari reparaţiei. Fostul primar n-a lăsat în buget niciun leu pentru această lucrare, pe care o dădea, spre execuţie, constructorului Răuţoiu, la „pachet” cu străzile Ion Ţicăloiu şi Plăieşi. Acestea două s-au reabilitat în timpul edilului PSD, rămânând de onorat Drăceşti, pentru care Elena Lasconi n-a găsit în buget, la preluarea mandatului, fondurile necesare punerii la punct a arterei către Mărcuş. La început de 2021, a adus din fondul de rezervă al Guvernului 3 milioane de lei. Sumă insuficientă, în condiţiile în care a trebuit înlocuită reţeaua de apă făcută praf pe un tronson de 600 de metri. În final, costul investiţiei a ajuns la 9 milioane de lei, diferenţa, adică dublul valorii achitate din fonduri guvernamentale, fiind suportată de bugetul local.

  • Prin GAL, 4.000 de metri se asfaltează cu 5,8 milioane de lei. Cei 2.700 metri ai străzii Drăceşti au costat 9 milioane de lei!    

Licitaţia pentru asfaltarea străzilor Grigore Alexandrescu, Valea Bărbuşii, Leculeşti şi Pârşenilor a fost câştigată pe 6 decembrie 2023 de firma omului de afaceri Sorinel Răuţoiu, Group Concif SRL, din Bădeni-Stoeneşti, la preţul de 5.844.007,86 lei. Suma acoperă costul reabilitării pe următoarele tronsoane din străzile: Valea Bărbuşii 1 -1.419 ml; Valea Bărbuşii 2 – 641,75 ml; Leculeşti – 476 ml; Pârşenilor – 977,85 ml.

În total, 4.156,35 metri liniari propuşi a fi asfaltaţi cu 5,8 milioane de lei, faţă de distanţa din strada Drăceşti, de 2.700 metri liniari, care au costat 9 milioane de lei! Dacă facem comparaţia cu povara financiară suportată de bugetul local în cazul celor două străzi, din nou este în avantaj investiţia GAL cu cele patru străzi. Din cele 5,8 milioane de lei, contribuţia locală este estimată la 3 milioane de lei. În cazul străzii Drăceşti, din bugetul local s-a cheltuit dublu, 6 milioane de lei, diferenţa de 3 milioane de lei fiind alocată de Guvern.

  • După licitaţie, valoarea investiţiei s-a redus de la 7 milioane de lei la 5,8 milioane de lei, fapt care a scăzut şi contribuţia Câmpulungului în proiectul cu fonduri europene  

Nici după reducerea costului mult discutatei asfaltări a celor patru străzi din zona Cazărmilor, politicienii opoziţiei PNL şi PSD din Consiliul Local 2020-2024 n-au fost de acord ca Primăria să cheltuiască bani locali pentru o reparaţie pe care cetăţenii din partea sudică o cereau de mandate bune. Într-adevăr, una era ca administraţia să consume 10 milioane de lei şi alta era să consume 3 milioane de lei, la cât s-a redus contribuţia locală după refacerea calculelor şi după licitaţie.

În anul 2022, în lunile ianuarie şi august, s-au aprobat două hotărâri, care stabileau la 12.511.361,71 lei valoarea totală a reabilitării celor patru străzi. Din acest total, Câmpulungul se angaja să suporte cei 2% din valoarea totală eligibilă a proiectului, de 46.564,70 lei, şi o contribuţie proprie de 10.183.126,71 lei, cu titlul de cheltuieli neeligibile.

După mai bine de un an de discuţii aprinse pe subiectul cheltuielii uriaşe pe care trebuia s-o suporte municipalitatea, s-a ajuns la o sumă redusă de la 12,5 milioane de lei la 7,6 milioane de lei. Mai precis, 7.626.989,41 lei, valoarea totală a investiţiei, din care construcţii plus montaj, 6.948.829,29 lei. Cheltuielile neeligibile se cifrau la 5.298.663,41 lei.

După licitaţie, întreaga valoare a lucrării a ajuns aproape la suma pe care se angaja s-o suporte Câmpulungul, ceea ce înseamnă că s-a redus proporţional contribuţia locală la aproximativ 3 milioane de lei.

Postări asemănătoare

Acest site utilizeaza cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea cookie. Pentru mai multe informatii puteti consulta Politica de confidentialitate a datelor personale. Accept Mai mult

error: Content is protected !!