În această perioadă, Consiliul Judeţean Argeş – Judeţul Argeş, aşa cum apare în documentele oficiale – are în derulare două licitaţii importante legate de Muscel. Prima, pe care v-am prezentat-o într-o ediţie trecută, priveşte modernizarea DJ 732C Bughea de Jos – Malu – Godeni – km 7+165 – km 8+913, pe o lungime de 1,748 km, în cadrul unui contract în valoare de 7,4 milioane de lei. A doua are ca obiect tot o îmbunătăţire a condiţiei unui drum judeţean, de data aceasta, la Vultureşti, lucrare a cărei valoare o întrece pe cea aferentă punerii la punct a diferenţei de calvar din drumul Bughea de Jos – Godeni. Investiţia de la Vultureşti este estimată la peste 8 milioane de lei, organizatorii licitaţiei fiind interesaţi să obţină de la constructorii care au depus oferte cel mai bun raport calitate – preţ.
- Firmele înscrise la licitaţie
Debutul licitaţiei pentru investiţia intitulată „Modernizare DJ 739 Bârzeşti (DN 73D) – Negreşti – Zgripceşti – Beleţi, km 0+582 – km 2+408, L = 1,826 km, în comuna Vultureşti” s-a produs pe 11 septembrie 2024, când a fost lansată în SEAP – Sistemul Electronic de Achiziţii Publice invitaţia de înscriere.
8.057.261,52 lei este valoarea cu care contractul de proiectare şi execuţie a lucrărilor, defalcată astfel pe categorii de cheltuieli: execuţia lucrărilor – 7.900.809,84 lei, în care intră cheltuieli privind investiţia de bază (construcţii şi instalaţii) – 7.822.584 lei şi organizarea de şantier – 78.225,84 lei; servicii de proiectare – 117.338,76 lei, asistenţa tehnică – 39.112,92 lei.
Termenul limită de depunere a ofertelor, stabilit pe 1 octombrie 2024, a fost respectat de următorii executanţi:
- Imobiliare Solutions Group SRL (reprezentant Rodica Elena Calen), din Bucureşti, în calitate de ofertant unic, participant la procedura de achiziţie împreună cu doi terţi: X-Way Infrastructure SRL (reprezentant Camelia Gabriela Niculae), din Bucureşti, şi Cantalami’s High Class Consulting SRL (reprezentant Mihaela Langa), din Craiova.
- Asocierea formată din General Trust Argeş SRL (reprezentant Aurel Stanciu), din Piteşti, în calitate de lider, şi Grafic Tends SRL (reprezentant Sabina Ruxandra Stroescu), din Corbeanca – Ilfov, ofertant.
- Asocierea formată din Construcţii Drumuri şi Lucrări de Artă SRL (reprezentant Mihai Răzvan Pîrvu), din Geamăna – Bradu, în calitate de lider, şi Total Road SRL (reprezentant Cătălin Gruianu), din Bucureşti, ofertant.
- Asocierea formată din G&M Road Building Engineering SRL (reprezentant Magdalena Emilia Alexandru), din Piteşti, în calitate de lider, Intercad Proiect SRL (reprezentant Ovidiu Ursanu), din Iaşi, ofertant, Valah Construct Grup SRL (reprezentant Viorel Olteanu), din Piteşti, ofertant, Building Design 2000 Top SRL (reprezentant Magdalena Emilia Alexandru), din Bucureşti, ofertant.
Până pe 29 octombrie 2024, este estimată să se încheie etapa evaluării ofertelor din punct de vedere tehnic şi financiar.
- În ce constă lucrarea
Potrivit documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii – D.A.L.I., elaborată de firma Ida Projects SRL, „sectorul de drum este pietruit, degradat, având defecţiuni specifice drumurilor nemodernizate: gropi, denivelări, praf, ceea ce face ca traficul turtier în această zonă să se desfăşoare cu greutate. Toate aceste degradări determinate în principal de acţiunea apelor din precipitaţii, dar şi de lipsa lucrărilor de întreţinere curentă fac ca traficul rutier în această zonă să se desfăşoare cu greutate, mai ales în perioadele cu precipitaţii. Sectorul de drum investigat este necorespunzător şi din punct de vedere al elementelor de siguranţă a circulaţiei, determinată de absenţa indicatoarelor şi a marcajelor rutiere.”
Suprafaţa aferentă sectorului de drum propus a fi modernizat prin acest proiect este de 18.560 mp, din care 6.084 mp în intravilan şi 12.476 mp în extravilan. Lungimea sectorului de drum care face obiectul investiţiei este de 1.826 mp.
În urma investigaţiilor în teren, capacitatea portantă este mediocră. Lucrarea constă, în esenţă, în asfaltarea lungimii precizate, pentru a se putea circula în condiţii civilizate. „Acostamentele se vor completa cu balast sau piatră spartă, la noua cotă proiectată, sau se vor realiza acostamente consolidate.”, prevede D.A.L.I. Pentru scurgerea apelor se vor executa şanţuri şi rigole.
„Pe baza unei analize privind starea podeţelor, se va stabili care podeţe pot fi menţinute şi care trebuie înlocuite sau reparate prin lucrări de refacere a radierelor, aripilor, coronamente şi zone de racordare. Toate podeţele vor fi verificate din punct de vedere al debitului de calcul. În cazul în care debitul capabil este mai mic decât cel admisibil, atunci se vor înlocui podeţele respective cu unele noi cu deschidere corespunzătoare. La toate podeţele care se menţin se vor realiza lucrări de curăţire în amonte şi aval, decolmatări ale albiilor. Aceste podeţe vor fi reabilitate prin refacerea timpanelor şi a aripilor degradate.”, redăm din D.A.L.I.
Pentru amenajarea drumurilor laterale se va prevedea acelaşi sistem rutier ca pe drumul aflat în analiză, în funcţie de limitele cadastrale. Dacă este cazul, accesul la proprietăţi se va face prin intermediul unei plăci de beton şi/sau podeţe tubulare.
În cea mai mare parte, lucrările de reabilitare se vor executa sub circulaţie, pe jumătate de cale, pe tronsoane bine stabilite. Se va asigura un marcaj rutier corespunzător: demarcaţia benzilor de circulaţie, delimitarea părţii carosabile, trecerile de pietoni, plus semnalizare verticală constând în semne de circulaţie de avertizare. Pentru siguranţa circulaţiei se prevăd parapete metalice.
Pentru sectoarele de drum în zone de debleu unde sunt necesare săpături, precum şi pentru limitarea lucrărilor costisitoare, se vor prevedea lucrări de consolidare a talabelor supuse eroziunii, ce vor consta în ziduri de sprijin din beton armat. „Acolo unde a fost necesară limitarea amprizei proiectate a drumului din cauza spaţiului existent disponibil între limitele de proprietate adiacente drumului se pot prevedea ziduri de sprijin de debleu cu înălţime variabilă.”, stabileşte D.A.L.I. Odată cu realizarea noului profil transversal, lucrările vor fi proiectate astfel încât să nu fie afectaţi stâlpii de susţinere a reţelei de alimentare cu energie electrică din amplasament. De asemenea, vor fi avute în vedere şi celelalte reţele de utilităţi din zonă, dacă există. În cazul în care nu va putea fi evitată afectarea reţelelor existente, se va asigura, după caz, protejarea sau relocarea acestora, în baza unor documentaţii specifice, aprobate de operatorul reţelelor.