Foarte multă lume este contrariată că, deşi este o vreme excelentă pentru lucru, amplasamentul halei demolate se găseşte într-o încremenire inexplicabilă. De ce nu se lucrează? Este întrebarea care îi frământă pe martorii zonei aflate în părăsire, de vreme ce niciun şantier nu s-a instalat pe terenul degajat de vechea construcţie. Cei mai temători de ce-i aşteaptă sunt comercianţii, care anticipează că vor dârdâi la iarnă în corturi, în condiţiile în care vara este irosită cu birocraţia de la Compania Naţională de Investiţii. Căci acesta este motivul pauzei care durează suspect de mult, după incidentul cu ţeparul care a luat o parte din fierul vechi şi dus a fost. Începutul cu stângul pare să continue în aceeaşi manieră care, indiferent dacă acceptaţi sau nu, este independentă, de data aceasta, de voinţa Primăriei. Dacă povestea cu fragmentarea achiziţiei pentru demolare în două părţi este o lipsă de inspiraţie a autorităţilor, care puteau să-şi ia un colaborator serios, care să se ocupe şi de desfiinţarea construcţiei, şi de recuperarea fierului vechi, în schimb, aşteptarea din prezent este cauzată de relaţia finanţatorului, CNI, cu constructorul în sarcina căruia a intrat şi proiectarea.
- Procedura greoaie a avizării proiectului tehnic face să se piardă un timp de lucru prielnic
S-a scurs un an şi jumătate de când investiţia de reconstrucţie a noii hale a pieţei a fost câştigată la licitaţia organizată de Compania Naţională de Investiţii de o asociere de firme condusă de un SRL din Neamţ. Mai precis, câştigătoarele contractului sunt firmele asociate Inside Construction SRL, din Roman – Neamţ, în calitate de lider, Ilvea Building SRL, din Altamura – Italia, Consulting Grup Expert SRL, din Moineşti – Bacău, care au alături de ele cinci subcontractanţi, patru din Bacău şi unul din Neamţ. CNI a semnat contractul cu câştigătoarele licitaţiei pe 26 ianuarie 2023.
Preţul cu care au obţinut contractul: 15.171.942,63 lei, la o diferenţă de 1.386.137,87 lei faţă de valoarea estimată. Mai poate fi executată lucrarea în aceşti bani? Bănuiala noastră este că nu, de vreme ce proiectul tehnic s-ar fi împotmolit la Compania Naţională de Investiţii din raţiuni financiare.
Asocierea de firme câştigătoare ale contractului pentru construirea unei pieţe noi la Câmpulung au avut în sarcina lor şi proiectarea. Practic, ceea ce se întâmplă în prezent, de fapt, ce nu se întâmplă, este strict între CNI şi executant, fără legătură cu Primăria Câmpulung, care şi-a onorat obligaţia de a pune la dispoziţie amplasamentul liber de orice construcţie.
La dezbaterea aleşilor municipali de joi, 27 iunie 2024, Daniela Buzescu, şefa Serviciului Dezvoltare Urbană, a explicat de ce lucrarea stă pe loc. „Legat de lucrările de la piaţă vă pot spune că încă aşteptăm proiectul tehnic care să fie avizat de către CNI. Din ultima discuţie pe care am avut-o acum două zile rămăsese că aşteaptă avizarea. Au fost nişte modificări de parte financiară a acestui proiect tehnic. Urma să aibă loc o şedinţă, în care să se discute aceste aspecte şi aştept şi eu răspunsul vizavi de avizarea proiectului tehnic.”, a precizat aceasta.
La întrebarea consilierului local Dorin Mirea dacă nu trebuia să existe proiectul tehnic înainte de demolarea pieţei, Daniela Buzescu a afirmat: „Nu. A fost un contract de proiectare cu execuţie, a fost achiziţia făcută la nivel de CNI, executantul şi proiectantul, cei care au câştigat licitaţia, au avut, în primă fază, execuţia de proiect tehnic. Acest proiect tehnic a fost depus. Noi, practic, putem doar să punem la dispoziţie amplasamentul în momentul în care vor începe lucrările. Iar pe partea de proiectare, noi trebuie să aşteptăm avizarea dumnealor, bineînţeles, favorabil, ca să se poată emite ordinul de începere de la CNI. În momentul când se va emite, noi trebuie să avem pregătit terenul, ca să-l putem pune la dispoziţie liber de sarcini.”
Discuţiile pe acest subiect între finanţator şi constructor probabil că vor prelungi finalizarea lucrării de ridicare a unei hale noi dincolo de primăvara anului viitor, când era estimat un final realist al investiţiei. Este sigur, cu toată seriozitatea constructorului, acesta nu se va putea încadra în scenariul optimist al predării halei până la sfârşitul acestui an.